2021-03-04, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
8. "Very good people on both sides" där den ena sidan skrek nazistiska slagord -- "jews will not replace us"

Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Citat:
And you had people -- and I’m not talking about the neo-Nazis and the white nationalists -- because they should be condemned totally. But you had many people in that group other than neo-Nazis and white nationalists. Okay?
https://www.politifact.com/article/2019/apr/26/context-trumps-very-fine-people-both-sides-remarks/?fbclid=IwAR29PtorDmcNZjQxYYouJOCLJgqh-K1jFYcwzycxLuUEpD9BZU1juelyXqM

Problemet är att det inte fanns några andra än nynazister och "vita nationalister" i den gruppen. Ingen har kunnat visa vilka det skulle ha varit.
Senast redigerad av NinoRojo 2021-03-04 kl. 17:25.
Citera
2021-03-04, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinoRojo
Problemet är att det inte fanns några andra än nynazister och "vita nationalister" i den gruppen. Ingen har kunnat visa vilka det skulle ha varit.
Det är säkert en tolkningsfråga. Men jag fattar - din tes är att Trump är nazist. En nazist vars svärson och rådgivare är jude och barnbarn till överlevare från Förintelsen.

Okej.
Citera
2021-03-04, 20:06
Medlem
Citat:
Det är säkert en tolkningsfråga. Men jag fattar - din tes är att Trump är nazist. En nazist vars svärson och rådgivare är jude och barnbarn till överlevare från Förintelsen.

Okej.

Nej, Trump själv lär inte vara nazist och det är inget som jag har påstått. Bland deltagarna i "Unite the Right" fanns folk som gillade Trump, och Trump tycker inte om att ta avstånd från personer som gillar honom. Det är ett mönster som har blivit väldigt tydligt.
Citera
2021-03-04, 21:23
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:

Okej.

Citat:
Nej, Trump själv lär inte vara nazist och det är inget som jag har påstått. Bland deltagarna i "Unite the Right" fanns folk som gillade Trump, och Trump tycker inte om att ta avstånd från personer som gillar honom. Det är ett mönster som har blivit väldigt tydligt.
Exakt. Hade ett gäng organiserade pedofiler haft tRump som idol hade han inte tagit klart avstånd från dem heller. I don't know so much about them, but I hear they like me. Han var ju god vän med Epstein.

Och btw hatar jag kommunism och dess typ hundra miljoner mord hittills. Läs t ex Ahlmark om det.
Citera
2021-03-04, 21:33
Medlem
Citat:
Här kan var och en jämföra verkligheten med dina fantasier:

https://www.youtube.com/watch?v=9JmOSsv-KSg
Citera
2021-03-04, 21:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Exakt. Hade ett gäng organiserade pedofiler haft tRump som idol hade han inte tagit klart avstånd från dem heller. I don't know so much about them, but I hear they like me. Han var ju god vän med Epstein.

Och btw hatar jag kommunism och dess typ hundra miljoner mord hittills. Läs t ex Ahlmark om det.

Jag klandrar nog inte Trump för att han vägrar ta starkt avstånd från proud boys, KKK,oathkeepers mfl.
De tillhör hans väljarbas och står bakom hans MAGA-politik.

Däremot klandrar jag de som menar att donald trump i själva verket är en antirasist som gjort mer för jämställdhet än någon annan president sedan abraham lincoln befriade slavarna år 1812.

Face it, Donald Trump och GOP är ett parti för kränkta vita män som är livrädda för att ge kvinnor,hbtq,och svarta inflytande i samhället. Och livrädda för att leva i ett land där vita män inte automatiskt ges privilegier bara pga sin hudfärg.
Citera
2021-03-04, 21:55
Medlem
Citat:
Här kan var och en jämföra verkligheten med dina fantasier:

https://www.youtube.com/watch?v=9JmOSsv-KSg

Allt det där har jag sett innan och det styrker poängen att han inte tycker om att ta avstånd från personer som gillar honom. Att läsa vad någon annan har skrivit innantill på en teleprompter är inte så imponerande, och när han får direkta frågor om vissa personer och grupper som gillar honom grinar han illa och tar avstånd pliktskyldigt, eller påstår att han inte vet något om dem. Avståndstaganden sker aldrig opåkallat och utan att han ställs mot väggen med direkta frågor.
Senast redigerad av NinoRojo 2021-03-04 kl. 22:02.
Citera
2021-03-04, 22:03
Medlem
Citat:
Allt det där har jag sett innan och det styrker poängen att han inte tycker om att ta avstånd från personer som gillar honom. Att läsa vad någon annan har skrivit innantill på en teleprompter är inte så imponerande, och när han får direkta frågor om vissa personer och grupper som gillar honom grinar han illa och tar avstånd pliktskyldigt. Detta görs aldrig opåkallat och utan att han ställs mot väggen med direkta frågor.
Jag brukar inte heller springa omkring och ta avstånd från nazister hela dagarna, trots att jag hatar nazister precis lika mycket som du. Det där är något dagens vänster gjort till en slags obligatorisk ritual, att man skall börja med att ta avstånd från patriarkatet och kapitalismen innan frukost, sedan ta avstånd från nazism, fascism och kapitalism till förmiddagskaffet, och se till att man för bövelen tar avstånd från strukturell rasism och miljöförstöring under lunchen, och den som slarvar med ritualen är genast brännmärkt som nazifascistmiljöhatare. Han grinar illa för att han tycker ni är fjantiga mer era jälva ritualer.
Citera
2021-03-05, 16:58
Medlem
kukukus avatar
Jag kommer att minnas Trump som presidenten som fegade ur. Presidenten som inte stod bakom sitt folk och tog tillfället i akt efter den heroiska stormningen av The Capitol. Det var en inspirerande upplevelse att få se det live (inte på plats, men ändå). Trump har i nästan allt varit en enda stor besvikelse.
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Och livrädda för att leva i ett land där vita män inte automatiskt ges privilegier bara pga sin hudfärg.
Vita är mer framgångsrika än svarta för att de har högre intelligens, är mer drivkraftiga och inte har en kortsiktig, kriminell machokultur som glorifierar antisociala beteenden.
Citera
2021-03-12, 04:43
Bannlyst
https://www.svtplay.se/video/30402128/dokument-utifran-varlden-efter-trump/dokument-utifran-varlden-efter-trump-avsnitt-1

I stort sätt varje statsledare för G7 länderna talar fritt här och beskriver Trump som en illa förberedd,narcissistisk clown,som hellre pratar om sina byggnader, än amerikansk utrikespolitik.
En president som inte kan koncentrera sig, läsa en briefing,eller agera diplomatiskt.
Citera
2021-03-12, 08:47
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Jag klandrar nog inte Trump för att han vägrar ta starkt avstånd från proud boys, KKK,oathkeepers mfl.
De tillhör hans väljarbas och står bakom hans MAGA-politik.

Däremot klandrar jag de som menar att donald trump i själva verket är en antirasist som gjort mer för jämställdhet än någon annan president sedan abraham lincoln befriade slavarna år 1812.

Face it, Donald Trump och GOP är ett parti för kränkta vita män som är livrädda för att ge kvinnor,hbtq,och svarta inflytande i samhället. Och livrädda för att leva i ett land där vita män inte automatiskt ges privilegier bara pga sin hudfärg.

Att kalla Trump för antirasist vore ett hån. Det klart att han inte är en identitetspolitisk vänstertomte. Däremot stämmer det, och här är forskarna överväldigande överens, att Trump har gjort mer för svarta än någon annan president sedan Lincoln. Därför han fick fler svarta röster än någon annan republikan i modern tid.
Citera
2021-03-12, 08:56
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Allt det där har jag sett innan och det styrker poängen att han inte tycker om att ta avstånd från personer som gillar honom. Att läsa vad någon annan har skrivit innantill på en teleprompter är inte så imponerande, och när han får direkta frågor om vissa personer och grupper som gillar honom grinar han illa och tar avstånd pliktskyldigt, eller påstår att han inte vet något om dem. Avståndstaganden sker aldrig opåkallat och utan att han ställs mot väggen med direkta frågor.

"Ta avstånd" är den moderna slavmänniskans dygd. Var snäll, gör inte det som är rätt. Men Trump är en ledare som värderar integritet högre än ert patetiska behov av konformitet och att sätta etiketter.

Varför ska Trump avkrävas ansvar för marginella företeelser samtidigt som Demokraterna låter stadsdelar ockuperas av orcherna...!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in