2021-03-04, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Kristendomen eller rättare sagt judendomen hade ju ändå en god och väletablerad grund, ett skriftspråk! Flera tusen år efter stenåldern då man kan anta att människor blev snäppet utvecklade.
Det kan man ju inte jämföra.

Så gud kan inte närma sig om man inte är läskunnig? Var det därför gud väntade på att folk skulle bli läskunniga? Hur tänker du? Är han allsmäktig så väntade han ganska länge...
Citera
2021-03-04, 23:20
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45huddinge45
Så gud kan inte närma sig om man inte är läskunnig? Var det därför gud väntade på att folk skulle bli läskunniga? Hur tänker du? Är han allsmäktig så väntade han ganska länge...

För det första.
Religion är ett maktredskap, och detta befäster man starkt om man göra långa texter och budskap, bygga tempel, krucifix och samla stora grupper människor.

Shamanism är någonting lokalt, det handlar om enskilda smågrupper som tror på lokala andar och väsen. Det fanns inget land på den tiden och folk kunde inte ens rita en jävla karta.
Kom igen.

Jag antar att jag tror på Gud.
Men det är en högst personlig bild jag har av denne, och inget jag behöver öppna en bok för att känna.
Jag behöver heller inte sitta i en grupp med andra och tjoa halleluja varje söndag.
Är tron tillräckligt stark så klarar du dig utan sånt, men jag förstår alla kristna som inte tror ordentligt, då måste dom väl upprepa Jesus fram och tillbaka för att det ska kännas hyffsat sant och verkligt.. en stund iaf, till nästa söndag.

Tror du inte Gud gillar sådana "troende" eller måste man sitta i en bögälskarkyrka som stödjer Unga Muslimer?
Citera
2021-03-04, 23:48
Bannlyst
Jag vill välkomna dig hit.

Men med ord som "bögälskarkyrka". Försök vara lite snäll med orden i fortsättningen. Det kan förnärma några av våra äldsta medlemmar i församlingen. Det handlar inte ens om orden du använder. utan om den tystnad du bör kunna respektera oss som förlorat någon.

Som du märker är det här de dödas gudstjänst. Efter pastorns tal på ungefär en timme låter du de döda ochså gå ut först.

Och sedan, efter en och en halv timme är du fri att göra vad du vill!
Senast redigerad av Sommarglad 2021-03-04 kl. 23:55.
Citera
2021-03-04, 23:55
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarglad
Jag vill välkomna dig hit.

Men med ord som "bögälskarkyrka". Försök vara lite snäll med orden i fortsättningen. Det kan förnärma några av våra äldsta medlemmar.

Har du något emot Guds egna ord?

Har ja förstått det rätt? Du har vänt dig från Gud för att göra människor glada istället?

Är du en sån som aldrig sätt Gud, bara ute efter att behaga människosläktet till avgrund?

Kan inte du komma hit istället?
Senast redigerad av TwoThousand 2021-03-04 kl. 23:58.
Citera
2021-03-04, 23:58
Bannlyst
Jag har hela världen emot mig och det är guds fel! Så kan du tolka mig!

Jag borde inte klaga heller.

På SVT-Play finns en irländsk film. 5 åriga Hanna som ser alla sina kompisar göra nattvarden på katolskt vis.

Hanna är tyvärr av judisk börd, men springer dit ändå för att vara med sina vänner.

Ja.. det är en så fin film.

Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Har du något emot Guds egna ord?

Har ja förstått det rätt? Du har vänt dig från Gud för att göra människor glada istället?
Senast redigerad av Sommarglad 2021-03-05 kl. 00:11.
Citera
2021-03-05, 00:06
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Jag har hela världen emot mig och det är guds fel! Så kan du tolka mig!

Är du med Gud ska du känna dig bekväm med mig.
Aldrig låtit Guds lamm fara illa ut någonsin tidigare.

Har du sett eller känt av Gud i ditt liv tidigare?

Spinn inte upp mig på det här sättet ska kasta ett helt berg åt sidan för oss.
Citera
2021-03-05, 00:11
Bannlyst
Med dig kommer jag aldrig känna mig bekväm! Bara ditt enöga känns som du klär av mig naken i allt du skriver.

Citat:
Är du med Gud ska du känna dig bekväm med mig.
Aldrig låtit Guds lamm fara illa ut någonsin tidigare.

Har du sett eller känt av Gud i ditt liv tidigare?

Spinn inte upp mig på det här sättet ska kasta ett helt berg åt sidan för oss.
Senast redigerad av Sommarglad 2021-03-05 kl. 00:15.
Citera
2021-03-05, 00:28
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Med dig kommer jag aldrig känna mig bekväm! Bara ditt enöga känns som du klär av mig naken i allt du skriver.

Dina ord träffar mig djupt i själen, respekt ingivande nog intressant allt.
Svär till Gud mitt enöga är mellan mig och Kristus det vet du mycket väl!

Vem som än försöker att komma i närheten vi ser allt och alla framför folk!
Återvänder till domedagen och blir skriven i boken utav livet för evigheten!

Så berätta vem äro du som var av stor kunskap bland människosläktet?
Citera
2021-03-05, 00:40
Bannlyst
Till och börjo uppskattar jag att du tilltalar mig på knänivå.

Men tack för din fråga.

Det finns inget intressant om mig. Jag gillar musik skapat av Johannes ockeghem. Det finns något fint med sådan gammal musik.

Låt mig berätta om en gång. Jag skulle till universitetet och skriva ut ett papper, och där satt hela orkestern där och övade.

Det är ganska omskakande att se 30 stycken musiker öva låtar tillsammans.

Och tro mig! Att se hela den där orkestern. Det var i sanning en storartad upplevelse för en åskådare som
Citat:
Dina ord träffar mig djupt i själen, respekt ingivande nog intressant allt.
Svär till Gud mitt enöga är mellan mig och Kristus det vet du mycket väl!

Vem som än försöker att komma i närheten vi ser allt och alla framför folk!
Återvänder till domedagen och blir skriven i boken utav livet för evigheten!

Så berätta vem äro du som var av stor kunskap bland människosläktet?
Senast redigerad av Sommarglad 2021-03-05 kl. 00:46.
Citera
2021-03-05, 00:59
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Till och börjo uppskattar jag att du tilltalar mig på knänivå.

Men tack för din fråga.

Det finns inget intressant om mig. Jag gillar musik skapat av Johannes ockeghem. Det finns något fint med sådan gammal musik.

Låt mig berätta om en gång. Jag skulle till universitetet och skriva ut ett papper, och där satt hela orkestern där och övade.

Det är ganska omskakande att se 30 stycken musiker öva låtar tillsammans.

Och tro mig! Att se hela den där orkestern. Det var i sanning en storartad upplevelse för en åskådare som

Välsignad vare du av den ande som tillhörde Gud!

Vi är båda två hatad av hela denna förbannade värld, vill inte ens veta vad mina motståndare gör ifall att får tag på mig utan att är förberedd nog för det.

Jag är konungen utav paranormal aktivitet och ockult aktivitet i det här landet.

Runt mig vandrar dom döda människor här på slut tiden likt en förbannelse när dömer folk.
Citera
2021-03-05, 01:13
Bannlyst
Årligt talat finns det folk här som tar sin religion på största allvar. Jag som inte är religiös tar människors tro på största allvar.
Citera
2021-03-05, 01:17
Bannlyst
Citat:
Välsignad vare du av den ande som tillhörde Gud!

Vi är båda två hatad av hela denna förbannade värld, vill inte ens veta vad mina motståndare gör ifall att får tag på mig utan att är förberedd nog för det.

Jag är konungen utav paranormal aktivitet och ockult aktivitet i det här landet.

Runt mig vandrar dom döda människor här på slut tiden likt en förbannelse när dömer folk.

När du började jiddra om att du var konung av paranoramala aktiiviterter och okult insåg att du förmodligen var bäst hopp av en psykdokor. Jag kan inte skriva något annat!

Så illa är det min vän. Skärp till dig för helvete!

I framtiden vill du ha min respekt. Och då vill jag att du tar på dig kostymen och så där! kom igen nu!
Senast redigerad av Sommarglad 2021-03-05 kl. 01:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in