2021-03-03, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miggs
Om man går in med Google Maps i 3D på det av SVT inringade området så ser man tydligt topografin och att det ser ut som en stor stenklippa kilometer i diameter med ravinliknande område etc. Det är ett av det ytterst få områden jag inte varit inne i i Tyresta och det ligger inte utmed Sörmlandsleden. Med reservation för att jag kan ha fel är där inte heller några naturliga större stigar där folk går normalt sett.

Jag är van utemänniska och hela pandemin har ställen som Tyresta och Nacka varit en räddning för mig, men att gå där, eller ännu värre springa över stenhällarna med löv och halkrisk är något ren självbevarelsedrift skulle hindra mig från. Särskilt utan min partner. På sätt och vis skulle det kanske vara bra om det var Deniz. Fylld av självförtroende och framtidshopp gör han en lite avstickare genom skogen i enlighet med dagsformen och faller och skadar sig så illa att han är bortom hjälp direkt? Ett avslut för familjen och ingen vansinnesspekulation och bortförd av CIA och dylikt. Jag vet ju inte vem det är men jag vet att det kunde hänt mig i det förflutna när jag tyckte jag var starkare och oövervinnelig.

Precis, det låter inte alls som ett otroligt scenario. Lätt att tro man är immun mot att falla och skada sig så illa att man inte skulle klara sig när man är ung och i sin bästa form.
Men att råka ut för något olyckligt när man är ensam kan göra att man dör av något som man lätt hade överlevt om man inte varit ensam, eller haft en telefon att ringa och larma med direkt.
Jag kan inte låta bli att minnas en av de fysiskt starka soldaterna i lumpen, som under grundutbildningen vid en fältvecka trampade så illa att han bröt lårbenshalsen och inte kunde fullfölja lumpen. Det går ändå åt rätt mycket kraft för att bryta lårbenshalsen på en frisk vältränad 19-åring, och han lyckades med det genom att bara trampa olyckligt ner i en lite dold grop i marken. Hade nåt liknande hänt under en löprunda ensam i Tyresta, i den oländiga terrängen kan det lätt sluta med döden.
Nån nämnde att det var regnigt väder den dagen man tror att DA skulle försvunnit. Vid regn blir klippor lätt mycket hala!
Om han dessutom skulle ha ramlat olyckligt, ner i den skreva kvarlevorna hittats kan det snabbt vara kört. Sen törs jag inte spekulera i vilket skick kroppen de hittat varit, och vad det skulle tyda på. Även om jag inte tror teorin om Björn är så trolig. Men... det finns gott om andra mindre djur och asätare som kan göra att en kropp blir åtgången. Det var en mild vinter dessutom med fuktigt väder och mestadels plusgrader, fram till slutet av Januari.
Citera
2021-03-03, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xxrudeacidxx
Ensamma unga björnar som har vandrat ner till södra regionerna från norra och oerfarna kan också vara fall där dom stöter på människor eller attackerar med bristande jaktinstinkter men helt riktigt att björnhonor brukar vara dom som är mest öppna för att attackera en med dödlig utgång.
Det är en myt att våra björnar attackerar människor, det handlar om jägare som blivit skiträdda när björnen ryter och ställer sig upp.Skjuter jägaren så försöker björnen försvara sig..en skadeskjuten björn är vansinnigt rädd och arg..och farlig.
jägaren beskriver det som dramatisk attack, ingen björn går till attack om den inte är skadad ,
men honor försvarar ungarna genom att jaga iväg inkräktaren.
Senast redigerad av moshes 2021-03-03 kl. 13:49.
Citera
2021-03-03, 13:36
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ett antal försvinnanden under de senaste åren.

Citat:
Ursprungligen postat av moshes
korrekt. Bassam-Rinkeby försvann 2019

Antonio fr Bredäng försvann 2017
Deniz 2020
Katharina 2021
Robel 2021

Tack för dessa uppgifter.

Då kom jag ihåg rätt gällande årtalet. Dessutom ett försvinnande från 2017 förutom de två fallen 2021. Utöver DA.
Citera
2021-03-03, 13:44
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Om det var DA har det ju inte gått så långt att kroppen är svår att identifiera.
Kläder, tatueringar etc borde fortfarande vara i så gott skick att man kan göra en bedöming.

Hade indikationen varit att det var han, hade man ju kunnat matcha DNA redan med lämnade prov.
Citera
2021-03-03, 13:44
Medlem
HolySimons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot

Så om man kan tilltro detta ngt så kan det exv ha skett en detonation. (Bombgruppen, misstänkt mord, kvarlevor...)

Suicid med hjälp av någon pentystubin eldyl är väl inte alls orimligt. ”Elektroniken” kan vara en detonator.

Så ser det ut.

Bombgruppen kallas in när man hittar väskor, påsar och pulver. Det är standard. Det behöver alltså inte vara en bomb.

Misstänkt mord är rubriceringen enbart för att man ska kunna sätta in alla tillgängliga åtgärder. Ingen kan på plats konstatera att det är ett mord eller inte. Det tar någon dag.

Kvarlevor betyder kropp.

Elektronik kan vara en mobil, motionsklocka och liknande.
Citera
2021-03-03, 13:50
Medlem
henkesss avatar
Säkert någon hemlös alkis som dött av naturliga orsaker. Sen har vargen varit där och käkat lite.
Citera
2021-03-03, 14:00
Medlem
Wilma?
Citera
2021-03-03, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunstar86
Wilma?

Hade du högt betyg i geografi?
Citera
2021-03-03, 14:07
Medlem
makuhiras avatar
Nu är jag ingen expert på Björnar, men att dem går i ide inför vintern borde ju vara allmänt känt. Så om det är D.A så borde vi alla kunna utesluta Björn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Tack för dessa uppgifter.

Då kom jag ihåg rätt gällande årtalet. Dessutom ett försvinnande från 2017 förutom de två fallen 2021. Utöver DA.
Bredängsmaffian haft vanan att ta ut sina kompisar i skogen för avrättning.
Det kan alltså även vara A,s kvarlevor,
kanske täckt över kroppen med tex kvistar/ris han legat dold sedan 2017.
Citera
Medlem
Pandalina4s avatar
Någon som vet hur det fungerar med försvunna personer, hur matchar polisen DNA?
Mot släkingar eller kan de ta DNA från tillhörigheter en försvunnen lämnat efter sig och sedan lägga in detta i deras system. Gör det i så fall alltid vid utredning eller först när en kropp hittas?
Citera
2021-03-03, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Någon som vet hur det fungerar med försvunna personer, hur matchar polisen DNA?
Mot släkingar eller kan de ta DNA från tillhörigheter en försvunnen lämnat efter sig och sedan lägga in detta i deras system. Gör det i så fall alltid vid utredning eller först när en kropp hittas?

Lär finnas hår att hitta hemma hos DA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in