2021-03-03, 16:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Tack för klarläggandet. Jag kände inte till att det är på KD som pedofiler röstar.

Så vitt jag vet har inte Esbjörn et al dragit fram Ebbas livshistoria i offentlighetens ljus utan man har helt koncentrerat sig på hennes agerande gentemot Esbjörn I husaffären.

Jag antar att du menar att Ebba postade informationen på Facebook av omtanke om Esbjörn. Har ens Esbjörn Facebook? Som jag skrivit tidigare borde Ebba vänt sig först till tingsrätten om hon menar att ombudet är olämpligt. Har hon gjort det?

Om inte Binninge kallat sig för advokat kan han ju inte lastas för att andra tror att han är det. Och har han kallat sig jurist så får han göra det eftersom jurist inte är någon skyddad titel.

"Jag kände inte till att det är på KD som pedofiler röstar."
Det var en mycket märklig och obegåvad tolkning. Du kanske är rätt så obegåvad? Det finns statistiskt sett pedofiler som röstar på alla riksdagspartier, men det finns inget som tyder på att KD skulle vara överrepresenterat, tvärtom.
2021-03-03, 16:20
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Jag har väldigt svårt att se hur det kan vara "synnerligen kränkande beteende" att fram åsikter i en Facebookgrupp om att man vill skada en politiker politiskt. Om Ebba är så känslig är hon inte lämplig att vara partiledare, än mindre bli minister.

att föra fram åsikter om att skada en politiker, kanske till och med påstå att den är klandervärd, är det då inte förtal eller hot? Ska inte ett juridiskt ombud kunna tåla att bli ifrågasatt?

Olämpliga ministrar har vi en hel drös med, så en mer eller mindre gör inte så stor skada. Om hon är lämplig som partiledare får hennes parti avgöra.
2021-03-03, 16:22
Medlem
Citat:
Jag har väldigt svårt att se hur det kan vara "synnerligen kränkande beteende" att fram åsikter i en Facebookgrupp om att man vill skada en politiker politiskt. Om Ebba är så känslig är hon inte lämplig att vara partiledare, än mindre bli minister.
Hustvisten handlar om ekonomisk utpressning, den har inget med politik att göra.
2021-03-03, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Denna aktbilaga bekräftar ju att Esbjörn är ganska illa däran å huvudets vägnar och det att närmast anhörig återkom och ångrat att hon (är det väl?) varit för "snäll" i sin beskrivning av Esbjörns ADL-problematik är ju helt i sin ordning då det senare omdömet var mer korrekt överensstämmande med det faktiska förhållandet.
Varför ljög hon i så fall första gången hon svarade?
2021-03-03, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Hur kan du vara så säker på att inte Ebba är skurken i detta?
Varför påpekar du att du är ateist?

Jag ser inget skurkaktigt i att kontakta en ägare av et hus som stått onyttjat i många år.
Ser inget skurkaktigt i att ta dit två värderingsföeratg och lägga ett bud.
Esb var med hela vägen i uppstart med möten och att träffas flera gånger samt delta i röjandet.

Jag ser skurkaktigheter i att pensionatsvärdinnan har ärvt andra äldre barnlösa män tidigare samt att denne tar in en polare för att bli god man och att dessa är i kretsen kring RO med en "advokat" som är fälld för brott och det är inte någon p-bot utan av annan karaktär. RO känns inte rumsrent.

Ateist? För att fatta att jag hänger inte i KDs kjortlar.
2021-03-03, 16:26
Medlem
Alwaysrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
En osäker gissning, är att ingen av dem antar den andres bud.
Jag är säker: Ebba KAN INTE vänta ut till valet...
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Hustvisten handlar om ekonomisk utpressning, den har inget med politik att göra.

Visst är det så men vår kära massmedia har ju gjort politik av tvisten och skiter fullkomligt i vad som är rätt och riktigt, de vet likväl som gemene man att det inte går att ångra sig i en fastighetsaffär och om den som ångrar sig dessutom går i gryt och vägrar träffas för att kunna lösa tvisten så blir det etter värre.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
En helt rimlig frågeställning, lagstiftningen om förtal måste ses över. Det är orimligt att man till exempel inte ska få yttra att en pedofil har flyttat in granne med en förskola. Det klassas idag som förtal. I många länder är den dömde själv skyldig att informera omgivningen!

Det borde vara ett krav att den som jobbar som juridiskt ombud eller advokat ska informera om tidigare domar på samma sätt som lärare är skyldiga att visa ett utdrag från sitt brottsregister till sin arbetsgivare. En klient har rätt att förvänta sig en oförvitlig och ostraffad person. Tänk den dagen en småbarnsmamma söker hjälp hos Binninge för samma brott som han är dömd för.

Binninges byrå, Juridik Konsulterna i Sverige marknadsför sig dessutom till småbarnsföräldrar.

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=980917775687167&id=425635 421215408

Det kan vara en bra idé att skärmdumpa inlägget för det lär rensas på samma sätt som Pernroth Lüllmaas Facebbok.

Nu är expressen ute och cyklar. De vill ha lagändring eftersom de tar upp ett annat fall som jämförelse trots att det inte finns något gemensamt mellan fallen. Ett annat fall, där det inte ens finns en personlig bakgrundshistoria där hänvisning till brott belyste hur en man plågat en kvinna. Men det blev förtalsrättegång.

Ebba Busch och Binninge har ingen personlig relation, där Binninges tidigare brott drabbar Ebba Busch personligen och därför hör inte det till bakgrundshistorien. Att vara dömd är inget brott när straffet avtjänats. Det är befängt att tro att man kan ställa krav på motpartens ombud och utomrättsligt ifrågasätta hans vandel. Har Ebba Busch sypunkter på Binninges lämplighet som ombud får hon ta upp dessa med tingsrätten.

Skulle Ebba Busch slippa undan med att förtala folk, är det en ändring av praxis och då är det dags att ändra lagen därefter, och ge oss alla rätt att fritt sprida att en dömd person är brottsling.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Men som jag förklarade kommer HR inte bevilja prövningstillstånd för ett överklagande från Esbjörn.

Nej, troligen inte, eftersom det (ocker) inte kan utvidgas, men om Esbjörns yrkande i tingsrätten hade varit bättre utformat hade hovrätten absolut tagit upp det.
2021-03-03, 16:28
Medlem
Bum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Har du någon kommentar angående Stefan Löfven och Sveriges totalt misslyckade hantering av Corona-pandemin som avslutat livet i förtid för 10 000 äldre?

Eller gäller "hänsynslöshet mot äldre" bara när politiska motståndare som köper fastigheter av pensionärer?
Politik och demokrati handlar bara om symbolik. Handlingar kommer i andra hand.
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Ebba har fått nycklar för att släppa in målaren!

Hon börjar med att måla om "rucklet" som enligt Ebba-klanen har fuktskador, svartmögel............

Hur tänkte hon/ni här?
Om du vet något om ett hus fungerar så kanske mögel kan finnas på ex toalett men inte i sovrumstaket
Detta ger dig kanske en hint om hennes tanke.

Eller hör du till dom som inte kan byta till sommardäck för att askoppen e full på bilen?
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag håller med. Den analytiska förmågan i denna diskussion är bristfällig. De människor som röstar på KD är kristna, äldre människor med en stark värdegrund. Alla de som nu högljutt stödjer Ebba är inte folk som röstar på KD utan förvirrade människor, som är villiga att släppa fram vilken person som helst för att bli av med sossarna.

Ont kan inte med ont botas, och om Ebba Busch och folk som henne är lösningen ser det mörkt ut i framtiden.

Vi som backar upp Ebba kan skilja mellan rätt och fel. Ebba har agerat rätt i den här s.k. affären.

Du drivs av bitterhet och avundsjuka mot en ung, snygg och framgångsrik tjej. Så till den grad att du inte längre kan skilja mellan rätt och fel. Ganska tragiskt faktiskt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in