2021-03-04, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av musicbanger
Vi klarar oss genom att gå ut genom dörren och inte sitta på flashback hela dagarna eller i discord och låtsas som att vi bor i ett jättefarligt land.

Säger ju mycket om dig och ditt sinne när du säger sånt om Breivik och liknande. Afghanen har mer rätt att vara störd pga vad han har varit igenom än vad du har men här sitter du och yttrrar dig att mörda oskyldigt folk "allmänhetens bästa".
Vänta lite nu.

Hur kan den här afghanen ha mer rätt att vara sinnessjuk, än en vit man som ser hur sinnessjukt Sverige blivit senaste 30 åren?

Det där måste du förklara, men jag är säker på att du gör dig själv till åtlöje.

Jag har träffat 2 stycken afghaner i arbetet här i Norge och de har berättat om vad de genomlidit, det har inte varit några traumatiserande saker direkt utan mer sådant som alla fattiga människor upplever.

Sverige är fan illa ute med tanke på hur dess medborgare är sinnessjuka. De allra flesta vita svenskar vill ha det så här, ni vill ha total otrygghet.

Varsågod Svenne din förbannade idiot!
Tänk på mig när du själv drabbas, men någon som du kommer ju knappast skaffa familj.
Citera
2021-03-04, 23:39
Medlem
-Andreas-s avatar
Är ju subjektivt.
När Vetlanda av alla 'lämpligare orter' som finns att göra sig hörd på, blir jihaddat alt. drabbas av massmordförsök med hatbrott som propeller, då är det inte tryggt alls jmft med för kanske 10-15 år sedan.
Citera
2021-03-04, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kluren
Torell var ju Svensk och hade säkert fel värdegrund, vilket detta kräk inte hade.
Han kommer att kosta kosta oss 30-40 miljoner bara för denna händelsen, sedan blir det nästa.
Färska siffror från det norska samhället visar att vit invandring bidrar med 4,4miljoner på en livstid medan en ickevästlig invandrare kostar-4,7miljoner kronor över en livstid.

I det efterblivna landet Sverige vågar man inte ens räkna på det
Citera
2021-03-04, 23:42
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pike123
Inte ens värt att argumentera med en människa som bestämmer vem som har rätt att ha trauma eller ej
Det är ingen som hindrar lösket från att ha sitt trauma i Afghanistan. Han kan hugga vilt omkring sig där alla dagar i veckan och året om.
Citera
2021-03-04, 23:46
Medlem
hogerspokets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Andreas-
Är ju subjektivt.
När Vetlanda av alla 'lämpligare orter' som finns att göra sig hörd på, blir jihaddat alt. drabbas av massmordförsök med hatbrott som propeller, då är det inte tryggt alls jmft med för kanske 10-15 år sedan.
Nej alltså, vi är nog överens om att en påtaglig förändring skett. Till det värre.

Icke desto mindre är sannolikheten för att något liknande ska drabba en avgjort lägre än lungcancer och bilolyckor...

Min poäng, var att besvara hur man klarar att leva i det.

Jag upplever inte att jag känner mig i riskzonen -- därmed inte sagt att förändringen inte skrämmer mig.
Citera
2021-03-04, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hogerspoket
Alltså, enligt hans eget manifest var väl tanken att göra något så grisigt som möjligt för att framtvinga samhällelig reaktion mot högerextrema -- vilket skulle radikalisera de högerextrema och leda till inbördeskrig. Sen hade han väl dessutom tänkt att likvidera Brundtland när hon var där. Eller något a-long-those-lines.

T&m Varg Vikernes fördömde honom, så hans plan får väl sägas ha varit _sådär_ verklighetsförankrad...

Hur vi klarar av att leva i all otrygghet? Alltså, så jävla otryggt har faktiskt inte Sverige blivit.

Med det sagt så förekommer ju de facto mer otrevligheter som drabbar bystanders. Men oddsen för att drabbas av det är faktiskt väldigt mycket lägre än att dö i en bilolycka eller lungcancer.

Och det hindrar inte folk från att köra bil eller röka.
Ja, men det är rent konkreta han gjorde: och det är så man får bedömma hans handling. Han tog bort framtidens Annie Lööf och liknande.
Citera
2021-03-04, 23:51
Medlem
Citat:
Alltså, enligt hans eget manifest var väl tanken att göra något så grisigt som möjligt för att framtvinga samhällelig reaktion mot högerextrema -- vilket skulle radikalisera de högerextrema och leda till inbördeskrig. Sen hade han väl dessutom tänkt att likvidera Brundtland när hon var där. Eller något a-long-those-lines.

T&m Varg Vikernes fördömde honom, så hans plan får väl sägas ha varit _sådär_ verklighetsförankrad...

Hur vi klarar av att leva i all otrygghet? Alltså, så jävla otryggt har faktiskt inte Sverige blivit.

Med det sagt så förekommer ju de facto mer otrevligheter som drabbar bystanders. Men oddsen för att drabbas av det är faktiskt väldigt mycket lägre än att dö i en bilolycka eller lungcancer.

Och det hindrar inte folk från att köra bil eller röka.

”T.o.m.” Varg Vikernes? En av Norges största foliehattar som en gång i tiden blev känd för mord, kurkbränning och totalt värdelös egen musik?

Minns du ens hans med vilka argument han fördömde Breivik? Hade Breivik attackerat judar hade han nog haft annat att säga..

Oddsen för att dö i en bilolycka är rätt höga när man jämför med risken att våldtas, rånas eller mördas.. sammantaget alltså.

Skillnaden är att i de senare fallen så handlar det alltid om en medveten handling utförd av någon annan medans olyckor i trafiken oftast är just bara olyckor i trafiken.

Detta dådet hade inte behövt ske. Hade imbecilles likt dig själv försökt undvika liknande så har ni iaf haft möjlighet till det.. istället så sitter ni här och relativiserar för att svära er fria.
Citera
2021-03-04, 23:57
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Nej alltså, vi är nog överens om att en påtaglig förändring skett. Till det värre.

Icke desto mindre är sannolikheten för att något liknande ska drabba en avgjort lägre än lungcancer och bilolyckor...

Min poäng, var att besvara hur man klarar att leva i det.

Jag upplever inte att jag känner mig i riskzonen -- därmed inte sagt att förändringen inte skrämmer mig.
Förstår.
Tänkte att trots att Vetlanda måhända inte är ngn metropol så händer det där mitt i Småländska skogen inte överdrivet mängd timmar bilfärd bort.
Denna rackaren var närmre än skiten i sthlm o gbg man läser om dagligen.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Arabiska. Det är samma system - det är inte samma tecken.

https://esanna.se/arabic/grammar/numerals.php

Edit
Hindu-Arabiska siffror är de talsymboler som används mest internationellt och i bland annat svenskan
https://sv.wikipedia.org/wiki/Arabiska_siffror
Ok.
Men de kallas för moderna arabiska siffror enligt spansk wiki artikel?
'Números Arábigos modernos'
https://es.m.wikipedia.org/wiki/N%C3%BAmeros_ar%C3%A1bigos

På engelska bara för 'Arabic numerals'.
Citera
2021-03-05, 00:01
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Fy faen vilken ohyra denna terroristen är. Ut med han från Sverige!
Citera
2021-03-05, 00:02
Medlem
foool13s avatar
Om han inte är psyksjuk så är det ju terror.. vad är motivet annars. Antagligen på väg att utvisas genom att han inte når upp till gymnasielags-kriterierna för jobb inom en viss tid eller nått.
Citera
2021-03-05, 00:03
Medlem
JustZlatans avatar
Motiv: Han kanske såg det som att nu får han gratis hem och mat i några år i lyxfängelse så han slipper söka jobb.
Citera
2021-03-05, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
”T.o.m.” Varg Vikernes? En av Norges största foliehattar som en gång i tiden blev känd för mord, kurkbränning och totalt värdelös egen musik?

Minns du ens hans med vilka argument han fördömde Breivik? Hade Breivik attackerat judar hade han nog haft annat att säga..

Oddsen för att dö i en bilolycka är rätt höga när man jämför med risken att våldtas, rånas eller mördas.. sammantaget alltså.

Skillnaden är att i de senare fallen så handlar det alltid om en medveten handling utförd av någon annan medans olyckor i trafiken oftast är just bara olyckor i trafiken.

Detta dådet hade inte behövt ske. Hade imbecilles likt dig själv försökt undvika liknande så har ni iaf haft möjlighet till det.. istället så sitter ni här och relativiserar för att svära er fria.
Det här dådet hade inte behövt ske om det var så att Svenskarna kunde rösta fram kloka politiker. Detta är Annie Lööf och Morgan Johanssons fel i förlängningen.

Med det sagt så kommer allt elände av mord och sprängningar, våldtäkter, pissrån i munnen, åldringsrån- allt kommer att bli värre och värre

Sverige klarar inte ens av att rekrytera nya poliser när man tagit bort det mesta av krav och riktar in sig på blattar och transpersoner.

Från politiskt håll så klarar man inte ens av att formulera en egen problembeskrivning.

Det är extrem kriminalitet överallt i hela Sverige och polisen kommer inte när du ringer.

Vad jag vill säga med detta inlägg är att detta är ditt fel! Det är ditt fel Svenne! I varje annat land hade politiker mördats och aktivister hade fått brevbomber. Men inte i Sverige: i Sverige håller 100.000 vänsterextrema aktivister i statsförvaltningen hela landet som gisslan.

Och detta kan fortsätta och kommer fortsätta just för att de svenska extremt konflikträdda männen fortsätter kolla ner i marken som strykrädda hundar.

Ni svenskar, ni värdelösa patrask, ni kommer fortsätta kolla ner i backen så länge ni lever.

Ni är ett värdelöst folk och ni förtjänar allt det elände ni skapar för er själva.

När ni läser om ännu mer otrygghet ute i samhället: ge dig själv en klapp på ryggen för det är ditt fel.

Svenskarna har röstat för det här och förtjänar det.

Dra år helvete svenska jävla horungar. Ni kommer försvinna inom kort allesammans
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in