Citat:
Ursprungligen postat av
Niklas-P
Tyck du vad du vill "om fel tråd" .
I den bisarra diskussionen om den Gode SE blir man närsomhelst luggad, för OT och trådkapningar.
SJÄLVFALLET så var SE helt galen =givet att han som GM direkt efter mordet valde att dansa omkring som han gjorde. Ett helt patologiskt beteende.
Nu tror jag ju, att sannolikheten för att SE var GM i stort sett är lika med noll. Och därvid bortfaller behovet, att öht dissekera SEs mentala tillstånd.
Din analys av hur rimligt att SE var GM är helt spot on får jag hålla med om. Sannolikheten är lika med noll som du säger.
Men vill man beskriva SE som "den ensamma galningen" så får man stå ut med att frågan kommer upp.
Var SE ensam vid mordet? Svaret tycks vara "Nej". Att han ringde till frun på mordnatten tyder på att de var "gifta på riktigt".
Var SE galen vid mordet? Svaret i mina ögon eftersom jag inte sett skuggan av indikationer i någon annan riktning är ett rungande: "Nej".
Kan du eller någon annan hänvisa till sjukjournalen som KP begärde ut och "mörkade" i sin minst sagt patetiska pressträff?
Tror du själv att KP skulle kunnat avhållit sig att med illa dold triumf dragit ned byxorna på SE på pressträffen om det stod i hans journal att han var galen?
Givet hur uppgiven TP såg ut på pressträffen utgår jag ifrån att SEs sjukjournal helt uteslöt att han skulle vara galen.
SE är således inte varken "ensam" eller "galen" vid tidpunkten för mordet.
Beskrivningen av SE som "den ensamma galningen" blir liksom inte relevant.