2021-03-02, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Min enda referens är netflixdokus på folk som lämnat religiösa sekter.
De kräver år av programmering. Skammen tär på dem. Sen faller de in i missbruk och vissa finner ljuset.

Hans supportrar bryr sig inte om sanningen. De har sin egen alternativa sanning, så tror tyvärr inte att det går att övertala dem med fakta. De säger ju bara "fake news" även om du har en trovärdig källa och de får sin information från Fox News eller någon extrem höger-blaska.

Om man fortfarande stöttar honom efter att han uppmuntrat och flörtat med neonazister, efter att han spelat ner coronaviruset vilket gjort honom direkt ansvarig till hundratusentals dödsfall, efter att han rekommenderat folk att injicera blekmedel, efter att han hittat på lögn efter lögn om sina politiska rivaler, då tror jag inte att man någonsin kommer att sluta stötta honom.

Trump hade kunnat komma ut med att jorden är platt och hans supportrar hade backat det, fakta har inget att göra i MAGA-land.
Citera
2021-03-02, 15:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xaviesta13
Hans supportrar bryr sig inte om sanningen. De har sin egen alternativa sanning, så tror tyvärr inte att det går att övertala dem med fakta. De säger ju bara "fake news" även om du har en trovärdig källa och de får sin information från Fox News eller någon extrem höger-blaska.

Om man fortfarande stöttar honom efter att han uppmuntrat och flörtat med neonazister, efter att han spelat ner coronaviruset vilket gjort honom direkt ansvarig till hundratusentals dödsfall, efter att han rekommenderat folk att injicera blekmedel, efter att han hittat på lögn efter lögn om sina politiska rivaler, då tror jag inte att man någonsin kommer att sluta stötta honom.

Trump hade kunnat komma ut med att jorden är platt och hans supportrar hade backat det, fakta har inget att göra i MAGA-land.

Tro det eller ej men jag håller med om allt . Inte av skadeglädje utan för att jag genuint tycker synd om dessa vilsna människor.
Citera
2021-03-02, 18:26
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xaviesta13
Bra summering. I särklass den sämsta presidenten i USA's historia, inget snack om saken. Hans patetiska supportrar fortsätter gnälla om att MSM är på honom mer än någon annan president, och ja det är sant! Men det är inte för att han är påväg att knäcka eliten/etablissemanget, det är för att 99% av allt som kommer ut ur hans mun är lögner och direkt farliga lögner, samt detta ständiga fjäsk för neonazister. Det är väl bara logiskt att den sämsta presidenten någonsin också får mycket mer kritik än någon annan?
Exakt.

Mer på min lista:

11. "Person, woman, man, camera, tv" -- när han faktiskt skröt om hur han klarade ett senilitetstest
12. "Grab her by the pussy"
13. Att han knullade med en porrstjärna och med en playboy bunny och var skild två gånger och ändå en favorit bland konservativt kristna
14. Hur han blev utskrattad i FN
15. För hur han gnällde på president Obamas golfande -- och sen när han själv blev president så spelade han MYCKET mer golf
16. För att han är fet och käkar skräpmat och t o m bjöd ett idrottslag på Big Mac i Vita Huset
17. För hans stora Corona rallyn och att många av hans galna anhängare faktiskt dog för honom
18. För hur han för synbarligen lång framtid (för evigt?) förstörde Lincolns the Grand Old Party, både ideologiskt och när det gäller chanser att vinna nationella val
19. För hur han lekte lastbilsschaffis i en stillastående lastbil -- vroom, vroom...
20. För hur han efter Nordkoreas mord på den unge amerikanske medborgaren Otto Warmbier kallade Kim Jung Un för "very smart" och "a real leader" och att han tyckte om honom
Citera
2021-03-02, 19:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Exakt.

Mer på min lista:

11. "Person, woman, man, camera, tv" -- när han faktiskt skröt om hur han klarade ett senilitetstest
12. "Grab her by the pussy"
13. Att han knullade med en porrstjärna och med en playboy bunny och var skild två gånger och ändå en favorit bland konservativt kristna
14. Hur han blev utskrattad i FN
15. För hur han gnällde på president Obamas golfande -- och sen när han själv blev president så spelade han MYCKET mer golf
16. För att han är fet och käkar skräpmat och t o m bjöd ett idrottslag på Big Mac i Vita Huset
17. För hans stora Corona rallyn och att många av hans galna anhängare faktiskt dog för honom
18. För hur han för synbarligen lång framtid (för evigt?) förstörde Lincolns the Grand Old Party, både ideologiskt och när det gäller chanser att vinna nationella val
19. För hur han lekte lastbilsschaffis i en stillastående lastbil -- vroom, vroom...
20. För hur han efter Nordkoreas mord på den unge amerikanske medborgaren Otto Warmbier kallade Kim Jung Un för "very smart" och "a real leader" och att han tyckte om honom

Vilken lista.
Jag är imponerad.

Får jag lägga till :Trump skryter om att han visst kan gå ner för trappor och dricka vatten ur ett glas.

Ja han sa detta.

Sen har jag en som få känner till. När löständerna ramlade ur mitt i invigningen av usas nya ambassad i Jerusalem.
"god blesh the United States"
https://youtu.be/kYO22As-ULE

00.50 in i klippet.
Citera
2021-03-02, 19:51
Medlem
Citat:
8. "Very good people on both sides" där den ena sidan skrek nazistiska slagord -- "jews will not replace us"

Citat:
And you had people -- and I’m not talking about the neo-Nazis and the white nationalists -- because they should be condemned totally. But you had many people in that group other than neo-Nazis and white nationalists. Okay?
https://www.politifact.com/article/2019/apr/26/context-trumps-very-fine-people-both-sides-remarks/?fbclid=IwAR29PtorDmcNZjQxYYouJOCLJgqh-K1jFYcwzycxLuUEpD9BZU1juelyXqM
Citera
2021-03-02, 19:55
Medlem
321js avatar
Tyckte denna rubrik var otroligt löjlig men till slut sannare än vad jag trodde.

(FB) Trumps paranoia och resultatet av den visar sig allt mer, han är mycket psyksjuk nu!
Citera
2021-03-02, 21:21
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
https://www.politifact.com/article/2019/apr/26/context-trumps-very-fine-people-both-sides-remarks/?fbclid=IwAR29PtorDmcNZjQxYYouJOCLJgqh-K1jFYcwzycxLuUEpD9BZU1juelyXqM
Och ändå är det ju många nazister som är tRumpanhängare. Är ju bara kolla här på Flashback. Tycker du själv att tRump var tillräckligt tydlig? I t ex din länk tar han ju snarare mer avstånd från journalister . Har du något exempel på där tRump tar avstånd från nazism UTAN att pressas på om svar på det från "fake news"?
Citera
2021-03-02, 21:27
Medlem
Citat:
Och ändå är det ju många nazister som är tRumpanhängare. Är ju bara kolla här på Flashback. Tycker du själv att tRump var tillräckligt tydlig? I t ex din länk tar han ju snarare mer avstånd från journalister . Har du något exempel på där tRump tar avstånd från nazism UTAN att pressas på om svar på det från "fake news"?
Ja, jag tycker han var väldigt tydlig i sitt avståndstagande från nazister, journalister och annat avskum.
Citera
2021-03-02, 21:44
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Ja, jag tycker han var väldigt tydlig i sitt avståndstagande från nazister, journalister och annat avskum.
Det sista (om journalister) då som den sanna diktaturkramare han är.

Men du svarade inte på frågan om varför nazister ändå fortfarande gillar tRump? Tror de inte på det svar tRump gav då, efter att ha pressats om det? Och har de kanske rätt? Vad anser tRump egentligen om nazister som älskar tRump? "Appreciate" och "we love you" gissar jag.
Citera
2021-03-03, 05:13
Medlem
Citat:
Det sista (om journalister) då som den sanna diktaturkramare han är.

Men du svarade inte på frågan om varför nazister ändå fortfarande gillar tRump? Tror de inte på det svar tRump gav då, efter att ha pressats om det? Och har de kanske rätt? Vad anser tRump egentligen om nazister som älskar tRump? "Appreciate" och "we love you" gissar jag.
Vad anser du om att det finns kommunister som hatar Trump lika mycket som du? Varför har du inte kommenterat det? Varför tar du inte avstånd från kommunismen självmant, utan att jag behöver ta upp det?
Citera
2021-03-04, 07:05
Medlem
Muren Trump hittills byggt är så dåligt gjord att det går att ta hål på den och köra igenom med bil. Igår dog 13 mexikaner som togs in genom hålet när deras fordon frontalkrockade med en lastbil några mil från gränsen.
Citera
2021-03-04, 08:05
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Muren Trump hittills byggt är så dåligt gjord att det går att ta hål på den och köra igenom med bil. Igår dog 13 mexikaner som togs in genom hålet när deras fordon frontalkrockade med en lastbil några mil från gränsen.
Den där muren var väl ett spektakel från början till slut. Biden har sagt att den skall rivas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in