Flashback bygger pepparkakshus!
2021-03-03, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De har INTE matchat DNA. Media skriver ju klart och tydligt att polisens uppgifter är att man INTE kunnat identifiera kvarlevorna än, och INTE fått några analyssvar. Vem skulle man matchat DNA:t med? De har skickat DNA på analys, men inte fått svar.

Antagligen skulle man väl matcha med personer försvunna i området. Men då måste man ha dna från dem att matcha mot.
Citera
2021-03-03, 11:59
Medlem
brunnsangs avatar
Kvarleva hit och kvarleva dit, kvarleva är det som är kvar av en död människa, oavsett om den är hackad eller hel, mao återstoden av något som varit levande.

Sen att ordagrant följa aftonbladets formuleringar samtidigt som man ser en sexhjuling på bild benämnas som en fyrhjuling blir bara märkligt. Dom har sällan rätt i alla detaljer.

Sen, rävar och björnar som släpar in människor i grottor i Stockholm och ligger där och gnager på tårna som små ribs haha, vad är det för fel på face down generationen? Har man tagit bort naturlära, biologi och geografilektionerna helt från skolan?

Usch vilken sur gubbe man blivit men så är det bara. Får man själv gissa så är det självmord ala facedown generationen. 40% av dom som tar livet av sig försöker försvinna för gott, tyvärr missades geografin i skolan så man var inte så bra gömd som man trodde.
Citera
2021-03-03, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C-P.Rejserbil
Antagligen skulle man väl matcha med personer försvunna i området. Men då måste man ha dna från dem att matcha mot.
Man kanske FÖRSÖKTE matcha. Men en dna-match betyder att man faktiskt kunnat matcha mot en annan person. Jag vet att jag är petig, men ibland blir det väldigt förvillande när man använder ord fel.
Citera
2021-03-03, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brunnsang
Kvarleva hit och kvarleva dit, kvarleva är det som är kvar av en död människa, oavsett om den är hackad eller hel, mao återstoden av något som varit levande.

Sen att ordagrant följa aftonbladets formuleringar samtidigt som man ser en sexhjuling på bild benämnas som en fyrhjuling blir bara märkligt. Dom har sällan rätt i alla detaljer.

Sen, rävar och björnar som släpar in människor i grottor i Stockholm och ligger där och gnager på tårna som små ribs haha, vad är det för fel på face down generationen? Har man tagit bort naturlära, biologi och geografilektionerna helt från skolan?

Usch vilken sur gubbe man blivit men så är det bara. Får man själv gissa så är det självmord ala facedown generationen. 40% av dom som tar livet av sig försöker försvinna för gott, tyvärr missades geografin i skolan så man var inte så bra gömd som man trodde.

Jag läste lite blandade press-släpp från Polisen och de väljer mellan kropp och kvarleva av en anledning. Kropp säger de när det just är människa och en som sitter någorlunda ihop, som man tveklöst hittat. Kvarleva är mer rester och i detta fall skriver man tom "bedöms som människa", alltså lär det vara en sorglig syn man funnit..
Citera
2021-03-03, 12:05
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Det verkar vara polisens ordval:

https://polisen.se/aktuellt/handelse...tockholms-lan/

Tack. Ja. Man börjar vagt, i går morse, med formulering som kan ursäktas med att stationsbefälet inte är närmare orienterad.

Sen ändå ”omhänderta de mänskliga kvarlevorna”.

Men idag morse något mer ”samlat”:

Uppdatering den 3/3, klockan 09:45

DNA-prov med flera åtgärder för att fastställa identiteten, på den person vars mänskliga kvarlevor har anträffats, är påbörjade. Polisen har inte fått svar på dessa analyser ännu.”

Det är nu åtminstone en person.
Men ”personen vars kvarlevor” kan ju bara betyda att kroppen delvis skingrats. Annars hade man nöjt sig med att skriva: ”fastställa identiteten på den person (den döde person) som på-/anträffats”.

Låt vara att det finns risker för fattigt eller oceremoniellt språk men omvänt är det ju inte kungen eller talmannen som påträffats heller. Förvisso statsanställd person inom statens försvar mot yttre o inre fienden, men en död person är en död person.

Om nu inte kroppen skingrats något. Av djur eller explosion.

Så om man kan tilltro detta ngt så kan det exv ha skett en detonation. (Bombgruppen, misstänkt mord, kvarlevor...)

Suicid med hjälp av någon pentystubin eldyl är väl inte alls orimligt. ”Elektroniken” kan vara en detonator.

Så ser det ut.
Citera
2021-03-03, 12:05
Medlem
Från polisens hemsida:

Uppdatering den 3/3, klockan 09:45

DNA-prov med flera åtgärder för att fastställa identiteten, på den person vars mänskliga kvarlevor har anträffats, är påbörjade. Polisen har inte fått svar på dessa analyser ännu.
Avsändare
Polisen i Stockholms län
Publicerad
02 mars 08:54
Uppdaterad
03 mars 09:58

Edit: puck 2:a :-)
Senast redigerad av Picasso2 2021-03-03 kl. 12:11.
Citera
2021-03-03, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror som du. Gamla kvarlevor. Att man bedömer det som "misstänkt mord" är nog rutin. Men det blir intressant att få en lösning på detta. Om jag får spekulera vilt så kan jag tänka mig en kriminell uppgörelse som har några år på nacken. Någon blir utlurad i skogen och där blir mördad. Eller möjligen mördad nån annanstans och styckningsdelar utspridda - och djur släpat runt på samt ätit av dessa. Men som sagt: vild spekulation.

Väldigt vild spekulation. Det kan ju vara vad som helst isåfall.
Finns ju / har funnits gott om oregistrerade lösdrivare från utlandet. Nån av dem tar en tur ut i skogen, de halkar eller nåt i kroppen ger upp och de blir liggande där.
Om ingen relevant dna-matchning är det osannolikt att vi någonsin får reda på vem kroppen var.
Onekligen kommer fyndet av denna kropp dock få oproportionerligt mycket uppmärksamhet, just pga timingen med D-historien.
Citera
2021-03-03, 12:11
Medlem
AN68s avatar
Var det inte hans bror som gick ut med att han skulle vara en perfekt infiltratör för andra säkerhetstjänster? Kan han träffat på någon och skiten träffat fläkten, antingen yttre makt eller någon som hade koll på att han faktiskt delgav information som han kommit över? Den här tråden har ju allsköns teorier, fler än jag förmodligen sett i den här forumdelen. Men skulle inte det vara plausibelt?

Förutsatt att det nu är DA. Hela skiten känns som en serie med 3.5 på IMDB men kan inta hjälpa att jag dras med i dravlet.
Citera
2021-03-03, 12:14
Medlem
T-Paxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunnsang

Jag gissar att du inte varit i Sthlms ytterområden? Är själv norrlänning boende söder om Sthlm och har gård och skogsmark kvar däruppe. Kan säga att jag träffar på betydligt mer djur här nere utanför storstan än uppe i norrländska urskogen.
Ser relativt ofta vildsvin, räv, älg, rådjur, mink och har även träffat på lodjur. Björn har jag däremot inte sett skymten av.

Det är förvånansvärt lantligt en liten bit utanför stan.
Citera
2021-03-03, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Det är enkelt för någon som är van att se om skelett är mänskligt även på andra skelettdelar.

Jo mänskliga ben är spetsovala i genomskärning medans djurben är runda. Tex femur, lårben alltså. Falanger, fingrar, tår är också väldigt lätta att bestämma som mänskliga.
Citera
2021-03-03, 12:30
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av got2bfree
Det är min åsikt och du har din. Du kan säkert mer om naturens djur mer än mig det betvivlar jag inte.
Det är ingen åsikt från min sida utan fakta, människan är inget byte för något djur i Sverige och i synnerhet inte i Stockholmsområdet. Det är dagisnivå på spekulationerna här i tråden.
Citera
2021-03-03, 12:34
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Jo mänskliga ben är spetsovala i genomskärning medans djurben är runda. Tex femur, lårben alltså. Falanger, fingrar, tår är också väldigt lätta att bestämma som mänskliga.

Alla är lätta om man är utbildad. Det finns även enkla kännetecken som att djurben oftast är mer kompakta och täta än vad mänskliga ben är, särskilt rörbenen.

Tror de är ganska säkra på att det är en människa de hittat dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in