2021-03-04, 18:01
Medlem
lakritcs avatar
Räcker egentligen att parametern ansikte inte lever upp till förväntningarna så kan denne räknas bort. Ta till exempel programledaren Max Artell som nu råkar vara i TV-rutan i programmet Efterfem. Ligger nog inne med en bra längd, 190cm+, men utstrålar verkligen 'medel'.
Citera
2021-03-04, 18:08
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farzan73
Har tagit bort alla appar även jag. Inte för att de inte fungerar utan för att "avgifta" mig. Kommer följa tråden men inte skriva så mycket mer.
Har du upplevt att kontot "dör" om man swipear för mycket? Är inne på min andra vända på tinder nu men kommer ihåg att när jag använde det 2017-19 så läste jag mycket om hur algoritmen funkar och det verkar vara likadant nu, man blir sedd som en bot/shadowbannad om man t.ex köper gold och swipear ändlöst.

Finns väl ingen annan förklaring till hur jag går från flera matchningar när jag skaffade kontot, 30+ likes på gold för att sedan köpa det och se vilka det var som hade svept höger, detta ledde sedan till att jag satt och swipeade sönder i ren tristess och nu har jag fått en matchning på typ en vecka.
Citera
2021-03-04, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Har du upplevt att kontot "dör" om man swipear för mycket? Är inne på min andra vända på tinder nu men kommer ihåg att när jag använde det 2017-19 så läste jag mycket om hur algoritmen funkar och det verkar vara likadant nu, man blir sedd som en bot/shadowbannad om man t.ex köper gold och swipear ändlöst.

Finns väl ingen annan förklaring till hur jag går från flera matchningar när jag skaffade kontot, 30+ likes på gold för att sedan köpa det och se vilka det var som hade svept höger, detta ledde sedan till att jag satt och swipeade sönder i ren tristess och nu har jag fått en matchning på typ en vecka.

Japp, blir en jävla skillnad. Att öka högersvepen är allt annat än vägvinnande över tid. Vilket egentligen är en paradox men faktum kvarstår.
Citera
2021-03-04, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Farzan, du har ju begåvats med ett viss utseende, 188 cm, bra förutsättningar för att bygga muskler och troligtvis ett fint ansikte.

Någon som exempelvis är 165 cm, smal i kroppsbyggnaden och dragit en nitlott vad gäller ansiktet (https://www.uni-regensburg.de/Fakultaeten/phil_Fak_II/Psychologie/Psy_II/beautycheck/english/prototypen/m_unsexy_gr.jpg), varken snygg eller ful, har liksom inget att sätta emot. Alla gymtimmar och frisyrbyten i världen kan inte hjälpa en sådan man konkurrera med toppen.
Jag menar inte att alla kan bli 10/10 men som ex så hjälpte jag "Rollokolan", en god vän här på forumet, att få sina bilder från 3,5 till 7,5 på Photofeeler och han har även börjat få framgång på Tinder. Det jag menar är att man har större potential än man tror.

Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung

Jag swipar bara höger på de som redan likat mig, har 8000 likes atm. Jag väljer 3 i taget som jag skriver med. Om de är fel eller om de ratar mig så tar jag nya från listan. Jag har aldrig swipat höger på någon som inte redan likat mig så just den biten kan jag inte svara på.

Ibland upplever jag att allt dör. Då byter jag stad typ en timme och sen går jag tillbaka, då släpper det igen.

Jag kommer vara sämre att svara ett tag (hoppas jag). Försöker minska mitt beroende av dejting. Kommer titta till ibland så fråga gärna men inga svar kommer direkt.
Senast redigerad av Farzan73 2021-03-04 kl. 19:08.
Citera
2021-03-04, 19:17
Medlem
Rollokolans avatar
Citat:
Jag menar inte att alla kan bli 10/10 men som ex så hjälpte jag "Rollokolan", en god vän här på forumet, att få sina bilder från 3,5 till 7,5 på Photofeeler och han har även börjat få framgång på Tinder. Det jag menar är att man har större potential än man tror.

Jag swipar bara höger på de som redan likat mig, har 8000 likes atm. Jag väljer 3 i taget som jag skriver med. Om de är fel eller om de ratar mig så tar jag nya från listan. Jag har aldrig swipat höger på någon som inte redan likat mig så just den biten kan jag inte svara på.

Ibland upplever jag att allt dör. Då byter jag stad typ en timme och sen går jag tillbaka, då släpper det igen.

Jag kommer vara sämre att svara ett tag (hoppas jag). Försöker minska mitt beroende av dejting. Kommer titta till ibland så fråga gärna men inga svar kommer direkt.

Farzan och jag har jobbat ihop en massa år och båda har varit i ett förhållande som rätt nyligen avslutats. Jag trodde nog att jag var i bättre skick än vad som var fallet.

Vi tittade på en massa filmer om photofeeler och jag tvingades till frisör

Vi hade först 3 ursprungsbilder på photofeeler och jag hade mellan 3 och 4 i betyg. Efter att Farzan tagit några nya bilder och jag klippt mig så fick jag 7.9 som högst. Jag gick från 1 like i veckan till kanske 5-10 om dagen. Fortfarande lite om man jämför med farzan men grymt bra för mig.

Har haft 3 dejter på 1 år men sista veckan så har jag haft 3 till

Så ja, bilder är allt, vi har inte rört min bio än, vi ska kolla på den efter helgen.
Citera
2021-03-04, 20:03
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Aldrig hört det uttrycket

Sluta att fokusera på att du är oskuld och sluta tro att kvinnor kommer från en annan planet. Jag vet ju inte hur du ser ut. Vet du objektivt att du ser " hemsk" ut dvs att kvinnorna säger att du är ful? Vad kan du göra åt det? Massa övervikt? Få bort den, dålig frisyr, fixa det m m. Det finns ingen lösning som garanterar träff. Jag har skrivit det förr och skriver igen, testa dina bilder på photofeeler.com. Du tror säkert att vissa bilder är bra men damerna ratar den stenhårt...typexemplet är en barbröstad bild på stranden.

Tycker jag ser relativt bra ut, förutom lite övervikt som jag inte kan skaka av utan att göra stora livsändringar. Bra frisyr och kläder också. Tar kort med systemkamera med rätt inställningar, lugna bakgruder, skärpa. Inget hårt ljus.
För 10 år sedan så ville jag verkligen inte vara med på kort, även egna tagna. Nu är det lite mer relaxed, men känner ändå lite tvek om andra tar kort på mig.

Vet på ett ungefär vad man ska ha för bilder, har studerat populära profiler.

Photofeeler och sånt känns lite skumt, med granskningar osv.
Senast redigerad av MrBrax 2021-03-04 kl. 20:05.
Citera
2021-03-04, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBrax
Tycker jag ser relativt bra ut, förutom lite övervikt som jag inte kan skaka av utan att göra stora livsändringar. Bra frisyr och kläder också. Tar kort med systemkamera med rätt inställningar, lugna bakgruder, skärpa. Inget hårt ljus.
För 10 år sedan så ville jag verkligen inte vara med på kort, även egna tagna. Nu är det lite mer relaxed, men känner ändå lite tvek om andra tar kort på mig.

Vet på ett ungefär vad man ska ha för bilder, har studerat populära profiler.

Photofeeler och sånt känns lite skumt, med granskningar osv.
Vad menar du med skumt? Klart folk kommer granska dig, det är liksom poängen
Citera
2021-03-04, 21:03
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:

Klokt, höll själv på med tinder och dejtande alldeles för mycket förr, lätt att man blir sexberoende tillslut, svårt att uppskatta en tjej ordentligt utan att hitta fel osv och generellt är tjejerna väldigt torra, blev så trött på att tillslut att jag började söka ett förhållande istället och hittade en och även om vi hade väldigt fina stunder och det var en av dd snällaste människorna jag träffat så försvann känslorna och attraktionen tillslut.

Hade föredragit att man hade bollarna att ragga upp tjejerna irl istället, har testat ett par gånger men någorlunda framgång men kan vara svårt att bara svälja modet och alla hjärnspöken och bara göra det.

Knappast kul att vara tillbaka här men har nyligen kommit ut ur ett förhållande och skulle väl säga att jag är runt min prime (25) så sugen på att gå loss och leva lite är man, stadga kan jag göra mig långt senare och har även tänkt det sedan innan men skulle inte förvåna mig om jag sitter och raggar brudar till och från även som 40+ haha, en ny del av mannens prime som dyker upp där förutsätt att man skött sig på vägen dit.
Senast redigerad av pulverhonung 2021-03-04 kl. 21:13.
Citera
2021-03-04, 23:41
Medlem
Babushka420s avatar
Tider var bättre förr, installerade appen efter långtifrån paus.
Machades med direkt med 2 brudar, ena på bilden var minst 8 poängare som jag bjöd ut på fika...fick se en jävla flodhäst!
Jävla fakeprofiler och bilder som är sönder trixade, nej tack...raderade appen igen.

Bästa stället att haffa är caféer, man ser iallfall människan face 2 face dessutom vet man direkt om personen är vettig eller fucktard.
Citera
2021-03-05, 00:10
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Vad menar du med skumt? Klart folk kommer granska dig, det är liksom poängen
Att man laddar upp sina bilder till någon skum sida där dom sitter som apor och ger betyg på bilder, skumt nog att lägga upp bilder på sig själv online tycker jag.
Citera
2021-03-05, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBrax
Att man laddar upp sina bilder till någon skum sida där dom sitter som apor och ger betyg på bilder, skumt nog att lägga upp bilder på sig själv online tycker jag.
Förstår om du känner dig skeptisk, det finns så mycket knas i dejtingbranchen. Fördelen med Photofeeler är att det är användare, du själv inkluderad, som bedömer andra personers bilder. Det är inte företaget som sitter och betygsätter.

Men, som sagt, förstår om du inte vill ladda upp bilder. Kan du däremot få en vän, gärna kvinnlig, som ger omdöme på dina bilder? Man är nämligen usel på att bedöma sina egna bilder...
Citera
2021-03-05, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Japp, blir en jävla skillnad. Att öka högersvepen är allt annat än vägvinnande över tid. Vilket egentligen är en paradox men faktum kvarstår.
Jasså? Det var typ min taktik då jag inte orkar sitta och bläddra igenom tusentals bilder.

Men det är alltså dumt på nått sätt?
Alla nej förstår man ju att det inte funkar, men alla ja borde väl funka?

Ville även dela med mig av en liten rolig anekdot.

Jag och flertalet vänner bor i Norge.
Tre av dessa klär upp sig i kostymer en solig dag, vandrar ner till havet för att ta snygga profilbilder till Tinder.

Det lustiga är att deras kostymer är nästan identiska. Alla 3 kortklippta brunhåriga blåögda Svenskar. Sen lånas den dyraste klockan runt hela gänget. Den ska självklart synas i bild.

Men kan inte sluta tänka på den stackars norskan som swipear höger med en, i hennes ögon proper och stilig man med rätt klocka och härlig naturskön bakgrund, för att sedan swipea höger på en nästan identiskt bild. Samma bakgrund. Samma klocka. Samma kostym. Ny karl.
För att hamna på den tredje och tro att det är en kult/bottar.

Jag tycker det är lustigt fortfarande. Enligt mig känns det otroligt generiskt som dom tänker. Lite guido/The game stil tycker jag. Typ vad en man tror att alla kvinnors drömkarl ska föreställa.

Men kanske sånt som fungerar. Mina försök, Får fan kalla det försök. Har gått åt skogen. Lämnade allt som heter online dating för flera år sedan och sen dess har det gått bra, jävligt bra.

Tror att vissa fungerar otroligt bra live, men otroligt dåligt via text + bild. Kemin samt karisman, sköna dialekter eller säregna drag kommer inte fram.

Andra fungerar säkert bättre via text + bild och sämre live. Säger inte att något är bättre eller sämre. Men på tinder var jag inte eftertraktad.
Men IRL går det galant.
Varför jag sket i tinder.

Var för övrigt på en parmiddag med flertalet par jag inte kände sen innan.

En stor snackis blev det när dom fick reda på att vi INTE träffats via tinder. Typ som om vi var dom konstiga, för alla andra hade träffats via tinder.
Tinder i all ära, men när jag växte upp var onlinedating för kufar typ.
Verkade dock som dom var lite lessa att dom inte hade nån "historia" om hur dom träffata riktigt. Mer typ "tinder" så lämnar vi det där. SOM OM DET VORE skämmigt. Inte för att jag tycker det. Kanske lite att ALLA par där träffats via tinder, men om det är så folk gör nu för tiden så är det väl så.
Har länge förkastat att någonsin uppfylla rollen som normal ändå så det lägger sig väl helt rätt antar jag.

Haha kommer ihåg att jag skrämde bort en tight liten asiat med min konstiga humor också.

Skrev att jag jobbat som levande sushibord förut och kan tänka mig att ställa upp en gång till även fast jag lagt av.

Då skrev hon : Ja absolut, men är det okej att man slickar rent tallriken?

Jag: Det får du fråga tallriken, dvs dvärgen som ligger uppepå mig. Jag är bara bordet.

Fick aldrig några mer svar. Torrt jag vet. Men kan inte hålla mig. Händer mig jämt.

Gick seriöst upp till ett gäng 5 belgiska skönheter på en fest, käften fylld med snus och sa som öppningsfras med ett stort, brunt leende på läpparna: I have shit in my mouth.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in