2021-03-04, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Funkislgh
De som fortfarande är gifta är
Citera
2021-03-04, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Funkislgh
En läkare bör vara fullt införstådd i behovet att en partner som jobbar i vården behöver ha den ventilen. Hon är nog inte hans första partner som jobbat/pluggat i vården. Sen att han som ögonläkare aldrig kommer i närheten av döden är en annan sak.

Ja precis, jag hade bara accepterat det om jag valde att dejta en sjuksköterska, det hade inte varit ett problem för mig. Man kan liksom ha kul sen. Samtidigt så valde han ju inte personligen ut en SSK, gvfö gjorde det åt honom.
Citera
2021-03-04, 21:08
Medlem
fitz-humes avatar
En del träffsäkra kommentarer i denna tråd, tack för ett gott skratt.

Som vanligt väljer SVT-produktionen att göra medvetna missmatchningar bara för att få till lite dramatik. För visst är det tråkigt att se par som det går bra för? Detta är förnedrings-tv, inget annat. Och visst tycker man synd om vissa av deltagarna.

Sofia verkar vara en väldigt fin och varm tjej, jordnära, öppen, men jag hoppas bara att hon taggar ner de osunda radikala feministidéerna om flickklädsel på pojkar och kommer ner på jorden. Kanske hon umgås med fel kurskamrater. Anton är jag lite mer kluven inför. Vissa saker gillar jag, men plötsligt säger han något och han sjunker några grader. Han kunde ha varit lite mer ödmjuk vad gäller hennes studentlya, som hon har gjort mysig, och sluta hänga upp sig på att köpa villa, det är inget man ens funderar på i Stockholm innan man har fyllt 35 år typ.

Om Sofia har påverkats av radikalfeminism så är det ingenting mot vad den uppenbart störda Susanna har. Hon bör göra män en tjänst och inte försöka få till något förhållande innan hon tar itu med sig själv först. Jag tycker synd om Johan som verkar var en snäll och hyvens kille som förtjänar det bästa.

Som någon här föreslog, vore Elinor en bra matchning för Johans del. Kanske det var tanken från början, men produktionen vill tydligen ha drama. Elinor ligger på 31 av 100 på Kaviarkillen Lars skala. Han är kräsen och duckar en perfekt invit av Elinor när hon nästan skriker av kärlekstörst i soffan. Lars väljer att fisförnämt kalla henne poet...!?

Jag har svårt att tro att något av paren får ihop det, men man vet aldrig. Jag tittar intresserat vidare...
Citera
2021-03-04, 21:15
Medlem
KrossedOuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
En del träffsäkra kommentarer i denna tråd, tack för ett gott skratt.

Som vanligt väljer SVT-produktionen att göra medvetna missmatchningar bara för att få till lite dramatik. För visst är det tråkigt att se par som det går bra för? Detta är förnedrings-tv, inget annat. Och visst tycker man synd om vissa av deltagarna.

Sofia verkar vara en väldigt fin och varm tjej, jordnära, öppen, men jag hoppas bara att hon taggar ner de osunda radikala feministidéerna om flickklädsel på pojkar och kommer ner på jorden. Kanske hon umgås med fel kurskamrater. Anton är jag lite mer kluven inför. Vissa saker gillar jag, men plötsligt säger han något och han sjunker några grader. Han kunde ha varit lite mer ödmjuk vad gäller hennes studentlya, som hon har gjort mysig, och sluta hänga upp sig på att köpa villa, det är inget man ens funderar på i Stockholm innan man har fyllt 35 år typ.

Om Sofia har påverkats av radikalfeminism så är det ingenting mot vad den uppenbart störda Susanna har. Hon bör göra män en tjänst och inte försöka få till något förhållande innan hon tar itu med sig själv först. Jag tycker synd om Johan som verkar var en snäll och hyvens kille som förtjänar det bästa.

Som någon här föreslog, vore Elinor en bra matchning för Johans del. Kanske det var tanken från början, men produktionen vill tydligen ha drama. Elinor ligger på 31 av 100 på Kaviarkillen Lars skala. Han är kräsen och duckar en perfekt invit av Elinor när hon nästan skriker av kärlekstörst i soffan. Lars väljer att fisförnämt kalla henne poet...!?

Jag har svårt att tro att något av paren får ihop det, men man vet aldrig. Jag tittar intresserat vidare...
Fel! På en skala mellan 1-100 hade Lars lärt känna sin fru 31 på skalan.
Citera
2021-03-04, 21:17
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrossedOut
Fel! På en skala mellan 1-100 hade Lars lärt känna sin fru 31 på skalan.

Oj, då kanske jag hörde fel... +1 till Lars i så fall.
Citera
2021-03-04, 21:30
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dracious
Men hur tänkte experterna när de parade ihop Anton med socionomen? Att de båda gillar tacos? Blev chockad när hon sa att hon inte störde sig på något hos honom med tanke på hur bonnig han är.

Jag vet att även socionomen och Johan åt tacos i tv.
Förvirrande.
Men det är inte de som är de stora tacos-vurmarna.

Jag kan väl hålla med om att Johans tacos såg rejält äcklig ut där han bara la burk-majs ovanför gräddfilen.
Med rätta reagerade socionomen på den torftiga tacosen.

OÄK! Vad wt de är som sitter och vurmar för äckel-tacos i tv.
De har verkligen ingen stil där.

Å andra sidan, så som kaviar-Lars spretar med fingrarna även om han sitter och dricker ett sedvanligt glas med saft/juice/vatten hemmavid, är också motbjudande.
Det ingår i hans slemmiga gestalt.
Citera
2021-03-04, 21:33
Bannlyst
Två råfeminister, kommer ju aldrig funka. Kalles verkar leva jetset-liv.
Citera
2021-03-04, 21:37
Medlem
Känns verkligen som att minst 80 % av alla tjejer som läser på högskolan pluggar/har pluggat till antingen lärare, socionom eller sjuksköterska. Detta programmet visar verkligen på att den tesen faktiskt stämmer.
Citera
2021-03-04, 21:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Känns verkligen som att minst 80 % av alla tjejer som läser på högskolan pluggar/har pluggat till antingen lärare, socionom eller sjuksköterska. Detta programmet visar verkligen på att den tesen faktiskt stämmer.

Ja, och dessa grupper är PK så det förslår, inklusive barnskötare. Lärare är värst. Sofia är en typisk lärare. Tycker hon ser ned på sin "bonde". Hon ser missbildad ut i plytet dessutom.
Citera
2021-03-04, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brandmannen-vk
Sofia lajkar "Vad som helst men aldrig SD" på Facebook. Tänk om Anton röster SD? Känns som en sån person.
Två av de tre tjejerna är alltså vänsterfeminister. Bra jobbat SVT!
Citera
2021-03-04, 22:15
Medlem
Susanna visade verkligen upp den fula smutsiga sidan av sin personlighet. Intolerant, dominant och inskränkt. Dömer ut Johan för att han inte har samma politiska inriktning som hon har. Jag hoppas innerligt att Johan efter det här programmet, och skilsmässan från Susanna, hittar en äkta och varm kvinna som ser honom för den han är. För Johan verkar vara en varm och sympatisk och kärleksfull människa.

Det var extra intressant att se hur Susanna tillät morfar att hjälpa till med flaggstången medan mormor stod inne vid fönstret och tittade på. Hade det varit någon ordning och reda så hade väl Susanna och mormor grejat med flaggstången medan karlarna kokade kaffet inomhus? - Men Susanna lever i sin egen påhittade verklighet hon.
Det är djupt sorgligt att se vad politiken gjort med kvinnorna i Sverige idag.
Och då är jag kvinna själv.
Det blir intressant när hon kommer ut i arbetslivet och får träffa Ahmed, Tarek och Mohammed och se hur mellanösterns patriarkat inte accepterar föreläsningar om feminism.
Det är nog bäst att Susanna får leva själv i sin lilla stuga.

Jag är inte så orolig för Ellinor och Lasse, de är bara på dag 6 ännu och har inte hunnit dela vardagen med varandra. Lasse har ju varit i Sierra Leone och där såg han nog en hel del döda människor, och tror inte att han är ovan. Däremot är det nog inte hans grej att öppna sig så snabbt inför en ny partner och med en kamera i ansiktet. Även om han själv sitter och glor in i folks ögon hela dagarna...(kunde inte låta bli)

Anton och Sofia tror jag att det går bra för. De verkar samspelta i sin tafatthet och är verkligen söta tillsammans. Jag hoppas på dessa två, och att vi snart får se hemmareportage med foto på Sofias växande mage och deras nya valp på nyinköpta gården i Alingsås. Jag är inte så orolig för Sofias ideer om könlösa bäbisar, hennes barn kommer själva tala om för henne vad de vill ha för slags kläder och då får hon ge med sig.

Jag gillade verkligen inklippet med Elisabeth som ifrågasatte experterna varför de inte kollar vad deltagarna har för politiska åsikter! Det var väl hon som var rökare som de satte ihop med en ickerökare?
Citera
2021-03-04, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Det tog åtminstone till program 3 innan SVT gick fullt ut i värdegrundssignaleringen. Nu kommer det bara bli värre härifrån I de första programmen ville man invagga tittarna i en falsk trygghet vad det gällde parens likheter - alla gillade ju att andas syre!

Susanna och Johan som först såg ut som paret med störst chanser ser nu helt plötsligt ut att bli paret med minst chanser medan Vegas och Elinor ser ut att ha bäst möjligheter att förbli gifta.

Ajabaja Johan, inte skämta om städning. Lågt i tak hos Susanna i dubbel bemärkelse. Trist.

Nåväl, man kan vara helt jävla säker på vad man får från SVT åtminstone.
Du har helt rätt. Jag var också förvånad över första avsnittet och tänkte: hur är det möjligt? Det var det inte...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in