Citat:
Ursprungligen postat av
borskungen
Ebbas föräldrar, barnens pappa och barnens farföräldrar bor alltså i området. I ett område där hus sällan säljs.
Ebba vill skapa ett tryggt hem för sina barn, på landet, nära den närmaste släkten. Dessa planer vill ni Ebba-hatare grusa.
Varför? Vad är det för fel i huvudet på er?
Fast Ebba har ju inget hus i området. Esbjörn har ett hus i området. Ebba vill ha Esbjörns hus. Men det är en klart okontroversiell metod att ringa på och tjata om att få köpa någons hus. Självklart väcker det frågor.Det spelar ju ingen roll om det är för att skapa en trygg framtid för sina barn, man får inte utnyttja sitt övertag och övertala någon att få köpa dennes barndomshem i alla fall. Eller får, men gör man det får man räkna med att bli ifrågasatt. Det riktiga samhället fungerar inte som en sekt, och ibland kan frireligiösa missa det.
Dessutom har det ju det senaste tiden varit 4 hus till salu i området, utan sjötomt förvisso. Men de har i och för sig gått för långt mycket mer än vad Ebba tänkt sig betala.
Jag är heller ingen Ebba-hatare. Jag har faktiskt inte haft några känslor alls för Ebba innan detta. Nu tycker jag att Ebba gör fel i en sakfråga, det är inte att hata Ebba.