OT så det dånar om det. Sista posten på detta tema.
Citat:
Ursprungligen postat av
itsaek
Ja, men det är rent konkreta han gjorde: och det är så man får bedömma hans handling. Han tog bort framtidens Annie Lööf och liknande.
Det står dig fritt att tycka så. Jag bedömer hans handling som att han omöjliggjorde all form av nyanserad diskurs kring såväl identitets- som migrationspolitik under flera år.
Citat:
Ursprungligen postat av
Som-nam-na
”T.o.m.” Varg Vikernes? En av Norges största foliehattar som en gång i tiden blev känd för mord, kurkbränning och totalt värdelös egen musik?
Minns du ens hans med vilka argument han fördömde Breivik? Hade Breivik attackerat judar hade han nog haft annat att säga..
Jo. Tämligen väl. Han fördömde Breivik för att han dödade norska kids. Ordagrant.
Beträffande det senare påståendet, han sa ju själv i domstolen (tidigt 90-tal) att han diggade Hitler för att han dödade folk i största allmänhet, men att han lika gärna kunde ha poserat med en bild på Stalin.
Jag vet dock inte riktigt vad din poäng var?
Att du inte gillar Burzum och att Vikernes är nasse? Vad fan har det med något att göra?
Citat:
Oddsen för att dö i en bilolycka är rätt höga när man jämför med risken att våldtas, rånas eller mördas.. sammantaget alltså.
Skillnaden är att i de senare fallen så handlar det alltid om en medveten handling utförd av någon annan medans olyckor i trafiken oftast är just bara olyckor i trafiken.
Detta dådet hade inte behövt ske. Hade imbecilles likt dig själv försökt undvika liknande så har ni iaf haft möjlighet till det.. istället så sitter ni här och relativiserar för att svära er fria.
Alltså, jag tror du missförstår mig gravt.
Jag svarade på frågan hur man står ut med att bo i Sverige. Och då svarade jag att det rent statistiskt är betydligt större sannolikhet att drabbas av en bilolycka eller lungcancer. Jag är väl medveten om de ontologiska nyansskillnaderna mellan knivvåld och bilolyckor.
Icke desto mindre så oroar JAG mig, de facto, mer för bilolyckor än för att drabbas av en köksknivsviftande yngling från ej skidåkande nation. Det betyder inte att jag ser positivt på den svenska utvecklingen.
Jag är smärtsamt medveten om kausaliteten mellan den svenska migrationspolitiken och den svenska utvecklingen -- det är
inte som att jag
inte diskuterat Brå96 och Brå2005 med en uppsjö idioter på detta forum under snart 10 år...