Citat:
Ursprungligen postat av
xtroverto
Japp, blir en jävla skillnad. Att öka högersvepen är allt annat än vägvinnande över tid. Vilket egentligen är en paradox men faktum kvarstår.
Jasså? Det var typ min taktik då jag inte orkar sitta och bläddra igenom tusentals bilder.
Men det är alltså dumt på nått sätt?
Alla nej förstår man ju att det inte funkar, men alla ja borde väl funka?
Ville även dela med mig av en liten rolig anekdot.
Jag och flertalet vänner bor i Norge.
Tre av dessa klär upp sig i kostymer en solig dag, vandrar ner till havet för att ta snygga profilbilder till Tinder.
Det lustiga är att deras kostymer är nästan identiska. Alla 3 kortklippta brunhåriga blåögda Svenskar. Sen lånas den dyraste klockan runt hela gänget. Den ska självklart synas i bild.
Men kan inte sluta tänka på den stackars norskan som swipear höger med en, i hennes ögon proper och stilig man med rätt klocka och härlig naturskön bakgrund, för att sedan swipea höger på en nästan identiskt bild. Samma bakgrund. Samma klocka. Samma kostym. Ny karl.
För att hamna på den tredje och tro att det är en kult/bottar.
Jag tycker det är lustigt fortfarande. Enligt mig känns det otroligt generiskt som dom tänker. Lite guido/The game stil tycker jag. Typ vad en man tror att alla kvinnors drömkarl ska föreställa.
Men kanske sånt som fungerar. Mina försök, Får fan kalla det försök. Har gått åt skogen. Lämnade allt som heter online dating för flera år sedan och sen dess har det gått bra, jävligt bra.
Tror att vissa fungerar otroligt bra live, men otroligt dåligt via text + bild. Kemin samt karisman, sköna dialekter eller säregna drag kommer inte fram.
Andra fungerar säkert bättre via text + bild och sämre live. Säger inte att något är bättre eller sämre. Men på tinder var jag inte eftertraktad.
Men IRL går det galant.
Varför jag sket i tinder.
Var för övrigt på en parmiddag med flertalet par jag inte kände sen innan.
En stor snackis blev det när dom fick reda på att vi INTE träffats via tinder. Typ som om vi var dom konstiga, för alla andra hade träffats via tinder.
Tinder i all ära, men när jag växte upp var onlinedating för kufar typ.
Verkade dock som dom var lite lessa att dom inte hade nån "historia" om hur dom träffata riktigt. Mer typ "tinder" så lämnar vi det där. SOM OM DET VORE skämmigt. Inte för att jag tycker det. Kanske lite att ALLA par där träffats via tinder, men om det är så folk gör nu för tiden så är det väl så.
Har länge förkastat att någonsin uppfylla rollen som normal ändå så det lägger sig väl helt rätt antar jag.
Haha kommer ihåg att jag skrämde bort en tight liten asiat med min konstiga humor också.
Skrev att jag jobbat som levande sushibord förut och kan tänka mig att ställa upp en gång till även fast jag lagt av.
Då skrev hon : Ja absolut, men är det okej att man slickar rent tallriken?
Jag: Det får du fråga tallriken, dvs dvärgen som ligger uppepå mig. Jag är bara bordet.
Fick aldrig några mer svar. Torrt jag vet. Men kan inte hålla mig. Händer mig jämt.
Gick seriöst upp till ett gäng 5 belgiska skönheter på en fest, käften fylld med snus och sa som öppningsfras med ett stort, brunt leende på läpparna: I have shit in my mouth.