2021-03-05, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja du verkar ju vara en idealisk och representativ företrädare för just den här nya relativismen, den som säger att "det här kan ju ha gått till precis hur som helst, och vi kommer aldrig att kunna veta någonting."
Precis så. Av den orsaken får jag betrakta allt kommande "spånande", om hur mordet eg. gick till, som ett litet skojsigt sällskapsspel - eller ett hundraårigt tidsfördriv, om man så vill.
År 1996 - ca 32 år efter JFK i Dallas - så hade jag nöjet att utanför ett visst f.d. skolbokslager i Dallas samtala med några teoretiker som ville kränga på mig litteratur om JFK assassin.
Ränderna går då aldrig ur, inte ens efter 30talet år..
Citera
2021-03-05, 00:10
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Tyck du vad du vill "om fel tråd" .
I den bisarra diskussionen om den Gode SE blir man närsomhelst luggad, för OT och trådkapningar.
SJÄLVFALLET så var SE helt galen =givet att han som GM direkt efter mordet valde att dansa omkring som han gjorde. Ett helt patologiskt beteende.
Nu tror jag ju, att sannolikheten för att SE var GM i stort sett är lika med noll. Och därvid bortfaller behovet, att öht dissekera SEs mentala tillstånd.

Din analys av hur rimligt att SE var GM är helt spot on får jag hålla med om. Sannolikheten är lika med noll som du säger.

Men vill man beskriva SE som "den ensamma galningen" så får man stå ut med att frågan kommer upp.
Var SE ensam vid mordet? Svaret tycks vara "Nej". Att han ringde till frun på mordnatten tyder på att de var "gifta på riktigt".
Var SE galen vid mordet? Svaret i mina ögon eftersom jag inte sett skuggan av indikationer i någon annan riktning är ett rungande: "Nej".

Kan du eller någon annan hänvisa till sjukjournalen som KP begärde ut och "mörkade" i sin minst sagt patetiska pressträff?

Tror du själv att KP skulle kunnat avhållit sig att med illa dold triumf dragit ned byxorna på SE på pressträffen om det stod i hans journal att han var galen?

Givet hur uppgiven TP såg ut på pressträffen utgår jag ifrån att SEs sjukjournal helt uteslöt att han skulle vara galen.

SE är således inte varken "ensam" eller "galen" vid tidpunkten för mordet.

Beskrivningen av SE som "den ensamma galningen" blir liksom inte relevant.
Senast redigerad av ursprungligen 2021-03-05 kl. 00:12.
Citera
2021-03-05, 00:31
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ja du verkar ju vara en idealisk och representativ företrädare för just den här nya relativismen, den som säger att "det här kan ju ha gått till precis hur som helst, och vi kommer aldrig att kunna veta någonting
Precis så. Av den orsaken får jag betrakta allt kommande "spånande", om hur mordet eg. gick till, som ett litet skojsigt sällskapsspel - eller ett hundraårigt tidsfördriv, om man så vill.
År 1996 - ca 32 år efter JFK i Dallas - så hade jag nöjet att utanför ett visst f.d. skolbokslager i Dallas samtala med några teoretiker som ville kränga på mig litteratur om JFK assassin.
Ränderna går då aldrig ur, inte ens efter 30talet år..

Att Draifos har helt rätt att vi aldrig kommer att få veta svaret på gåtan MOP är så klart något som är objektivt korrekt och något vi får leva med.

Att Niklas-P påpekar att vi är fångna i ett Cluedospel som vi aldrig kommer att lösa är också en relevant iakttagelse.

Att TP har varit inne och "filat på pusselbitarna" i brädspelet borde vara uppenbart för en tänkande individ. Tyvärr kommer många som inte orkar tänka själv försöka lösa "Cluedospelet" efter att TP har filat på bitarna. Detta oavsett hur bra de är på att lägga pussel.

TP är en väldigt tveksam filur i detta drama som bör ifrågasättas.
Citera
2021-03-05, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Din analys av hur rimligt att SE var GM är helt spot on får jag hålla med om. Sannolikheten är lika med noll som du säger.

Men vill man beskriva SE som "den ensamma galningen" så får man stå ut med att frågan kommer upp.
Var SE ensam vid mordet? Svaret tycks vara "Nej". Att han ringde till frun på mordnatten tyder på att de var "gifta på riktigt".
Var SE galen vid mordet? Svaret i mina ögon eftersom jag inte sett skuggan av indikationer i någon annan riktning är ett rungande: "Nej".

Kan du eller någon annan hänvisa till sjukjournalen som KP begärde ut och "mörkade" i sin minst sagt patetiska pressträff?

Tror du själv att KP skulle kunnat avhållit sig att med illa dold triumf dragit ned byxorna på SE på pressträffen om det stod i hans journal att han var galen?

Givet hur uppgiven TP såg ut på pressträffen utgår jag ifrån att SEs sjukjournal helt uteslöt att han skulle vara galen.

SE är således inte varken "ensam" eller "galen" vid tidpunkten för mordet.

Beskrivningen av SE som "den ensamma galningen" blir liksom inte relevant.
Väl skrivet. Jag får säga så här; i "det ofantliga sagoberättandet " efter MOP talades det mkt kategoriskt; Antingen så var det " en ensam galning" som gjorde det. Eller så var det ngn sorts sammansvärjning - och där var GM (per definition) inte alls galen.
När man ska pressa in den gode SE i nån fyrkantig svensk "GM-box" så får man liksom till sist bestämma sig: var SE galen den 28 febr 1986? Eller var han det inte??
Summa: ATT uttala, att SE idag är den ende rimlige gärningsmannen, det anser jag utgör förtal av avliden!!
Citera
2021-03-05, 00:41
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Väl skrivet. Jag får säga så här; i "det ofantliga sagoberättandet " efter MOP talades det mkt kategoriskt; Antingen så var det " en ensam galning" som gjorde det. Eller så var det ngn sorts sammansvärjning - och där var GM (per definition) inte alls galen.
När man ska pressa in den gode SE i nån fyrkantig svensk "GM-box" så får man liksom till sist bestämma sig: var SE galen den 28 febr 1986? Eller var han det inte??
Summa: ATT uttala, att SE idag är den ende rimlige gärningsmannen, det anser jag utgör förtal av avliden!!

Att man smutskastar SE bara för att man kan är ju väldigt uppenbart! Man kan ifrågasätta varför detta smutskastande inte började innan LP dog? Väntade man bara på bättre tider eller?

Att TP hade jobbat i 12 år med uppgifter som emanerade från polisens (betalda?) mullvad inne på SE nämligen PH fattade ju TP tydligen aldrig utan lallade med rakt ned i kaninhålet. Där satt redan Sven A och Olle M och väntade med öppna famnen.

Jag hoppas att TP nu inser att han bara var KPs "nyttiga idiot" även om TP själv fick betala för mutluncherna med KP! Det finns offentliga dokument som styrker dessa luncher.

Att påstå att SE är den ende rimlige gärningsmannen utgör förtal av verkligheten!
Citera
2021-03-05, 00:50
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Att Draifos har helt rätt att vi aldrig kommer att få veta svaret på gåtan MOP är så klart något som är objektivt korrekt och något vi får leva med.

Chilla lite nu 'ursprungligen', och håll gärna de där sk. oklarheterna för dig själv. Själv anser jag mig alltså redan ha fått svar på vad som hände här. Och om du eller någon annan sedan anser det råda oklarheter kring händelseförloppet så må det väl vara hänt, men för min egen del är saken alltså redan utredd. Så dra inte in mig i något sådant där gungfly.
Senast redigerad av Draifos 2021-03-05 kl. 00:56.
Citera
2021-03-05, 00:56
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Chilla lite nu 'ursprungligen', och håll gärna de där sk. oklarheterna för dig själv. Själv anser jag mig alltså redan ha fått svar på vad som hände här. Och om du eller någon annan sedan anser det råda oklarheter kring händelseförloppet så må det väl vara hänt, men för min egen del är saken utredd. Så dra inte in mig i något sådant där gungfly.

Intressant med tanke på att du tidigare sagt att du inte riktigt har någon teori. Att det är två olika vägar du väger mot varandra.

Nu vill jag ha ditt händelseförlopp. Ta din tid och beskriv den för oss. Ser fram emot att se dig stå på ett ben istället för att flytta tyngden fram och tillbaka.

Alltid bra att ha sitt händelseförlopp. Mitt har jag tappat bort sen länge
Citera
2021-03-05, 01:05
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Intressant med tanke på att du tidigare sagt att du inte riktigt har någon teori. Att det är två olika vägar du väger mot varandra.

Nu vill jag ha ditt händelseförlopp. Ta din tid och beskriv den för oss. Ser fram emot att se dig stå på ett ben istället för att flytta tyngden fram och tillbaka.

Alltid bra att ha sitt händelseförlopp. Mitt har jag tappat bort sen länge
Ok. Jag tror alltså att det har gått till så som författarna Lars Larsson (2016) och Thomas Pettersson (2018), och senare även åklagaren Krister Petersson (2020) har beskrivit det. Dock har jag alltså en avvikande uppfattning angående "SE:s iakttagelse av Lars J i gränden", där jag menar att någon sådan troligen aldrig har ha ägt rum.
Senast redigerad av Draifos 2021-03-05 kl. 01:09.
Citera
2021-03-05, 01:07
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ganska enkelt. Jag tror alltså att det har gått till så som författarna Lars Larsson (2016) och Thomas Pettersson (2018), och senare åklagaren Krister Petersson (2020), har beskrivit det. Dock har jag alltså en avvikande uppfattning angående "SE:s iakttagelse av Lars J", där jag menar att någon sådan troligen aldrig har ha ägt rum.

Nu ger ju inte någon av dessa något egentligt händelseförlopp. Hur tänker du det gått till liksom?

Jag kommer inte ge nåt svar där jag försöker motbevisa dig. Svär vid mina barns liv. Jag vill bara få din bild av själva mordet.
Senast redigerad av enough-is-enough 2021-03-05 kl. 01:17.
Citera
2021-03-05, 02:14
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Nu ger ju inte någon av dessa något egentligt händelseförlopp. Hur tänker du det gått till liksom?
Jag kommer inte ge nåt svar där jag försöker motbevisa dig. Svär vid mina barns liv. Jag vill bara få din bild av själva mordet.
Du kan börja med att kolla på SVT-dokumentären "Palmemördaren", den är bra:
https://www.svtplay.se/video/29567032/palmemordaren
Citera
2021-03-05, 02:32
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Chilla lite nu 'ursprungligen', och håll gärna de där sk. oklarheterna för dig själv. Själv anser jag mig alltså redan ha fått svar på vad som hände här. Och om du eller någon annan sedan anser det råda oklarheter kring händelseförloppet så må det väl vara hänt, men för min egen del är saken alltså redan utredd. Så dra inte in mig i något sådant där gungfly.

Detta är ett diskussionsforum. Vi ska prata om "konspirationer och alternativa teorier". Det känns som att inte många talar om konspirationer eller alternativa teorier när det gäller SE här i tråden även om det är topic!

Har du frågat dig själv om du kan redogöra för skillnaden mellan ett signalement och ett utpekande från ett vittne?

När det gäller utpekande från vittnen blir scoren för SE exakt NOLL! Det är vad som räknas i rätten.

Var har du blivit förklarad för dig att SE fick "sin" Magnum ifrån?

Vi som lyssnade på KPs presskonferens är i bästa fall "flabbergasted" och inga revolvrar går att hitta där.
Citera
2021-03-05, 02:45
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Du kan börja med att kolla på SVT-dokumentären "Palmemördaren", den är bra:
https://www.svtplay.se/video/29567032/palmemordaren

Den har jag sett. Vad ger den för händelseförlopp menar du?
Senast redigerad av enough-is-enough 2021-03-05 kl. 02:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in