2021-03-03, 06:40
Medlem
HeadOfBoos avatar
Det viktiga är att veta vad du gör om det blir värre. Jag har haft svullet ben i 4 veckor efter injekt när det har gått dåligt, och det brukar lösa sig själv. Får du dock hög feber och svullnaden blir enorm så åk direkt till vårdcentral eller akuten. Nej, det är inget konstigt att det blir varmt på själva svullnaden. Och LÅT MUSKELN VARA när du har injicerat. Tränas det samma dag får man ondare. Ingen massage, ingenting. Och variera injection spots så dom hinner läka.
Citera
2021-03-03, 10:03
Medlem
Mastifmeisters avatar
I början när man körde så var hygienen inte så uttalat viktig som den är idag.
Att få ont i benet var typ standard, kändes som en häst hade sparkat en på låret.

"Kände ingenting vid injekt, gick bra som fan denna gång!"
"Vänta bara tills imorrn..."

Man haltade runt och skyllde på träningsvärk el liknande när nån frågade.

Finns tyvärr mycket skräp där ute idag vad gäller kvalitén på preppen, både vad gäller kontaminerad olja eller underdoserat osv. En batch av ett märke kan vara helt ok medans nästa batch är helt obrukbart.

Personligen försvann problemen med PIP när jag övergick till glutes från quadsen, så ett tips.
Kan heller inte understryka nog hur viktigt det är med just hygienen, tvätta och sprita händerna innan du tar i grejerna, andas inte på öppna nålar och hud, gör rent hud med alkoholservetter ordentligt (blås inte torrt), vispa inte runt/darra med nålen inne i muskeln.

Skulle du få ont och det är en infektion så märker du det, du börjar må dåligt på riktigt.
Får du samma problem vid nästa injekt så släng skiten.
Stick inte på samma ställe på minst 10 dagar.

MVH
Citera
2021-03-04, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimitriiiiz
Tänkte kolla med er som el allmänt kör 3 injects på en vecka hur gör ni och hur ser eran schedulering ut? Dela gärna med er eran erfarenhet och hur ni upplever det.

Jag kollade lite i Amerikansk forum och ser att de kör måndag onsdag och fredag.

Blir det inte för mycket för mina Glutes att köra 2.5 ml måndag , onsdag och fredag? Känns som det blir too much

Axlar och ben går inte för min del.

Jag kör mån/ons/fre.
Roterar mellan gluteus & quads!
Föredrar att sätta i gluteus.
Händer att jag bara sätter i glutes vissa veckor, allt beror på hur det känns & ser ut.

Små knölar på injektionsstället = dags att rotera.

Att sätta I gluteus är en "no-brainer", samma med quads.
Har aldrig satt i någon annan muskel än de ovannämnda pga. Den anledningen, det är helt enkelt väldigt lite som kan gå fel om man bara har någorlunda koll.

Hade jag inte varit bekväm med att rotera på fler än 1 muskel hade jag hållt mig till långsamma estrar.
Citera
2021-03-04, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yurets
Jag kör mån/ons/fre.
Roterar mellan gluteus & quads!
Föredrar att sätta i gluteus.
Händer att jag bara sätter i glutes vissa veckor, allt beror på hur det känns & ser ut.

Små knölar på injektionsstället = dags att rotera.

Att sätta I gluteus är en "no-brainer", samma med quads.
Har aldrig satt i någon annan muskel än de ovannämnda pga. Den anledningen, det är helt enkelt väldigt lite som kan gå fel om man bara har någorlunda koll.

Hade jag inte varit bekväm med att rotera på fler än 1 muskel hade jag hållt mig till långsamma estrar.

Tack för svar!

Jag tror jag ska lägga in axlar ändå.

Typ såhär

Mån/on/fre
Glutes Höger/Axlar , dela dosen i 2 en i varje axel / Vänster glute så får varje site vila 1 vecka.

Det snabba ester så för att lägga ihop veckan tajt så har jag lagt in måndag morgon , onsdag på dagen och fredag på kvällen.

Sett flera göra såhär med snabba esters för slippa onödig PIP och ärr
Senast redigerad av Dimitriiiiz 2021-03-04 kl. 11:14.
Citera
2021-03-04, 11:21
Medlem
RalfSvenssons avatar
Citat:
Tack för svar!

Jag tror jag ska lägga in axlar ändå.

Typ såhär

Mån/on/fre
Glutes Höger/Axlar , dela dosen i 2 en i varje axel / Vänster glute så får varje site vila 1 vecka.

Det snabba ester så för att lägga ihop veckan tajt så har jag lagt in måndag morgon , onsdag på dagen och fredag på kvällen.

Sett flera göra såhär med snabba esters för slippa onödig PIP och ärr

Axlar fungerar riktigt smidigt, jag körde bara axlar ett tag (långsamma estrar) och det gick helt problemfritt.
Citera
2021-03-04, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RalfSvensson
Axlar fungerar riktigt smidigt, jag körde bara axlar ett tag (långsamma estrar) och det gick helt problemfritt.
Vad körde du där? Bara testo?

Jag har orangenål den är så liten haha. Gör det ont i axlarna eller är det samma som glutes ingen smärta alls.
Citera
2021-03-04, 17:13
Medlem
RalfSvenssons avatar
Citat:
Vad körde du där? Bara testo?

Jag har orangenål den är så liten haha. Gör det ont i axlarna eller är det samma som glutes ingen smärta alls.

Yes bara testo, 3 ml som mest. Nej om du sätter mitt på mellersta deltamuskeln så ska det vara 100 % problemfritt och smärtfritt. Jag körde med kort orange/grå nål.
Citera
2021-03-04, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RalfSvensson
Yes bara testo, 3 ml som mest. Nej om du sätter mitt på mellersta deltamuskeln så ska det vara 100 % problemfritt och smärtfritt. Jag körde med kort orange/grå nål.
Okej tack, jag har 25 g x 1 - 0,5 x 25 mm den är lite längre orange. Tänkte köra Tren i Axeln med den.

Visste inte att en sådan kort nål nådde verkligen t.o.m grå nål haha.
Citera
2021-03-05, 21:15
Medlem
Citat:
Okej tack, jag har 25 g x 1 - 0,5 x 25 mm den är lite längre orange. Tänkte köra Tren i Axeln med den.

Visste inte att en sådan kort nål nådde verkligen t.o.m grå nål haha.

Jag kör insulinnål i axlarna! Finns inte mycket fett där så det sitter i muskeln direkt! Får mindre ont där än i glutes också
Citera
2021-03-08, 16:40
Medlem
Jaggermeisters avatar
Varför säger i princip alla Amerikaner att Enanthate halveringstid är 10.5 dagar?

Nästan på alla amerikanska brädor så säger majoriteten att halveringstiden för Enanthate är 10.5 dagar, samt för acetate 4.5 dagar. Är dom helt från vettet eller? Dom säger också att halveringstiden för Undecanoate är 16 dagar, vilket är HELT åt helvete. Snarare 20-35 dagar beroende på vilken carrier oil som använts.

Någon som vet varför det är så?

EDIT: Efter lite googling så verkar majoriten av resultaten säga uppemot 10 dagar för enanthate. Acetate 3 dagar. Enligt "Den stora AAS guiden" eller vad den nu heter av Bengtzzz säger helt andra siffror. Är det han som är desinformerad måntro?
Senast redigerad av Jaggermeister 2021-03-08 kl. 16:43.
Citera
2021-03-08, 16:56
Medlem
getbusys avatar
Amerikaner är rätt efterblivna, mycket bro science.
Citera
2021-03-08, 17:55
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Amerikaner är rätt efterblivna, mycket bro science.
Absolut, det har du rätt i. Dom är experter i "bro-science"
Men jag har googlat nu i 30min, och överalt står det att halveringstiden för enanthate är 10 dagar, samt acetate 3-4 dagar. Alltså t.om på Pub.chem vilket är vetenskapliga studier.

Helt ärligt så börjar jag tro att Bengtzzz har varit desinformerad. Dom flesta har ju läst hans "guide", och då antagit att han har haft rätt liksom.. Tydligen så verkar det vara helt fel.

Är det någon annan som kan "shed some light" på detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in