2021-03-04, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
1 miljon svenskar går på någon form av psykofarmaka.
Inte fan rusar dom runt och hugger folk till höger och vänster.
Och aldrig någonsin har jag påstått att så är fallet. Jag bekräftade bara att folk som faktiskt känner MGM säger att han är aningen bäng, inte mer med det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoulevardAlruna
Psyksjuk muslimsk afghan-analfabet som fått avslag hugger ner random människor en eftermiddag i Vetlanda. Kan någon förklara hur detta INTE är ett terrorbrott? Hur är detta inte hämnd mot Sverige dvs borde kunna klassas som terror hur lätt som helst

Hade det skett i Frankrike etc så hade det inte varit något snack om saken. Men i Sverige... ”terror har ju så dålig klang”... spottloska rätt i ansiktet på de drabbade
Statistik. Inget annat. Ser bättre ut med en ensam galning än ett terrorbrott. Det får under inga omständigheter erkännas att invandring och mångkultur är något dåligt.
Citera
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Jaha, så då ska vi vända blad, eller?

Herregud alltså.

Nä det har jag inte sagt, bara att det inte låter som nåt han gjorde för att sprida islam eller för att han blivit radikaliserad eller döda infidels. Tycker du det låter så?
Citera
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Det kan vara "lost in translation", misstolkning/felöversättning av ordet "tillhygge". Verktyg som används "till [att] hugga" med = yxa.

Det tror jag också
Citera
2021-03-04, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disillusionisten
Varför är det förresten bara Fria Tider som klarar av att ringa Migrationsverket och ta reda på det här?

Varför "missar" media varför han fått uppehållstillstånd och vilka politiker som är ansvariga? Några teorier?

Gissa 5 ggr. Svensk media är bara intresserade om GM är vit.

Men nu är GM:

- muslim
- afghan
- gymnasieafghan

Han är med andra ord fredad. I medias ögon är han ett "offer".

Afghanen var så kass att han inte ens läst in kurser och fått något betyg. Han uppges inte ens kunna alfabetet. Svenskan beskrivs som oerhört dålig.
Citera
2021-03-04, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Partierna som ingår i JÖK:en har gemensamt & i samförstånd orsakat att dessa hazarer överhuvudtaget befinner sig i Sverige. Så, JA, det är deras fel att detta hände.

Precis! Vad det gäller frågan om skuld bör de socioekonomiska faktorerna absolut beaktas; det är den svenskfientliga regimen som aktivt arbetat och fortfarande arbetar för att massimportera människor likt denna terrorist.
Citera
2021-03-04, 13:06
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoulevardAlruna
Psyksjuk muslimsk afghan-analfabet som fått avslag hugger ner random människor en eftermiddag i Vetlanda. Kan någon förklara hur detta INTE är ett terrorbrott? Hur är detta inte hämnd mot Sverige dvs borde kunna klassas som terror hur lätt som helst

Hade det skett i Frankrike etc så hade det inte varit något snack om saken. Men i Sverige... ”terror har ju så dålig klang”... spottloska rätt i ansiktet på de drabbade
.

Det går inflation i att kalla händelser för terrorbrott. Att utgå från lagstiftningen är nog klokare än att ta avstamp i din personliga definition.

Vi vet för övrigt ingenting om gärningsmannens motiv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Nej det är inte vanligt. Men det sker. På engelska kallas det för spree killing, och det är ett operandi, inte ett motiv.

Varifrån kommer din uppgift att syftet var att injaga fruktan hos en befolkning eller befolkningsgrupp?

Edit:

Eller förresten, du behöver inte svara här. Om du har sådana uppgifter tycker jag du först och främst ska kontakta Vetlanda-polisen.

Troligtvis var det INTE GM's intention. Men utgången är fruktan hos en befolkningsgrupp.
Citera
Medlem
Turist i tidens avatar
Per Gudmundson är inne på IKEA-spåret (eller om man så vill psykbrytspåret)
Citat:
Men det låter inte som al-Qaida eller IS. Det finns inget med Vetlanda som pekar på några kopplingar till de nätverk vi vet opererar i Sverige. Gärningsmannabeskrivningen passar snarare in på någon person i livskris. Någon som är psykiskt sjuk eller straffar Sverige för en upplevd oförrätt.

Knivdåden i Vetlanda påminner mer om Ikea än om IS.
Citera
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Nä det har jag inte sagt, bara att det inte låter som nåt han gjorde för att sprida islam eller för att han blivit radikaliserad eller döda infidels. Tycker du det låter så?

Det spelar inte så stor roll för mig om han gjorde det i Islams namn eller någon annan skits namn.

En invandrare försökte massmörda svenskar i deras eget land.

Men diskussionen är om det var terrorism eller inte? Spelar det någon som helst roll vad vi kallar det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Det tror jag också

Kan vara en machete också. Men om det är en sådan så kommer det att dröja länge innan svensken får den informationen.
Citera
2021-03-04, 13:07
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsyxa
Troligtvis var det INTE GM's intention. Men utgången är fruktan hos en belfolksgrupp.

Ok. Men att en befolkningsgrupp känner fruktan till följd av en handling gör det inte till ett terrorbrott.

Många kvinnor i Umeå kände fruktan när Hagamannen var i farten, men det gör honom inte till terrorist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in