2021-03-03, 15:13
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alwaysright
Vad tror Ni resultatet blir? Och när?
Esbj accepterar mer deg och Ebba får huset?
Ebba får handpenning och Esbj behåller hus?
Jag tror Ebba vinner huset men på bekostnad av att KD inte kommer upp i 4% nästa val.
2021-03-03, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Jaha du är en av dom i ebbasekten som ska föra linjen att Ebba gör gubben en tjänst.
Ok då vet vi.

Jag är inte i Ebbasekten, jag är inte KD och jag är ateist.
Men det gör mig illa berörd att när Esb får ett bra bud och han är med hela vägen från att först bli tillfrågad av en gemensam bekant till flrea möten och till och med är med när det röjs på tomten ........
för att sen när pensionatstanten som i sin CV har att ärva äldre män, får reda på om affären och hon larmar högljutt.
Att sen läsa om personerna i RO ocg at en god man sitter och svamlar på facebook tillsammans med andra ROare där går gränsen och jag tar inte Ebbas parti men här känns det absolut inte OK.
2021-03-03, 15:15
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Det finns tydligen rudimentära lösningar för vatten och avlopp och jag kan intyga dig att världen stod inte still på 50-60-talet då dessa rudimentära installationerna med asbest genomfördes.

Risken att det finns Asbest i huset är långt över 85% enligt mig.

Ingen vaken mamma skulle tvinga sina barn att bo i en pågående renovering ändå. Farliga lösningsmedel och byggdamm är inte vad en seriös mor skulle utsätta sina barn för.

Dock verkar Ebba ha en något komplicerat förhållande gentemot sina egna barn. Som slagträ i rätten duger de tydligen... Men deras hälsa struntar hon i.

Har du sett några protokoll om asbest i huset? Vi vet både du och jag att det finns där, men Ebba mörkar och kastar sina egna barn under bussen!

Fy!

Farliga lösningsmedel? Tror inte det används så mycket sånt. Kanske något skit som sprayas/målas för att döda mögelpåväxt. Men målarfärg idag är inte thinner-baserat.

Byggdamm däremot är skit för hals och lungor. Men beroende på vad som renoveras, kan man alltid ventilera ut det och ha ordentligt skydd mellan den del av huset som renoveras och den del som fungerar som bostad. Beroende på årstid så kan huset bli väldigt varmt/kallt pga renovering och avsaknad av isolering och så är byggjobbare sällan ljudlösa när de renoverar.

Ebbas barn är bara slagträ i debatten hos kreti och pleti. I hennes ögon är de orsaken till att hon letar hus där. Hon vill att sina barn ska växa upp i ett idylliskt område, nära båda sina föräldrar (och mor- och farföräldrar). Vilken normal förälder skulle inte vilja ha det så?
2021-03-03, 15:16
Medlem
MrBubss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Medans media kör sitt fuldrev mot Ebba Busch så bjuder jag på lite läsning i det aktuella fallet, här kommer Barry Karlssons svar på Ebba Buschs ombuds experters kritik mot de slutsatser som Barry drog.

Aktbilaga 47

https://docdro.id/OyFZ2J8

Bra Jobbat Reimer!😀

Intressant att Maggan återkommit till psykologen efter ett par månader för att göra Esb ännu sämre och klenare än han är... Jävligt fult faktiskt!!

Detta borde någon skärpt journalist gräva mer i, men det verkar inte vara särskilt viktigt stt syna de skumma typerna bakom Esb.

Det är bevisligen ett riktigt rövargäng bakom Esb som inte verkar sky några medel.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Nu är det ju egentligen inte huset som är av värde, utan tomten. Det är den 8300 kvadratmeter stora sjötomten som är atraktiv. Samt faktumet att det står ett hus på din.
Vid insjön där jag bor säger strandskyddet att man inte får bygga närmare än 300 meter från sjön. De gamla fritidshusen som finns ligger dock precis bredvid sjön. Folk köper dessa gamla oisolerade fritidtidshus för att du har rätt att bygga nytt där ett hus funnits. De river stugan och bygger ett nytt hus på tomten. Något som som sagt vore omöjligt om de bara köpt ett stycke mark.

Jag har tidigare skrivit att det finns en förklaring av det slag, du nu skriver som är motivet till Ebba Busch envishet med just detta hus. En förklaring till varför Theo på Sjönära mäklarbyrå fick kalla fötter och inte ville ha med denna sak att göra. Med Theo som vän visste Ebba saker om lantmäteriförrättningar och bygglov, mer än vad folk flest tänker på. Ebba visste precis hur hon skulle bli rik. Det hade varit liknande avstyckningar på andra sidan sjön där det bor Buschar och Thorar.

Det finns dessutom en liten tomt som kan bli en egen ny tomt efter fastighetsreglering (ägobyte) och då är hela köpet finansierat av den nya fastigheten. Ebba är slug av det slaget att hon utgår från att alla andra är dumma och att listiga och komplicerade saker är det ingen annan som kan.

På redan ianspråktagen sjötomt med egen brygga är man privilegierad med olika lov.
Medlem
DeValeras avatar
Citat:

Svårt att sia om. Beror väl också till hur personer runt dessa agerar.

Det logiska sett ur bådas Ebbas och Esbs perspektiv är att göra en förlikning att Ebba visar god vilja att höja köpeskillingen något och spara några träd som betyder mycket för Esb.

Av den information som jag har sett, tror jag inte att det blir lätt för Esb att vinna en juridisk process. En process som dessutom kan bli dyrbar för honom.

För Ebbas del är väl den mesta skadan redan gjord nu. Om de två värderingar som angivits varit korrekta tycker jag hon kan visa god vilja och bita i det sura äpplet och betala den summa om ca 4,5 miljoner men ändå ta på sig hanteringen av skroten.
2021-03-03, 15:18
Medlem
Citat:

Resultatet blir 4 år till med Löfvén & Co ...
2021-03-03, 15:22
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Resultatet blir 4 år till med Löfvén & Co ...

Möjligt, men MP riskerar också att falla ur, även om det partiet har full uppbackning av massmedierna. Faller MP ur är det mer en öppen fråga.
2021-03-03, 15:24
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ok, men varför har han tvärvänt så in i h-e?
- känner sig överkörd?
- vill ha mer pengar?
- klarade inte av förändringen att man röjde?
- ngt annat?

Borde kunnat räkna ut att det blir ting och han förlorar på sikt. Ebba gjorde fel som gav honom öppningen genom att skippa mäklare!
Ha sa att röjning av träd (sly enligt andra) var orsaken, men har han lyssnat på Ebba-kritiker kanske det spelat in psykologiskt?

Han lär nu ha fått bud närmare den marginellt högre värdering Lag Esbjörn nämnt (där ingår värdestegring sen augusti) och borde ta det! Snack om att affär inte är ok i media och på forum som facebook eller detta syftar uppenbart till att dissa politisk fiende.

Ebba bör ha lärt sig en läxa beträffande att skaffa hus utan mäklare.
2021-03-03, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Jösses vad sossetroll det är i denna tråd. De måste ha tömt hela fabriken nu.

Esbjörn är körd. Han skulle aldrig ha skrivit under.

Han hade varit körd om Ebba hade fått lagfart. Nu har inte Ebba lagfart och besittning över huset, och då ska man bedöma utgången av målet utifrån det.
2021-03-03, 15:25
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs
Bra Jobbat Reimer!😀

Intressant att Maggan återkommit till psykologen efter ett par månader för att göra Esb ännu sämre och klenare än han är... Jävligt fult faktiskt!!

Detta borde någon skärpt journalist gräva mer i, men det verkar inte vara särskilt viktigt stt syna de skumma typerna bakom Esb.

Det är bevisligen ett riktigt rövargäng bakom Esb som inte verkar sky några medel.

Visst är det fult men hur ska vi kunna begära att media ska gräva i något sådant när det finns så mycket viktigare ting i detta fall att skriva om (obs ironi), ta t.ex Martin Schoris försvar för deras snaskande om Ebba Busch.

Citat:
Fel i att det är ett drev.

Rätt i att vi ställer helt andra krav på Ebba Busch än andra.

Ebba Busch är som bekant partiledare och aspirerar på en tung ministerpost efter nästa val. Det är en av samhällets mest uppburna positioner som till stor del vilar på att hon har förtroende hos allmänheten.

Aftonbladets stf ansvarige utgivare Martin Schori.

Ni, och därmed vi, har rätt att utkräva ansvar av Ebba Busch, som därför får finna sig en hård, till och med stundtals mycket hård, granskning. Även inom områden som för andra skulle vara privata.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/EpzloP/drevar-aftonbladet-mot-ebba-busch

Att E*björn är utsatt för ett gäng gamar som kommer att plocka honom helt ren på allt han äger och som "grand finale" se till att han kommer på ett hem så att de inte behöver ha något mer besvär med honom är småpotatis jämfört med att få kasta skit på Ebba Busch, det är så ynkligt att det saknas ord för att beskriva eländet.
2021-03-03, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Du har fel. Obalansen mellan parterna är kärnan i hemläxan Binninge fick.

Denna tvist kommer ge domstolen huvudbry. De får inte diskriminera Ebba Busch, bara för att hon är partiledare för KD. Men bedömningen av hennes trovärdighet är ett knepigt dilemma. Trovärdigheten har urholkats sakta men säkert, och hon är nu i en situation där bara övertalningsförmåga inte räcker i bevishänseende.

Det är en tvist som för parterna verkar vara liv och död om betydande värden. De måste bli en dom där lag tillämpas med domskäl som är svåra att ifrågasätta.

Det blir tre domare som måste väga bevisningen noga inför den granskningar alla intresserade kommer göra efter domen. Med RO och Binninge kan denna tvist hamna i Europadomstolen, och då måste det vara svårt att angripa domen.

Det handlar om ett avtal, dina obalanser hör inte till saken. Du visar bara din okunnighet genom att dra in ovidkommande saker som Europadomstolen. Tingsrätter hanterar ärenden för betydligt högre summor än 3.9 miljoner vareviga dag.
Senast redigerad av N.Armstark 2021-03-03 kl. 15:43.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in