2020-11-21, 13:11
Medlem
zebra121s avatar
Jämtland Basket verkar ha växlat upp rejält. Fortsätter de att spela så här kommer de gå till final.
Citera
2020-11-21, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Jämtland Basket verkar ha växlat upp rejält. Fortsätter de att spela så här kommer de gå till final.
För att de vann med endast 26p mot Fryshuset som spelade utan Solevic?
Citera
2020-11-21, 13:44
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RacingSnail
För att de vann med endast 26p mot Fryshuset som spelade utan Solevic?

Fryshuset är riktigt dåligt även utan Solevic. Att besegra Södertälje med 41 pinnar är inget man tar lätt på. Tycker även deras spel börjar sätta sig bättre och bättre med Langevine och Dawson som slungar i poäng och pulvriserar. Återstår att se om de fortsätter på detta men JB kommer bli hyperfarligt om de fortsätter så här.
Citera
2020-11-21, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Fryshuset är riktigt dåligt även utan Solevic. Att besegra Södertälje med 41 pinnar är inget man tar lätt på. Tycker även deras spel börjar sätta sig bättre och bättre med Langevine och Dawson som slungar i poäng och pulvriserar. Återstår att se om de fortsätter på detta men JB kommer bli hyperfarligt om de fortsätter så här.

Redan i andra halvlek i matchen mot Köping tycker jag att man kunde se att Jämtland är på gång. Dom kommer att bli farliga ju längre säsongen går.
Citera
2020-12-01, 05:27
Medlem
Lundbondens avatar
Svenska herrlandslaget är verkligen uselt. Förlust mot nederländerna, inget EM för grabbarna.
Citera
2020-12-07, 15:34
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Svenska herrlandslaget är verkligen uselt. Förlust mot nederländerna, inget EM för grabbarna.

Well, jag håller med om att de inte spelade bra i senaste bubblan. Men chansen till EM-spel är fortfarande relativt stor. Första chansen är om vi slår turkarna i nästa match, då är vi klara. Det är dock en svår match, även om Turkiet också varit riktigt dåliga.

Skulle det bli stryk där så är vi lite beroende av att Kroatien slår Nederländerna. Gör de det räcker det med att slå Nederländerna med 3p så är vi klara.
edit: eller här kan det påverkas av utgången mellan Kroatien och Turkiet också. Det kan bli så att Nederländerna, Sverige och Turkiet alla hamnar på 2 segrar och 4 förluster och då orkar jag inte räkna ut vad som gäller.
Senast redigerad av Beaver14 2020-12-07 kl. 15:37.
Citera
2020-12-13, 03:26
Medlem
En del matchkommentatorer som kommenterar Sportsgrounds sändningar är riktig jävla usla, i dag tror jag att dom slog bottenrekord. Han gav spelare nya namn som inte finns, Köpings nr 12 Jonah Radebaugh fick heta "Radibba" , hur fan kan man ens komma på något liknande ? Sen var helt ute och cyklade emellanåt och visste inte vad som hände i matchen.
Det var värre än när den gamle radiosport kommentatorn "Putte Kock" skulle kommentera boxning och frågade efter bollen.
Citera
2020-12-14, 15:50
Medlem
cognacs avatar
Hur skulle Sveriges bästa tänkbara landslag se ut idag?
Nedanstående känns självklara för mej.

Ludde
Marcus Ericsson, Löfberg
Jeff, Czerapowicz
Jonas, Magarity
Birgander, Spires

Det här är sjukt mycket bättre än när jag började följa basket för ca 20 år sedan.
Lägg gärna upp en 12-mannatrupp, plus 2 reserver om ni känner för det.
Citera
2020-12-17, 16:57
Medlem
Köping Stars tappar Jonah Radebaugh till Tyska Ludwigsburg som spelar i Tyska ligan, Ludwigsburg slog nyligen Alba Berlin som spelar i Euroleague. Jonah hade en klausul i sitt avtal att han skulle kunna lämna om han fick ett annat erbjudande. Köping får leta efter en ersättare.
Citera
2020-12-21, 15:28
Medlem
Det skulle ju vara fantastiskt att nån gång få se Sveriges allra bästa spelare tillsammans :-) Jag antar utmaningen och presenterar här min 12-mannatrupp med 4 reserver.

Ludde, Tobias Borg, Ericsson, Jeff Taylor, Czerapovic, Löfberg, Birgander, Spires, Magarity, Denzel, Jonas och C.Barton Jr

V.Gaddefors, Panzar, Ramstedt och Alex Lindkvist reserver.

Tror detta landslag skulle klara sig riktigt bra och det är ju tråkigt att det förmodligen aldrig kommer bli verklighet att vi får chansen att mönstra ett i stort sett ordinarie lag. Jag vet ju att många länder lider av att tappa sina bästa spelare till NBA och Euroleague, men ett land som Nederländerna (som i stort sett ställde upp med ordinarie lag mot Sverige senast) skulle vi ju utan tvivel göra processen kort med of vi fick med våra stjärnor. Danmark (som vi spelade jämnt med i Malmö häromåret) är ett annat land vi lätt skulle besegra med bästa lag. Glappet till de riktigt stora skulle ju öka, så klart, men som helhet tror jag vi skulle tjäna mer än de flesta länder i mellanskiktet på att kunna mönstra bästa tänkbara lag!

Citat:
Ursprungligen postat av cognac
Hur skulle Sveriges bästa tänkbara landslag se ut idag?
Nedanstående känns självklara för mej.

Ludde
Marcus Ericsson, Löfberg
Jeff, Czerapowicz
Jonas, Magarity
Birgander, Spires

Det här är sjukt mycket bättre än när jag började följa basket för ca 20 år sedan.
Lägg gärna upp en 12-mannatrupp, plus 2 reserver om ni känner för det.
Citera
2020-12-22, 09:34
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrArpeggio
Det skulle ju vara fantastiskt att nån gång få se Sveriges allra bästa spelare tillsammans :-) Jag antar utmaningen och presenterar här min 12-mannatrupp med 4 reserver.

Ludde, Tobias Borg, Ericsson, Jeff Taylor, Czerapovic, Löfberg, Birgander, Spires, Magarity, Denzel, Jonas och C.Barton Jr

V.Gaddefors, Panzar, Ramstedt och Alex Lindkvist reserver.

Tror detta landslag skulle klara sig riktigt bra och det är ju tråkigt att det förmodligen aldrig kommer bli verklighet att vi får chansen att mönstra ett i stort sett ordinarie lag. Jag vet ju att många länder lider av att tappa sina bästa spelare till NBA och Euroleague, men ett land som Nederländerna (som i stort sett ställde upp med ordinarie lag mot Sverige senast) skulle vi ju utan tvivel göra processen kort med of vi fick med våra stjärnor. Danmark (som vi spelade jämnt med i Malmö häromåret) är ett annat land vi lätt skulle besegra med bästa lag. Glappet till de riktigt stora skulle ju öka, så klart, men som helhet tror jag vi skulle tjäna mer än de flesta länder i mellanskiktet på att kunna mönstra bästa tänkbara lag!

Ja, det är jävligt trist att den internationella basketen är som den är. Det finns inget samarbete mellan de olika organisationerna, för basketens bästa, utan alla tänker på sig själv.

Som du säger skulle glappet till t.ex. Kroatien och Turkiet som vi har i nuvarande kvalgrupp öka om alla de bästa kunde vara med. Men det skulle ändå vara så mycket roligare att se vad Ludde, Eriksson, Chris och inte minst Jerebko och Taylor kunde göra tillsammans för Sverige.
Citera
2020-12-24, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Ja, det är jävligt trist att den internationella basketen är som den är. Det finns inget samarbete mellan de olika organisationerna, för basketens bästa, utan alla tänker på sig själv.

Som du säger skulle glappet till t.ex. Kroatien och Turkiet som vi har i nuvarande kvalgrupp öka om alla de bästa kunde vara med. Men det skulle ändå vara så mycket roligare att se vad Ludde, Eriksson, Chris och inte minst Jerebko och Taylor kunde göra tillsammans för Sverige.

Basketen och Hockeyn är lika på det viset, skillnaden är att Sverige kan ställa upp tre hockeylandslag av hyffsad klass medans vi inte har mer än ett par tre basketspelare av hög klass, tyvärr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in