Citat:
Ursprungligen postat av
Pudelfrillan
Glöm inte Eva's klasskamrat på gymnasiet SE.
Psykiskt störd, led av schizofreni redan vid tidpunkten för mordet. Spökar ut sig och går ibland runt på stan iklädd ridbyxor och ridstövlar. Denna företeelse blir ännu mer märklig när man tänker på att SE kände Eva och att mördaren är en psykiskt störd individ.
Den bisarra ridutstyrseln skulle dessutom kunna vara ett uttryck för något, t.ex. fungera som en ventil för att ibland lätta på oro, ångest och samvete, den skulle även kunna vara symbolisk och bottna i en djupare, mer "sjuk" koppling till den döda Eva och hennes stora hästintresse.
Men det är väl givetvis bara en slump... fast nog är han lite intressant ändå med tanke på att Kramfors är en sån liten håla, där dom mest udda, såna som SE och GN måste kollas upp ordentligt. Frågan är om GN och SE ens är hörda i utredningen? SE kan ha fått hjälp med alibi av en beskyddande mor.
Ja det känns som att det måste finnas en tredje part i den här historien, mina slantar satsar jag iaf på GN, Annelie, SE, Mr P eller BÅ som alternativa GMn, alla kände Eva.
Vi har alltså 5 personer som jag tycker är högintressanta för mordet.
GN med tanke på sin närhet till mordplatsen, att han kände Eva, är psykiskt instabil och kvinnomisshandlare.
Annelie på grund av svartsjuka mot Mr P och Eva.
BÅ också på grund av svartsjuka, hennes känslor blev aldrig besvarade.
SE kanske hade en crush på Eva sedan tidiga tonåren och nu skulle hon flytta, en psykiskt sjuk man som kan bli aggressiv?
Mr P som hela den här historien handlar om, hans kärlek till Eva som inte besvarades.
Kvinnorna tycks ha flockat sig runt just Mr P. Dock tror jag faktiskt mer att det är någon annan som mördat Eva just på grund av hans kärlek till henne, han skulle aldrig mörda Eva på grund av det.
BÅ och Annelie var uppenbarligen svartsjuka, Mr Ps stora kärlek var Eva.
Vi har även dom okända SE och GN i Evas närhet.
Alla dessa visste att Eva skulle flytta dagen efter, någon ville stoppa det.