2021-03-04, 02:49
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Det här kan ju bli en skandal större än Ebba:s affär. Här nu en delikat fråga, Erik Pelling sitter i HGF Västerås,, har han en bror vid namn Johan Pelling som sitter i Uppsala (S) kommunstyrelse ? Johan Pelling är djupt insyltad i kommande detaljplan för....Marielund...
Jag kan vidimera att HGF tidigare donerat pengar i andra sammanhang som det också varit skandaler om, dom är lite svårkollade eftersom HGF är en ideell förening. Dessutom har HGF då brutit i sina egna stadgar eftersom HGF Västerås sponsat en pensionär mantalsskriven i Uppsala.....

Undrar hur HGF:s medlemmar reagerar på att deras förening sponsar en "jurist" med så tveksam vandel, speciellt med kronofogden och skattmasen efter sig, som sen tapetserar Facebook med sina skrytbilder i allt från lyxkryssare till maträtter och flådiga kontor och fuskspisar. Dessutom fuckade Binninge upp då 2 av hemma hos bilderna hade data i sig med koordinater, får se om Binninge stryper sin Facebook, den blir ju intressant annars att jämföra mot kommande fakturor, han har redan bott på Hörnet/Grand vid 2 tillfällen för Esbjörn.

Lite komik kring Binninge-handbok för brännvinsadvokater: https://ibb.co/wKrS8Lx
Binninge gener ?: https://ibb.co/Pzj035x
Hemma hos..: https://ibb.co/sVTzXDV

Om detta stämmer så är det självklart en politiskt jätteskandal. Att HGF:s medlemsavgifter används till att betala ett privat tvistemål som inte har med deras intresse att göra. Och där syftet med sponsringen är att smutskasta en person. Kan det verkligen stämma? Det låter ju något så helt otroligt.
2021-03-04, 02:55
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Om detta stämmer så är det självklart en politiskt jätteskandal. Att HGF:s medlemsavgifter används till att betala ett privat tvistemål som inte har med deras intresse att göra. Och där syftet med sponsringen är att smutskasta en person. Kan det verkligen stämma? Det låter ju något så helt otroligt.

Ja, det låter verkligen som en rejäl skandal om det är sant. Men det skulle inte förvåna mig. Sossar är kapabla till i stort sett vad som helst, det har vi ju sett många gånger.
2021-03-04, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Ulf Kristersson är nog inte alls nöjd med denna utveckling, han är alldeles för erfaren och seriös. Riksdagen är ingen lekstuga. Att hans allierade har begått politiskt självmord har nog fått honom att fundera i andra banor.

Ja en jävla soppa det där.
Först går han i god för att SD blivit salongsfäiga och då börjar Jimmie göra utspel på Twitter. Samtidigt instagrammar Ebba med kaffekoppar och peacetecken samtidigt som hon håller på att lägga en gammal gubbe i graven framför hela svenska folket.
Man undrar vad dom sysslar med.
2021-03-04, 03:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdertackan
Ni som börjat babbla om att huset skulle vara K-märkt eller att det skulle vara ett byggnadsminne. För helvete, tycker ni att gubben har förvaltat byggnaden särskilt väl?

Sitter och bölar om att hon skulle ha rånat gubben. Jag hade inte gett 3.9mkr för den tomten, huset är ju färdigt att rivas.

Som svar på din fråga , ja jag tycker att Esbjörn förvaltat detta fullgott. Ingen åverkan på huset , har du sett huset nymålat ? Det är säkert fint virke under den dåliga färgen.
2021-03-04, 03:12
Medlem
DURN80s avatar
En politiker som är lömsk, girig, och självisk. Ja jäklar vilken nyhet. Trodde det var per-automatik ett personlighetsdrag som man måste ha om man ger sig in i politiken.

Detta sagt, vidriga kvinnan gör bäst i att återkalla köpet helt.
2021-03-04, 03:35
Medlem
vittne-xs avatar
Då kan vi lägga till handlingarna att Binninges farsa var mäklarchef för Sparbankens Fastighetsbyrå i Örebro...(avliden 2000 Rip)
https://ibb.co/jGb07D0
2021-03-04, 04:51
Medlem
DvaergensHaemnds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DURN80
En politiker som är lömsk, girig, och självisk. Ja jäklar vilken nyhet. Trodde det var per-automatik ett personlighetsdrag som man måste ha om man ger sig in i politiken.

Detta sagt, vidriga kvinnan gör bäst i att återkalla köpet helt.

Politiker är genomgående falska och egennyttiga narcissister. Inget nytt där.

Men hetsjakten började med att Busch förra året kritiserade Sossesvinen(Vi har avtal med muslimska organisationer) och MuslimPartiets(Vi som älskar afghankuk) vansinniga misskötsel av Sveriges skattemedel i frågan om massimporten av MENA.
2021-03-04, 05:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Det är ingen idé att försöka , nej blir svaret. Du får inte ens ansöka om att ändra till det bättre i ett byggnadsminne.
Jag var själv nära att "överta" ett K-märkt hus förr , men negativt att få ändra någonting.
Så jag backade ur den affären. Tror de ordnade något slags fik i det huset , men med samma invändig och utvändig grundbyggnation. Däremot får man ju givetvis ställa in möbler och bord men inte för mycket på grund av brandskyddet/bransäkerheten.
Öh du svarade fortfarande inte på frågan.
Men men nu har du visat alla att du inte vet vad du pladdrar om, tips till nästa gång du ska försöka dig på att leka expert- en enkel googling och läsning kan göra det hela lite mer trovärdigt,istället för att gissningar börja med länken jag la ut så kanske det klarnar lite.
2021-03-04, 05:36
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Det finns bara ett påstående från Esbjörn när det gäller det där brevet. Han påstår att det skickats rekommenderat och att Ebba inte löste ut det. Dock har inga kvitton visats upp, eller lämnats in. Så frågan är om brevet är en efterhandskonstruktion, eller om han glömde skicka det.

Rekommenderat vet jag inte om det var, men det kom fram.
Vid kontakt med Esbjörn har han sagt åt Ebba att han själv inte skrivit brevet men undertecknat.
Så då var det bekräftat vad vi misstänkt p.g.a handstil, det var någon annan som skrev brevet.
Att dom sen pratat med varandra dagen före bankbesöket och bestämt var dom ska träffas.
Vad var det för ”dagen efter” ånger om jag får fråga?
Nej, han blev nog inte fysiskt men verbalt kvarhållen den 16/9 då det datumet stod i avtalet och någon hört att han skulle mötas vid kullen, så dit kunde han inte smita iväg.
2021-03-04, 05:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Det är väl bara att söka så ser du exakt vad jag har skrivit och det är inte i linje med det du antyder. I mitt tycke så har priset inte varit en nyckelfråga. Men nu finns det en värdering som är bra mycket mer tilltagen än den Ebba Busch utgick från.
Jag har sagt att det är tiden fram tills avtalet skrevs på och hur avtalet skrevs på som är det intressanta för riktigheten av affären. Det är för mycket konstigheter för att Esbjörn själv skulle varit med på det med en vilt främmande människa.
Priser på fastigheten adderas nu till det.
Du tycker att det är tiden fram till avtalet som är det viktiga, men du vill inte använda den värderingen. Där tycker du plötsligt att det är värdet sex månader efter avtalet som är det viktiga. Esbjörn säger själv att Ebba har åkt förbi och frågat om huset många gånger, så han har haft gott om tid för rådrum och många möjligheter att säga nej.
2021-03-04, 05:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Men Esbjörn är väl inget barn? Varför skulle Binninge ha informerat honom om den gamla domen?
Har inte Esbjörn rätt att veta att hans ombud har suttit i fängelse för att ha misshandlat och försökt våldta ett barn? Att hans ”jurist” har fått två år i fängelse efter att ha skött sitt eget försvar genom samtliga rättsinstanser. Det är på det sättet han har skaffat sig sin ”juristutbildning” som alla andra jurister har fått via universitet. Esbjörn är självlärd genom egna erfarenheter och hemmastudier.

https://imgbb.com/wKrS8Lx

Det har Esbjörn rätt att veta tycker jag.
Senast redigerad av N.Armstark 2021-03-04 kl. 06:04.
2021-03-04, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Är det förtal att ljuga? Vilket av de tre alternativen tycker du att det passar in på?
1) Peka ut någon som brottslig,
2) peka ut någon som klandervärd i sitt levnadssätt eller
3) lämna ut uppgifter som är ägnade att utsätta personen för andras missaktning.

Det här är grund för att Ebba Busch advokat ska kunna göra en motanmälan mot Johann Binninge.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jBO4V0/varderingsinstitut-kopplas-in-i-ebba-buschs-hustvist

Citat:
Ett värderingsinstitut kopplas in i hustvisten mellan Ebba Busch och Esbjörn, 81. Enligt Esbjörns juridiska ombud har han fått nästan två miljoner kronor för lite betalt av KD-ledaren.

Hans uttalande är en lögn med syfte att utmåla Ebba Busch som en ockrare och på det sättet utsätta henne för andras missaktning. Den lögnen har fått enormt mycket större spridning än Ebbas sanning om ombudet på hennes Facebook.

Hans lögn får exakt samma konsekvenser för henne som hennes sanning påstås få för honom.

Men det blir en helt annan process oberoende från denna fastighetstvist. Det finns ingen anledning att lägga energi på Binninges förtalsanmälan innan åklagaren har lagt ner åtalet och Binninge möjligen går vidare enskilt. Då kommer motanmälan som ett brev på posten. Bokstavligen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in