2021-03-05, 00:06
Medlem
prominentens avatar
Vänsterbliven: "Källa på att afghan kostar"?

Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Färska siffror från det norska samhället visar att vit invandring bidrar med 4,4miljoner på en livstid medan en ickevästlig invandrare kostar-4,7miljoner kronor över en livstid.

I det efterblivna landet Sverige vågar man inte ens räkna på det
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Motiv: Han kanske såg det som att nu får han gratis hem och mat i några år i lyxfängelse så han slipper söka jobb.
Han och Akilov får chilla tillsammans. Snart har de en full bunker.
Citera
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
”T.o.m.” Varg Vikernes? En av Norges största foliehattar som en gång i tiden blev känd för mord, kurkbränning och totalt värdelös egen musik?

Minns du ens hans med vilka argument han fördömde Breivik? Hade Breivik attackerat judar hade han nog haft annat att säga..

Oddsen för att dö i en bilolycka är rätt höga när man jämför med risken att våldtas, rånas eller mördas.. sammantaget alltså.

Skillnaden är att i de senare fallen så handlar det alltid om en medveten handling utförd av någon annan medans olyckor i trafiken oftast är just bara olyckor i trafiken.

Detta dådet hade inte behövt ske. Hade imbecilles likt dig själv försökt undvika liknande så har ni iaf haft möjlighet till det.. istället så sitter ni här och relativiserar för att svära er fria.
Du skäller på fel träd din fjordapa, högerspöket delar inte samma entusiasm över samhällsutvecklingen som många andra i tråden gör från trollfabrik Sveavägen.
Citera
2021-03-05, 00:07
Medlem
hogerspokets avatar
OT så det dånar om det. Sista posten på detta tema.

Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Ja, men det är rent konkreta han gjorde: och det är så man får bedömma hans handling. Han tog bort framtidens Annie Lööf och liknande.
Det står dig fritt att tycka så. Jag bedömer hans handling som att han omöjliggjorde all form av nyanserad diskurs kring såväl identitets- som migrationspolitik under flera år.

Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
”T.o.m.” Varg Vikernes? En av Norges största foliehattar som en gång i tiden blev känd för mord, kurkbränning och totalt värdelös egen musik?

Minns du ens hans med vilka argument han fördömde Breivik? Hade Breivik attackerat judar hade han nog haft annat att säga..
Jo. Tämligen väl. Han fördömde Breivik för att han dödade norska kids. Ordagrant.

Beträffande det senare påståendet, han sa ju själv i domstolen (tidigt 90-tal) att han diggade Hitler för att han dödade folk i största allmänhet, men att han lika gärna kunde ha poserat med en bild på Stalin.

Jag vet dock inte riktigt vad din poäng var?

Att du inte gillar Burzum och att Vikernes är nasse? Vad fan har det med något att göra?
Citat:
Oddsen för att dö i en bilolycka är rätt höga när man jämför med risken att våldtas, rånas eller mördas.. sammantaget alltså.

Skillnaden är att i de senare fallen så handlar det alltid om en medveten handling utförd av någon annan medans olyckor i trafiken oftast är just bara olyckor i trafiken.

Detta dådet hade inte behövt ske. Hade imbecilles likt dig själv försökt undvika liknande så har ni iaf haft möjlighet till det.. istället så sitter ni här och relativiserar för att svära er fria.
Alltså, jag tror du missförstår mig gravt.

Jag svarade på frågan hur man står ut med att bo i Sverige. Och då svarade jag att det rent statistiskt är betydligt större sannolikhet att drabbas av en bilolycka eller lungcancer. Jag är väl medveten om de ontologiska nyansskillnaderna mellan knivvåld och bilolyckor.

Icke desto mindre så oroar JAG mig, de facto, mer för bilolyckor än för att drabbas av en köksknivsviftande yngling från ej skidåkande nation. Det betyder inte att jag ser positivt på den svenska utvecklingen.

Jag är smärtsamt medveten om kausaliteten mellan den svenska migrationspolitiken och den svenska utvecklingen -- det är inte som att jag inte diskuterat Brå96 och Brå2005 med en uppsjö idioter på detta forum under snart 10 år...
Citera
2021-03-05, 00:08
Medlem
Luzurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
ska finnas printscreen i tråden, igår vid den här tiden. såg visserligen generiskt ut, typ "islamic way" och nåt smaklöst krimskrams runt texten

https://samnytt.se/har-ar-tamim-sultani-som-misstanks-ha-huggit-ner-atta-personer-i-vetlanda/

Samnytt postade bilder om det hela idag, och där ser man screencap ifrån hans intressen.
Citera
2021-03-05, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prominenten
Vänsterbliven: "Källa på att afghan kostar"?
I Norge där man räknar på kostnader kostar ickevit invandring 4,4 miljoner, på gruppnivå och på en livstid.

Det är bland annat därför, man vill inte slösa bort oljefonden på 10 triljoner, som man inte släpper in blattar hur som helst. Max 10k om året, helt normalt.

Du kan ju googla på "svenske tillstander" om du vill bli lite berikad.

Hela landet ser Sverige som ett varnande exempel Vi vill ikke ha "svenske tillstander" i Norge.

Vad säger det om Sveriges politiker egentligen?
Citera
2021-03-05, 00:12
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foool13
Om han inte är psyksjuk så är det ju terror.. vad är motivet annars. Antagligen på väg att utvisas genom att han inte når upp till gymnasielags-kriterierna för jobb inom en viss tid eller nått.

En fråga, var inte själva dealen att de måste klara gymnasiet? MGM har vad som står i media inte fått betyg då han inte (klarat?) läst sådana kurser, ämnen. Eller gäller det enbart att få jobb nu, inte avklarad gymnasieutbildning?
Citera
2021-03-05, 00:13
Medlem
hogerspokets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzur
https://samnytt.se/har-ar-tamim-sultani-som-misstanks-ha-huggit-ner-atta-personer-i-vetlanda/

Samnytt postade bilder om det hela idag, och där ser man screencap ifrån hans intressen.

Inte något direkt smoking gun - men det förefaller som han är hazar.

Sen är ju bilden på 'The Voice of Afghans -- Sport' rolig. Antar att det är lokal (eller möjligen nationell) folksport att vifta med en RPG-7 och hytta med näven...
Citera
2021-03-05, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Japp

På 1970-talet hade vi knivviftande finnar.
På 1600-talet hade vi knivviftande belgare
På 1990-talet hade vi knivviftande jugoslaver
På 1890-talet hade USA knivviftande svennar

Inget nytt under solen således. Glöm inte att ni kommer att möta en galen knivman i snitt var 970:e miljonte dag i Sverige (se beräkning tidigare i tråden). Den siffran tenderar att vara ganska konstant över tiden.

Den enda gruppen som ställde till problem på riktigt var juggarna under 1990-talet.

Varför håller du på med historieförfalskning och ljuger ihop att svenskar som utvandrade till Amerika skulle varit påtagligt kriminella jämfört med andra som försökte skapa sig en framtid i landet.
Du verkar ju inte riktigt klok som alla andra psykopater i tråden som ursäktar terrordåd.
Senast redigerad av Hibiscrub 2021-03-05 kl. 00:38.
Citera
2021-03-05, 00:17
Medlem
prominentens avatar
Oklart!

MEN: Grejar man inte examen......ska man inte knivhugga en septett.
Kanske verkar konstigt för vänstern......

Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
En fråga, var inte själva dealen att de måste klara gymnasiet? MGM har vad som står i media inte fått betyg då han inte (klarat?) läst sådana kurser, ämnen. Eller gäller det enbart att få jobb nu, inte avklarad gymnasieutbildning?
Citera
2021-03-05, 00:23
Medlem
foool13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4

Ok då är det nog redan kört.. läste att han ansökte om uppskov eller något sådant nu. Jag antar att du måste uppnå betysmål för att få stanna? sedan är det att du måste skaffa jobb inom 6 månader, det vill ju MP och V nu förlänga till inom 12 månader.

Edit: Det verkar som om de på något sätt måste visa att de ämnar att fullfölja utbildningen iaf.. så jobb innan det räcker nog inte.
https://www.expressen.se/nyheter/sa-vill-m-hoja-kraven-pa-ensamkommande/
Citat:
Enligt lagstiftningen kan en elev som saknar ett eller flera godkända betyg ändå få behålla sitt uppehållstillstånd. Förutsatt att personen på något sätt kan visa att den kommer fullfölja utbildningen.
Lagstiftningen har fått flera av riksdagens partier att reagera, eftersom de anser att kraven är alldeles för låga.
– Det är det som är själva grunden i den här lagstiftningen, att de ska få gå i gymnasieskolan, och klara den, och då måste man rimligen sätta krav på godkänt betyg, säger Hans Eklind, KD.
Senast redigerad av foool13 2021-03-05 kl. 00:50.
Citera
2021-03-05, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Nej

Jo eftersom ha var ute efter knivhugga människor relativt slumpmässigt, är du fullständigt blåst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in