2020-09-18, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RacingSnail
Tyvärr är det inte 500 åskådare som gäller om det ändras enligt vad som är sagt utan totalt 500. Så gissningsvis någonstans runt 430-440 åskådare i praktiken. Idag är det 50 åskådare + lag och funktionärer. Men även med +400 åskådare så kommer det inte vara problem för de med årskort att få plats.

Varför skulle det inte kunna vara femhundra åskådådare på plats i nya hallen ? Det får du gärna förklara.
Citera
2020-09-19, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kirespappapa
Varför skulle det inte kunna vara femhundra åskådådare på plats i nya hallen ? Det får du gärna förklara.
För att det nya förslaget som presenterats gäller totalt 500 personer på evenemanget och inte som nu 50 i publiken (och i teorin obegränsat antal deltagare och funktionärer)
Citera
2020-09-19, 14:37
Medlem
Citat:
För att det nya förslaget som presenterats gäller totalt 500 personer på evenemanget och inte som nu 50 i publiken (och i teorin obegränsat antal deltagare och funktionärer)

Det återstår att se.
Citera
2020-09-20, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kirespappapa
Det återstår att se.
Det är vad som sades på PK och det är det som klubben har som utgångspunkt tills andra uppgifter kommer.
Citera
2020-09-20, 14:41
Medlem
Citat:
Det är vad som sades på PK och det är det som klubben har som utgångspunkt tills andra uppgifter kommer.

Eftersom inga andra beslut är tagna så ör det femtio personer som gäller tills regering o riksdag beslutar om annat. Det som sagts om utökad publikmängd är ju i princip enbart förslag och exempel på hur det skulle kunna se ut. Det slutliga beskedet vet vi inget om ännu.
Det återstår att se.
Citera
2020-09-23, 08:10
Medlem
Ska man tro de larmrapporter som kommer i dag om ökad smitta på olika håll i landet så kan vi nog glömma publik på matcherna överhuvudtaget innan nyår. Jag tror att vi får rikta in oss på att se SBL på webben och SVT.
Internationella Basketförbundet har ju bestämt att EM-kvalet ska genomföras i en liknande "bubbla" som NBA har haft, och det kommer ju att vara negativt för Sveriges landslag då hemmafördel har visat sig vara viktigt. Jag tror också att ett lag som Köping Stars kommer att förlora mycket på att inte få ha sitt publikstöd på hemmamatcherna, det är inte många lag i SBL som har ett liknande stöd även om vissa klubbar har fler åskådare. Det tryck som kan vara i en fullsatt KB-hall är man ensam om.
Man för helt enkelt se den här säsongen som en transportsträcka till nästa säsong då tävlingsbasketen förhoppningsvis kan återupptas, jag gissar att två klubbar (Jämtland & Borås) kommer att slåss om SM-guldet, resten kommer bara att spela av säsongen eftersom inget lag åker ur. Jag älskar basket och Köping Stars, men om man inte kommer att kunna se matcherna live så misstänker jag att det blir svårt att hitta samma intresse och engagemang som tidigare.
Det återstår att se hur det blir, men det ser inte så ljust ut.
Citera
2020-09-26, 14:47
Medlem
Superettandags!

Vad tror ni, vilka vinner?

Själv tror jag på följande tabell:

1. Wetterbygden
2. Uppsala
3. Högsbo
4. Eos
5. Ockelbo
6. Norrort
7. Kalmar Saints
8. RIG Mark
9. AIK
10. Alvik
11. Team4Q
12. Trelleborg.

Gör gärna en liknande om ni kan. Kan vara kul att se hur vi skiljer oss.
Citera
2020-09-29, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basketgeek
Superettandags!

1. Wetterbygden
2. Uppsala
3. Högsbo
4. Eos
5. Ockelbo
6. Norrort
7. Kalmar Saints
8. RIG Mark
9. AIK
10. Alvik
11. Team4Q
12. Trelleborg.

Nog borde Wetterbygden vara ett topplag, Uppsala spelade jämt med ett Köping utan importer och det är svårt att veta vad det betyder men visst är dom ett topplag. Har nog ingen anledning att ändra på din tabell.
Citera
2020-09-30, 22:01
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Superettandags!

1. Wetterbygden
2. Uppsala
3. Högsbo
4. Eos
5. Ockelbo
6. Norrort
7. Kalmar Saints
8. RIG Mark
9. AIK
10. Alvik
11. Team4Q
12. Trelleborg.

Borde intressera mig mer för SE iom att Wetterbygden är där nu. Men dels är det svårare att få info om de olika lagen, dels förväntar jag mig att Wetterbygden springer igenom serien så jag har inte orkat.

Men helt enkelt blir det inte. Uppsala blir säkert farliga och Eos verkar inte tokiga heller. Vore ju sanslöst om Mark skulle va ett topplag men döma efter matchen mot Högsbo så är det en jävla massa talanger i det laget.
Citera
2020-10-01, 19:35
Medlem
Någon som vet vad Gaddefors sa som föranledde anmälan?
Citera
2020-10-02, 02:09
Medlem
Citat:
Superettandags!

1. Wetterbygden
2. Uppsala
3. Högsbo
4. Eos
5. Ockelbo
6. Norrort
7. Kalmar Saints
8. RIG Mark
9. AIK
10. Alvik
11. Team4Q
12. Trelleborg.

Nu har det redan gått en omgång, så får skylla på att jag inte kikat in här på ett tag.

1. KFUM Uppsala
2. Wetterbygden Stars
3. IK Eos
4. Högsbo Basket
5. AIK Basket
6. Norrort
7. Ockelbo Basket
8. Kalmar Saints
9. RIG Mark
10. Trelleborg Basket
11. Alvik Basket
12. Team4Q
Citera
2020-10-04, 17:06
Medlem
Efter matchen mellan Wetterbygden-Uppsala som jag igår såg, så är jag nog villig att hålla med dig och byta plats på de två lagen, Jimmie.

Uppsalas andra halva av matchen var mycket imponerande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in