2021-03-04, 23:09
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Ebba har ett hus där, efter att tingsrätten fattat sitt beslut.

Om Esbjörn inte velat sälja borde han inte ha skrivit på försäljningspapperen. Sålt är sålt. Det finns inga ångerveckor för fastighetsförsäljningar, vilket Esbjörn är gammal nog att veta om.

"Men det är en klart okontroversiell metod att ringa på och tjata om att få köpa någons hus."
Vad jag förstår så har en gemensam vän (till både Ebba och Esbjörn) tipsat Ebba om att Esbjörn velat sälja. Esbjörn ska ha velat sälja till andra intressenter tidigare, men avböjt på grund av för låga bud. I det här fallet har han inte klagat på att Ebba erbjudit ett för lågt bud.
Fat budet låg ju en komma en miljoner under vad mäklaren skattar som försäljningspris.
Om Esbjörn förstått detta till fullo och han tackat nej till tidigare försäljningar för att han inte var nöjd med priset. Är det då inte rimligt att tänka att han skulle velat ha ut maximalt av vad han skulle kunna få? Om han nu förstått allt glasklart.
2021-03-04, 23:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Nu är det väl ändå Ebba som ska kallas Snålebba i den här tråden. Lägger ett snålbud på 400 k över taxeringsvärdet. För en sjötomt.

Taxeringsvärdet tar inte hänsyn till saneringskostnaderna.
2021-03-04, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Du menar rummet där det även finns en kafeteria med personal som rör sig i bakgrunden och där det på väggen ovanför en dörr finns en grön skylt som lyser nödutgång? Och på bordet står det en kandelaber? Är det det rummet du menar?
Nej, jag menar rummet med bildtexten där det står att Esbjörn visar Expressens Leif Brännström runt i huset. Herregud, inte är det konstigt om du inte förstår vad som hänt i fallet.
2021-03-04, 23:12
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det spelar stor roll när han ångrade sig om han går ut i Expressen och hävdar att han gjorde det dagen efter och försökte betala tillbaka handpenningen när det nu finns bevis för att han var i huset med Ebba tio dagar efteråt utan att ens nämna att han ville betala tillbaka någon handpenning. Om han var rädd för Ebba borde han väl inte ens ha gått dit eller?

Det handlar inte om att vara oense, det finns helt enkelt bevis för att han var dit tio dagar efter det att han skrev på kontraktet, då hade han inte ångrat sig.
Jo jo, men Ebba säger ju i Aftonbladet nästan två månader efter kontraktsskrivningen att hon inte ska driva fallet vidare om Esbjörn verkligen inte vill sälja. Så då är de väl lika goda kålsupare båda två då.
2021-03-04, 23:13
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Dessutom har det ju det senaste tiden varit 4 hus till salu i området, utan sjötomt förvisso.
Varför tänker du dig att hon skulle köpa flera hus.
Hon har köpt ett, räcker inte det?
2021-03-04, 23:13
Medlem
Citat:
Jo jo, men Ebba säger ju i Aftonbladet nästan två månader efter kontraktsskrivningen att hon inte ska driva fallet vidare om Esbjörn verkligen inte vill sälja. Så då är de väl lika goda kålsupare båda två då.
Ebba Busch bjöd in till ett möte för att diskutera detta em Esbjörn vände i dörren och gick därifrån. Då är det lite svårt att avsluta köpet. Man måste sätta sig ner tillsammans om det ska vara möjligt.
2021-03-04, 23:15
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Jo för Esbjörn säger ju själv att han ångrade sig redan dagen efter. Och att han försökt få tag på Ebba. Om han träffade Ebba eller inte 10 dagar efter kontraktsskrivningen har jag ingen aning om. Han kanske var lite rädd för Ebba han kanske inte torsers vad vet jag.
Men att han ångrat sig måste vi väl vara överens om. Sen om det var på dag ett två eller 14, må vi vara oense om.
Men att Esbjörn ångrat sig borde vara satt utom all rimlig tvivel.
Det spelar iofs ingen roll om han ångrade sig 10 sekunder efter att bläcket hade torkat, har han ritat på så har han.
Nu har han låtit dagarna gå och tagit emot handpenningen, men för all del, jag ångrar mig att jag sålde en bostadsrätt i närförort för 10 + år sedan. Nu måste jag få tillbaka den och säljaren får tillbaka sina pengar. Egentligen så ville jag inte sälja och den där rackarns mäklaren var så påstridig och köparen med. Kan Snålbjörn så kan jag, eller hur?
2021-03-04, 23:16
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Jo för Esbjörn säger ju själv att han ångrade sig redan dagen efter. Och att han försökt få tag på Ebba. Om han träffade Ebba eller inte 10 dagar efter kontraktsskrivningen har jag ingen aning om. Han kanske var lite rädd för Ebba han kanske inte torsers vad vet jag.
Men att han ångrat sig måste vi väl vara överens om. Sen om det var på dag ett två eller 14, må vi vara oense om.
Men att Esbjörn ångrat sig borde vara satt utom all rimlig tvivel.

Varför tog det 18 dagar?
2021-03-04, 23:16
Avstängd
Citat:
Enligt honom så tjatade hon ju, och till slut sa ha ja. Men ångrade sig. Ingen har förnekat att han skrivet på pappren.
Ingen förnekar heller att en mäklare tittat och värderat. Det är ju noterbart i denna värdering att mäklaren gissar ett försäljningsvärde på öppna marknaden på 5 miljoner kronor.

Självklar mitt hat mot Ebba är det som får mig att gå upp på morgonen.

Hur kommer han ihåg att hon "tjatat" men inte att han skrivit på papperen?
2021-03-04, 23:18
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:

Fast bara en av dem vill väl bryta ett avtal?
2021-03-04, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
När Ebba Busch ska motbevisa tar hon in de bästaste av de bästa, sakkunniga på det område saken handlar om. Men vad är de värt om de själva inte undersökt den person de yttrar sig om?
Det där argumentet är bland det dummaste i tråden, du tror inte att samtliga experter kan dra samma slutsatser från resultaten av ett antal standardiserade test? Det är för att bedömningar ska bli så exakta och lika som möjligt som man använder standardiserade test. Det är för att resultatet inte ska skilja sig beroende på vem som använder testerna vid en utredning. Det är inte ett dugg konstigare än att en sköterska tar blodtrycket och läkaren kommer på ronden senare och tittar på sköterskans noteringar.

Med ditt resonemang måste varje läkare ta blodtrycket själv för att det kan bli fel om de inte ser patienten när det görs.
2021-03-04, 23:22
Medlem
Citat:
Fat budet låg ju en komma en miljoner under vad mäklaren skattar som försäljningspris.
Om Esbjörn förstått detta till fullo och han tackat nej till tidigare försäljningar för att han inte var nöjd med priset. Är det då inte rimligt att tänka att han skulle velat ha ut maximalt av vad han skulle kunna få? Om han nu förstått allt glasklart.
Esbjörn vill att Ebba avgår som partiledare så någon annan kan bli det o 'komma o roffa åt sig'. Sändes på Expressen-tv. Häromveckan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in