2021-03-03, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brandmannen-vk
Sofia lajkar "Vad som helst men aldrig SD" på Facebook. Tänk om Anton röster SD? Känns som en sån person.

Anton röstar KD. Eller vad mamma och pappa säger åt honom att rösta på.
Citera
2021-03-03, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av efterskalvet
Tycker det faller på ordvalet i både Grävis och Kalles Kaviars fall. ”De här frågorna” låter lite för specifikt för att röra något så holistiskt som två livsstilar som går i clinch, men samtidigt kan man ju tänka sig att politiska ståndpunkter och värdering är nedströms just socioekonomisk härkomst.
Ja, det var lite det jag tänkte. Behöver ju inte vara politiskt heller, det kan vara så enkla saker som att uppskatta sexistisk humor, eller våga använda n-ordet i dagligt tal. Woke vs Verklighetens folk, liksom.

När det gäller kaviar-Lars (otroligt äckligt epitet) så är min mer seriösa gissning att han helt enkelt har svårt att säga vad han vill. Lite otippat eftersom han från sitt yrke borde vara van att folk lyssnar på honom. Jag tror att Ellinor behöver lite mer av en fast hand. Vi får se hur länge hennes tålamod räcker (att vara "fin när man gråter" brukar inte vara någon effektiv tros-droppare, tyvärr).
Citera
2021-03-03, 11:09
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brandmannen-vk
Sofia lajkar "Vad som helst men aldrig SD" på Facebook. Tänk om Anton röster SD? Känns som en sån person.

Om han så skulle rösta SD (tveksam till det) så skulle han byta. Grävis kan nog få det lite svårare, Susanna giller heller inte SD enligt hennes fb. Och så vill hon mer ha en lantis ala modell från GANT-katalog.
Citera
2021-03-03, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Om han så skulle rösta SD (tveksam till det) så skulle han byta. Grävis kan nog få det lite svårare, Susanna giller heller inte SD enligt hennes fb. Och så vill hon mer ha en lantis ala modell från GANT-katalog.

Skulle tro att de undviker SD- och V-are så att det blir lite enklare och mer friktionskraften. Även om parken kanske accepterar, kanske anhöriga har en högre anständighetsnivå.
Citera
2021-03-03, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Skulle tro att de undviker SD- och V-are så att det blir lite enklare och mer friktionskraften. Även om parken kanske accepterar, kanske anhöriga har en högre anständighetsnivå.

Jag tror att SVT väljer de mest tafatta pinsamma småstadiga svenne-mellanmjölkiga maxretardsen för att gradvis, ort för ort, småstad för småstad, glesbygd för glesbygd, utplåna sexigheten i varenda möjlig variant av svensk kvinnlig- och manlighet.

Och jag håller med svt alltså de har inte fel, YIKES vad pinsamt det är, vad händer Sverige? Varför mår blond-Sverige så jävla dåligt?
Citera
2021-03-03, 21:13
Medlem
502 - Bad gateway
Senast redigerad av 25cm-slak 2021-03-03 kl. 21:18.
Citera
2021-03-03, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak

Så otroligt illa skrivet. Rättar.

Skulle tro att de undviker SD- V-are så att det blir enklare och mer friktionsfritt. Även om partnern kanske accepterar, kanske anhöriga har en högre anständighetsnivå.
Citera
2021-03-03, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rellebelle
Jag tror att SVT väljer de mest tafatta pinsamma småstadiga svenne-mellanmjölkiga maxretardsen för att gradvis, ort för ort, småstad för småstad, glesbygd för glesbygd, utplåna sexigheten i varenda möjlig variant av svensk kvinnlig- och manlighet.

Och jag håller med svt alltså de har inte fel, YIKES vad pinsamt det är, vad händer Sverige? Varför mår blond-Sverige så jävla dåligt?

Urvalet är nog inte heller det absolut bästa. Fördelen är ändå att ett har de gemensamt. Desperationen.
Citera
2021-03-04, 02:45
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Kvinnorna vill ha könsneutrala bebisar och genuscertifierade skämt. Någonstans där slog det männen att de har gift sig med en modern svensk kvinna. Ridå.
Citera
2021-03-04, 02:55
Medlem
Passepartouts avatar
Fy vad elakt jag skrev, raderade nu.
Senast redigerad av Passepartout 2021-03-04 kl. 03:41.
Citera
2021-03-04, 04:01
Avslutad
Det tog åtminstone till program 3 innan SVT gick fullt ut i värdegrundssignaleringen. Nu kommer det bara bli värre härifrån I de första programmen ville man invagga tittarna i en falsk trygghet vad det gällde parens likheter - alla gillade ju att andas syre!

Susanna och Johan som först såg ut som paret med störst chanser ser nu helt plötsligt ut att bli paret med minst chanser medan Vegas och Elinor ser ut att ha bäst möjligheter att förbli gifta.

Ajabaja Johan, inte skämta om städning. Lågt i tak hos Susanna i dubbel bemärkelse. Trist.

Nåväl, man kan vara helt jävla säker på vad man får från SVT åtminstone.
Citera
2021-03-04, 05:21
Bannlyst
Fint avsnitt. Heja Sofia och Anton. Övriga två par upplevs osäkrare.
Senast redigerad av Brandmannen-vk 2021-03-04 kl. 05:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in