2021-03-04, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Den anmälan du skriver om får riktas mot Aftonbladets ansvariga utgivare. Esbjörn och "juristen" har inget ansvar för vad tidningen skriver. Deras roll är meddelarnas och sådana är normalt utan straffrättsligt ansvar.
Det där har jag redan svarat på en gång. Tidningens ansvariga utgivare får stå till svars för vad som skrivs, i varje fall vad gäller Expressen. Media får inte skriva vad som helst utan att kolla sanningshalten eller ge utrymme för genmäle. Det övriga hamnar inom kap.15 i Brottsbalken. Men först ska fastighetstvisten lösas.
2021-03-04, 22:42
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Ebbas föräldrar, barnens pappa och barnens farföräldrar bor alltså i området. I ett område där hus sällan säljs.

Ebba vill skapa ett tryggt hem för sina barn, på landet, nära den närmaste släkten. Dessa planer vill ni Ebba-hatare grusa.

Varför? Vad är det för fel i huvudet på er?
Fast Ebba har ju inget hus i området. Esbjörn har ett hus i området. Ebba vill ha Esbjörns hus. Men det är en klart okontroversiell metod att ringa på och tjata om att få köpa någons hus. Självklart väcker det frågor.Det spelar ju ingen roll om det är för att skapa en trygg framtid för sina barn, man får inte utnyttja sitt övertag och övertala någon att få köpa dennes barndomshem i alla fall. Eller får, men gör man det får man räkna med att bli ifrågasatt. Det riktiga samhället fungerar inte som en sekt, och ibland kan frireligiösa missa det.

Dessutom har det ju det senaste tiden varit 4 hus till salu i området, utan sjötomt förvisso. Men de har i och för sig gått för långt mycket mer än vad Ebba tänkt sig betala.

Jag är heller ingen Ebba-hatare. Jag har faktiskt inte haft några känslor alls för Ebba innan detta. Nu tycker jag att Ebba gör fel i en sakfråga, det är inte att hata Ebba.
2021-03-04, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Lät hon honom ens läsa avtalet där i skenet av stearinljusen? Det tror inte jag. Han fattade inte ens var han skulle skriva under. Hon fick peka och visa honom.
Varför skulle man behöva stearinljus en eftermiddag i augusti? För alla seende är det en tid på året och dygnet som upplevs som mycket ljus. Du borde nog kolla dina ögon....
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Du litar på Esbjörn, men inte på hans signatur?
Fast Esbjörn står ju för att han ångrat sig. Han har aldrig förnekat att han skrivet på. Bara att han inte minns.
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Vet vi säkert att det rör sig om gamar? Deras historia må tala för det, men det kan ju vara så att de du avser faktiskt i detta fall har Esbjörns bästa för ögonen.
Vi vet ingenting med säkerhet, men det verkar som att Esbjörns brorson vill att hans farbror ska ha kvar fastigheten så länge han lever. Som jag förstått det är det så Esbjörn själv vill ha det.
2021-03-04, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Lät hon honom ens läsa avtalet där i skenet av stearinljusen? Det tror inte jag. Han fattade inte ens var han skulle skriva under. Hon fick peka och visa honom.
Avtalet skrevs under 20 augusti, klockan 15.00, solen går ner vid 20-tiden då. Jag tvivlar rätt starkt på det där med i månljuset av en kandelaber. Jag betvivlar faktiskt en hel del av det Snålbjörn har sagt eftersom han säger olika saker varje gång han öppnar munnen.
2021-03-04, 22:47
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Så hela riket vet inte om dina konspirationsteorier?

Gott så.
Utveckla gärna på vilket sätt jag konspirerar. Jag skulle älska att läsa det.
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag uppfattar trädincidenten som en omständighet som visar att Esbjörn inte förstod att han sålde fastigheten, och vad det innebär när han inte längre är ägare.
Ebba kan ju ha nämnt redan där vid köksbordet att han kunde ångra sig om han ville det. Jag tror inte heller att han till fullo förstod avtalet.
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Fast Ebba har ju inget hus i området. Esbjörn har ett hus i området. Ebba vill ha Esbjörns hus. Men det är en klart okontroversiell metod att ringa på och tjata om att få köpa någons hus. Självklart väcker det frågor.Det spelar ju ingen roll om det är för att skapa en trygg framtid för sina barn, man får inte utnyttja sitt övertag och övertala någon att få köpa dennes barndomshem i alla fall. Eller får, men gör man det får man räkna med att bli ifrågasatt. Det riktiga samhället fungerar inte som en sekt, och ibland kan frireligiösa missa det.

Dessutom har det ju det senaste tiden varit 4 hus till salu i området, utan sjötomt förvisso. Men de har i och för sig gått för långt mycket mer än vad Ebba tänkt sig betala.

Jag är heller ingen Ebba-hatare. Jag har faktiskt inte haft några känslor alls för Ebba innan detta. Nu tycker jag att Ebba gör fel i en sakfråga, det är inte att hata Ebba.
Hon frågade om han ville sälja, han sa ja.
Och varför inte?
https://www.docdroid.net/3kCLqn4/uppsala-tr-t-8555-20-aktbil-43-pdf#page=14
Medlem
Citat:

Du hatar visst Ebba Busch. Det framgår hur tydligt som helst i dina inlägg.
2021-03-04, 22:49
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Avtalet skrevs under 20 augusti, klockan 15.00, solen går ner vid 20-tiden då. Jag tvivlar rätt starkt på det där med i månljuset av en kandelaber. Jag betvivlar faktiskt en hel del av det Snålbjörn har sagt eftersom han säger olika saker varje gång han öppnar munnen.
Nu är det väl ändå Ebba som ska kallas Snålebba i den här tråden. Lägger ett snålbud på 400 k över taxeringsvärdet. För en sjötomt.
2021-03-04, 22:50
Medlem
Citat:
Fast Esbjörn står ju för att han ångrat sig. Han har aldrig förnekat att han skrivet på. Bara att han inte minns.
Han var till huset tio dagar efter kontraktsskrivningen utan att säga någonting om att han ångrat sig. Det dröjde två veckor innan han gjorde det och då drog han till med att han glömt. Tycker inte du att det verkar lite konstigt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in