2021-03-04, 23:17
Medlem
WhyYouGehs avatar
Jag har mått dåligt hela livet och gått till massa psykologer. Har även alltid varit en ensam kille men har aldrig gått ut och knivhuggit någon eller ens haft en tanke på det.

Sluta göra GM till ett offer!! Sverige måste fan vara enda landet i världen där man gör mördare till små stackars offer
Citera
2021-03-04, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Sen tror jag att IS väl har relativt få sympatisörer från just Afghanistan? Särskilt bland hazarer (vet ej om GM är det?).

Hade motivet varit IS-inspirerat så tror jag att det hade framkommit nu.

Is är väl inte den enda muslimska terrororganisationen iofs. Islam isig har ju något sökande av världsherravälde isig oavsett om det gäller shia el. sunni.

Tror iofs inte detta är terrorrelaterat mer än att det handlar om en rent vardagligt efterbliven afghansk muslim som är i Sverige och förpestar.
Hazarer är ju kända som Mellanösterns fiskmåsar. Verkar ha en överrepresentation inom allehanda brottslighet likt romer har inom tiggeri.

Rätt komiskt när många politiker satsat sitt goda(sic)namn på att göra dessa icke asyl-godkända lycksökare till bidragsberoende svenska soc-fall för all framtid.

Sån politik passar vissa här bra, inte dig väl?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhyYouGeh
Jag har mått dåligt hela livet och gått till massa psykologer. Har även alltid varit en ensam kille men har aldrig gått ut och knivhuggit någon eller ens haft en tanke på det.

Sluta göra GM till ett offer!! Sverige måste fan vara enda landet i världen där man gör mördare till små stackars offer

Vem/vilka gör gm till offer? Han är inget jävla offer. Han är inte ens en människa i mina ögon! Han är ett jävla djur
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av incellofan
Ingen, oavsett partitillhörighet, röstar för att något sådant här ska hända. Det förstår du också.
Sluta tramsa.

Men följden av deras politik är uppenbar för de flesta.
Citera
2021-03-04, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milovina
Det kulturella avståndet mellan afghanistan och sverige är avgrundsdjupt, vilket i princip gör det omöjligt för dessa afghaner att lyckas fullt ut i Sverige. Det hade varit riktigt intressant med statistik över dessa gossar och hur det gått för dem i Sverige. En kultur som stannat på 1500-talet, en religiös kultur med koranen som bas, skall integreras i en högteknologisk kultur som Sverige. I ett Sverige som i princip saknar alla typer av enkla jobb. Komiskt att man kallade amnestin för gymnasielagen, att dessa analfabeter skall klara av en gymnasieutbildning är nog som att bestiga ett större berg i himalaya. Man kunde kallat lagen för ”alfabetetlagen” då hade man lagt ribban på rätt nivå.

Man skulle öht aldrig släppt in dem i landet. Det hade troligtvis också mått böttre om de hade fått stanna kvar i sitt hemland.

Det du skriver är ju en självklarhet men då blir man kallad nazist och rasist.
Citera
2021-03-04, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vikingaman
Breivik kanske skall kallas för Utöya-resenär? Då populisterna talar om IS-resenärer menar jag.
Mvh.
Det är ju så sjukt att desto längre tid som går; desto mer ger hans terrordåd mening.

Det är som att han menade mörda så många socialdemokratiska ungdomar som möjligt för att bespara framtiden från elände. Slippa framtidens Annie Lööf etc.

Att ni svenskar klarar av att leva i landet. Hur klarar ni det egentligen med all otrygghet?
Citera
2021-03-04, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhyYouGeh

Vänta bara.. Man kommer koka samman en snyftis om hur han drömde om att bli Läkare eller jobba inom vården och ta hand om sjuka o gamla...
Citera
2021-03-04, 23:23
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Tror mer på ett nedärvt beteende från generationer av inavel blandat med getter.
Medfött intellektuellt funktionshinder pga vissa oanständiga hembygdsseder kan inte heller uteslutas, men knappast föranleda misstanke om terrorism som polisen sa innan de ändrade rubricering/lade locket på.

Inte en chans att snubben bara tjattrade lite som en apa eller lät som ett annat djur innan dådet.
Polisen måste ha uppgifter som de inte vill delge för tillfället nu.
Citera
2021-03-04, 23:25
Avstängd
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Nej, visst. Det är långsökt. Hazarer är till skillnad från IS-anhängarna shiiter och (vad jag förstått) inte speciellt religiösa. Men jag förstår att säkerhetstjänsten utreder det som ett terrorbrott just därför att det följer ett inte okänt mönster.

nåväl. han var tillräckligt muslimsk för att gilla diverse islamska grupper på facebook. sen kan det väl inte helt uteslutas att han hoppat över stängslet till den rätta saudiska läran. dessa zoologiska petitesser kan väl kling och klang försöka reda ut, men egentligen är det oväsentligt. det väsentliga är att han inte hade i sverige att göra.
Citera
2021-03-04, 23:26
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Andreas-
Medfött intellektuellt funktionshinder pga vissa oanständiga hembygdsseder kan inte heller uteslutas, men knappast föranleda misstanke om terrorism som polisen sa innan de ändrade rubricering/lade locket på.

Inte en chans att snubben bara tjattrade lite som en apa eller lät som ett annat djur innan dådet.
Polisen måste ha uppgifter som de inte vill delge för tillfället nu.
Vi kommer aldrig få veta några detaljer för då rasar gymnasielagen ihop som ett korthus. Löfven svettas säkert som en gris nu.
Citera
2021-03-04, 23:26
Medlem
WhyYouGehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maajkie
Vem/vilka gör gm till offer? Han är inget jävla offer. Han är inte ens en människa i mina ögon! Han är ett jävla djur

Media som vanligt. Nu handlar allt om den psykiska ohälsan hos GM och vilket tufft liv han har gått igenom.

Precis som med Federley eller när Eliasson tyckte synd om en asylsökande som hade huggit en kvinna i ryggen med kniv.

Så fort någon begår ett brott mot en annan människa så är det inte längre synd om honom, då är han bara ett empatilöst monster
Citera
2021-03-04, 23:27
Medlem
musicbangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Det är ju så sjukt att desto längre tid som går; desto mer ger hans terrordåd mening.

Det är som att han menade mörda så många socialdemokratiska ungdomar som möjligt för att bespara framtiden från elände. Slippa framtidens Annie Lööf etc.

Att ni svenskar klarar av att leva i landet. Hur klarar ni det egentligen med all otrygghet?
Vi klarar oss genom att gå ut genom dörren och inte sitta på flashback hela dagarna eller i discord och låtsas som att vi bor i ett jättefarligt land.

Säger ju mycket om dig och ditt sinne när du säger sånt om Breivik och liknande. Afghanen har mer rätt att vara störd pga vad han har varit igenom än vad du har men här sitter du och yttrrar dig att mörda oskyldigt folk "allmänhetens bästa".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in