2021-03-01, 03:29
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cognac
Hur skulle Sveriges bästa tänkbara landslag se ut idag?
Nedanstående känns självklara för mej.

Ludde
Marcus Ericsson, Löfberg
Jeff, Czerapowicz
Jonas, Magarity
Birgander, Spires

Det här är sjukt mycket bättre än när jag började följa basket för ca 20 år sedan.
Lägg gärna upp en 12-mannatrupp, plus 2 reserver om ni känner för det.

Bästa tänkbara utan Ludde, Eriksson, Taylor och Jonas hade jag nog valt (de är oftast inte med ändå):

V.Gaddefors, Tobias Borg, Panzar, Alex Lindkvist, Czerapovic, Löfberg, Birgander, Spires, Magarity, Denzel, A.Gaddefors och C.Barton Jr.

Är det inte förresten en serbisk spelare som nyligen fått svenskt pass, tror han spelar i Borås? Kanske vore nått för landslaget?
Citera
2021-03-02, 05:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Är det inte förresten en serbisk spelare som nyligen fått svenskt pass, tror han spelar i Borås? Kanske vore nått för landslaget?
Du tänker antingen på Aleksa Solevic, Jämtlands nyförvärv från Fryshuset, han fick svenskt pass förra veckan, eller Lazar Radosavljevic som lirar i Södertälje, han fick svenskt pass i somras.
Citera
2021-03-02, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie7997
Du tänker antingen på Aleksa Solevic, Jämtlands nyförvärv från Fryshuset, han fick svenskt pass förra veckan, eller Lazar Radosavljevic som lirar i Södertälje, han fick svenskt pass i somras.

Om Aleksa kunde förbättra sitt skytte skulle han knacka på landslagsdörren tror jag. Iaf i en trupp likt den häromveckan med några återbud på guardpositionen (Marcus, Ludde). Har dock inte lagt märke till hans försvar? Är det i nivå?
Citera
2021-03-02, 17:35
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie7997
Fryshuset är inte pinsamt dåligt, detta är vad alla experter förväntade sig. 36 förluster troligtvis, max 2-3 vinster som bäst.
Fryshuset ville inte gå upp just för att de inte känner sig redo, för att de visste att de skulle få storstryk i de flesta matcherna. När Wetterbygden sen drog sig ur och ligan stod på åtta lag så löste förbundet och SBL en överenskommelse med Fryshuset, de får gå upp och bli det nionde laget, och dessutom har de ingen chans att åka ur. Så man accepterade det för att ge sina unga talanger gott om speltid i ligan inför kommande säsong, när de ska konkurrera på riktigt om slutspelsplats. Fryshuset är ett lag som kör med unga talanger, och använde bara en importplats för Aleksa Solevic, som förövrigt fick svenskt medborgarskap i förra veckan efter att ha varit i landet sex år. Solevic, klart bäst i laget, har nu lämnat för Jämtland, och dessutom har powerforwarden Leonard Halling-Ibo lämnat för Köping Stars. Två startspelare försvann inom en vecka.

Nog om Fryshuset nu... för att svara på din fråga:

Djurgården hade ont om pengar, men ville ändå vara med i toppen och fajtas. Så man lovade höga löner till importer, något man inte klarade att betala av. Konkurs. Omstart i Basketettan (dvs tredje högsta serien). Brandon Barton från ligalaget stannade kvar som någon slags spelande tränare, pappa Charles gick i pension. De vann sin första match för säsongen, 99-74 i derbyt mot Hammarby, innan andra vägen Corona slog till. Verkar dock som att säsongen fortsätter, 13/14 mars och görs om till enkelserie.

Wetterbygden tvingades dra sig ur ligan då storsponsorn, och den hela laget var byggt på, behövde dra in stödet pga effekterna av coronaviruset. Bygden huserar i Superettan (näst högsta divisionen) och hann spela fem matcher innan ligan stängdes ner, och den kommer inte återupptas denna säsong. 3 vinster, 2 förluster.

Tack så mycket för ditt utförande svar. Uppskattas!
Citera
2021-03-02, 18:23
Medlem
zebra121s avatar
Bc Luleå kommer vinna guld. Tveklöst. Nu när de fått in två nya jänkare. De ser löjligt bra ut. Luleå vinner.
Citera
2021-03-02, 21:12
Medlem
zebra121s avatar
Slutet på matchen mellan Köping och Norrköping var inte dåligt. 0.5 sekunder kvar och Köping stoppar i två poäng. Rahmstedt hinner sedan med att sätta en trea och vinner matchen åt Dolphins. Kika höjdpunkter på Youtube.
Citera
2021-03-03, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Slutet på matchen mellan Köping och Norrköping var inte dåligt. 0.5 sekunder kvar och Köping stoppar i två poäng. Rahmstedt hinner sedan med att sätta en trea och vinner matchen åt Dolphins. Kika höjdpunkter på Youtube.

Tveksamt om dom poängen borde godkännas, tittar man på reprisen så är bollen i handen när slutsignalen går. Domarna kan omöjligen avgöra det eftersom det krävdes att man tittade på reprisen. Rent fysiskt så går det inte att hinna ta emot bollen och vända sig mot korgen skjuta ett hoppskott på 0.5 sekunder. Detta är något som domarna i basketligan vet och därför är det märkligt att dom godkänner poängen.
Citera
2021-03-03, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kirespappapa
Tveksamt om dom poängen borde godkännas, tittar man på reprisen så är bollen i handen när slutsignalen går. Domarna kan omöjligen avgöra det eftersom det krävdes att man tittade på reprisen. Rent fysiskt så går det inte att hinna ta emot bollen och vända sig mot korgen skjuta ett hoppskott på 0.5 sekunder. Detta är något som domarna i basketligan vet och därför är det märkligt att dom godkänner poängen.

När jag fryser bilden är Adam i luften och släpper bollen med 0.2 s kvar på klockan. Nästa bild jag får fram är när korgen lyser rött och då är bollen ca en meter i flykt. Går säkert att analysera med bättre upplösning om man orkar. Dessutom, när Adam tar emot bollen är han redan vänd mot korgen i en bra skottposition, så att han bara behöver en knapp halvsekund att få iväg skottet är rimligt, tycker jag!

Tight men fair!
Senast redigerad av HerrArpeggio 2021-03-03 kl. 10:20.
Citera
2021-03-03, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrArpeggio
När jag fryser bilden är Adam i luften och släpper bollen med 0.2 s kvar på klockan. Nästa bild jag får fram är när korgen lyser rött och då är bollen ca en meter i flykt. Går säkert att analysera med bättre upplösning om man orkar. Dessutom, när Adam tar emot bollen är han redan vänd mot korgen i en bra skottposition, så att han bara behöver en knapp halvsekund att få iväg skottet är rimligt, tycker jag!

Tight men fair!

Jag tror inte vi har sett samma match.
Citera
2021-03-03, 14:46
Medlem
Citat:

Tight men fair!
Första felet är att Ramstedt hinner fånga bollen och ställa sig i position innan klockan ens startar. Gissningsvis tar den delen 0,3-0,5s. Om man sedan stegar bildruta för bildruta så är det hur tydligt som helst att bollen är i hans händer när plankan lyser rött. Så en tabbe av domarna kostar Köping segern.
Citera
2021-03-03, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RacingSnail
Första felet är att Ramstedt hinner fånga bollen och ställa sig i position innan klockan ens startar. Gissningsvis tar den delen 0,3-0,5s. Om man sedan stegar bildruta för bildruta så är det hur tydligt som helst att bollen är i hans händer när plankan lyser rött. Så en tabbe av domarna kostar Köping segern.

Fast klockan sätts ju inte igång förrän Adam fångar bollen. Då är han ju redan vänd mot korgen och redo att skjuta. 0.2 kvar är han i luften med påbörjad skottrörelse. Det är ett faktum.
Citera
2021-03-03, 17:42
Medlem
Citat:
Fast klockan sätts ju inte igång förrän Adam fångar bollen. Då är han ju redan vänd mot korgen och redo att skjuta. 0.2 kvar är han i luften med påbörjad skottrörelse. Det är ett faktum.

Återigen har du verkligen sett samma match ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in