Det skulle ju vara fantastiskt att nån gång få se Sveriges allra bästa spelare tillsammans :-) Jag antar utmaningen och presenterar här min 12-mannatrupp med 4 reserver.
Ludde, Tobias Borg, Ericsson, Jeff Taylor, Czerapovic, Löfberg, Birgander, Spires, Magarity, Denzel, Jonas och C.Barton Jr
V.Gaddefors, Panzar, Ramstedt och Alex Lindkvist reserver.
Tror detta landslag skulle klara sig riktigt bra och det är ju tråkigt att det förmodligen aldrig kommer bli verklighet att vi får chansen att mönstra ett i stort sett ordinarie lag. Jag vet ju att många länder lider av att tappa sina bästa spelare till NBA och Euroleague, men ett land som Nederländerna (som i stort sett ställde upp med ordinarie lag mot Sverige senast) skulle vi ju utan tvivel göra processen kort med of vi fick med våra stjärnor. Danmark (som vi spelade jämnt med i Malmö häromåret) är ett annat land vi lätt skulle besegra med bästa lag. Glappet till de riktigt stora skulle ju öka, så klart, men som helhet tror jag vi skulle tjäna mer än de flesta länder i mellanskiktet på att kunna mönstra bästa tänkbara lag!
Citat:
Ursprungligen postat av
cognac
Hur skulle Sveriges bästa tänkbara landslag se ut idag?
Nedanstående känns självklara för mej.
Ludde
Marcus Ericsson, Löfberg
Jeff, Czerapowicz
Jonas, Magarity
Birgander, Spires
Det här är sjukt mycket bättre än när jag började följa basket för ca 20 år sedan.
Lägg gärna upp en 12-mannatrupp, plus 2 reserver om ni känner för det.