Citat:
Det är väl priset och sättet hon gick tillväga på man reagerar mest på. Samt att farbror faktiskt ångrade sig redan dagen efter. Han må eller inte va dement, det du ger som exempel påvisar ingenting. Demens slår inte så. Man kan vara hur klar som helst, men glömt att stänga av spisen, inte veta hur man betalar räkningar längre eller inte riktigt känna igen sina barn. Detta betyder inte att han inte kan prata på ett klart sätt om sin fastighet. Kanske det var demensen som talade när han opponerade sig mot att hugga ner skogen. Det skulle kunna vara ett ganska typiskt för en dement att just opponera sig emot en ny tapet i vardagsrummet. En dement kan inte greppa att saker inte ska vara som vanligt, och är ofta livrädda för förändringar, att de inte ska bo där spelar inte någon roll. Men som sagt jag vet inget om just denna farbror.
Nu verkar den här storyn väldigt ointressant i grund och botten men ändå eftersom det blivit så stora rubriker, har jag förstått det rätt att;
* En gubbe säljer sitt hus och ångrar sig? Vad gör Ebba isåfall för fel som menar att slutet avtal är ett avtal? Antar att det inte är en muntlig överenskommelse det handlar om.
* Gubben ställer upp i en intervju där han säger att politiker inte ska "roffa åt sig". Låter inte som en dement gubbe, utan snarare en gubbjävel som inte kan respektera gågna avtal och tycker att hans egna regler står över våra gemensamma.
* Gubben har en massa synpunkter på vad Ebba ska göra med rucklet efter att han sålt? Hur vanligt är det att säljaren har en massa synpunkter på vad den nya köparen gör med sin nya egendom? "Sorry, jag vill inte att du tapetserar allrummet för Sven tapetserade 1972 och så vill jag minnas Sven".
Nä, Ebba bör nog släppa detta ruckel och låta det förfalla med den giriga gubben. Barnen längtar väl efter smulorna av arvet verkar det som.
* En gubbe säljer sitt hus och ångrar sig? Vad gör Ebba isåfall för fel som menar att slutet avtal är ett avtal? Antar att det inte är en muntlig överenskommelse det handlar om.
* Gubben ställer upp i en intervju där han säger att politiker inte ska "roffa åt sig". Låter inte som en dement gubbe, utan snarare en gubbjävel som inte kan respektera gågna avtal och tycker att hans egna regler står över våra gemensamma.
* Gubben har en massa synpunkter på vad Ebba ska göra med rucklet efter att han sålt? Hur vanligt är det att säljaren har en massa synpunkter på vad den nya köparen gör med sin nya egendom? "Sorry, jag vill inte att du tapetserar allrummet för Sven tapetserade 1972 och så vill jag minnas Sven".
Nä, Ebba bör nog släppa detta ruckel och låta det förfalla med den giriga gubben. Barnen längtar väl efter smulorna av arvet verkar det som.