2021-03-03, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Håller helt med dig. Tråden handlar för mycket om DA som det sannolikt inte är om det nu ens är en människa.

Ja, jag tror, att om det är DA så måste något speciellt ha skett som gjort så att kroppen är utspridd och utan kläder helt enkelt. poliser kan sannolikt avgöra om ett helt höftben, och definivt en skalle, tillhör människa, alltså måste dessa delar vara borta eller väldigt väldigt åtgångna. Det sker inte med DA på 3,5 månad såvida han inte sprängt sig själv som fan, eller typ slagits med en björn, eller parterats naken, osv osv..
Citera
2021-03-03, 07:56
Medlem
KuklinskiRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Låter ju rimligt att det är DA dom hittat.
Han ger sig ut på en tur han inte brukar,
Tar sig till en avlägsen plats, avslutar sitt liv som det flesta militärer velat göra med lite pang pang..

Hur tänkte du ”tar sig till en avlägsen plats?”
Har du ens kollat hur långt det är från hans adress till Tyresta....
Citera
2021-03-03, 08:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av woodenarrow
En av lilla brandbilens räddningsdrönare gjorde ett mystiskt fynd från luften precis på platsen där de idag arbetat någon kilometer upp i skogen. Bild finns på http://www.facebook.com/groups/lillabrandbilen
Dagarna efteråt sökte lilla brandbilen i dagsljus Alltså den 28 och 29 november 2020.
Vi har filmat platsen ett antal gånger, minst fyra i mörker, vid ett fall fyndade, vi såg någonting som lös som Vi uppfattade det som något med ett eget liv, vi hittade också en sten i en sjö som låg på ytan i närheten och sedan på andra sidan nationalparken i en sjö som heter Ransjön ytterligare en ljuskälla som Vi antog kunde vara från byggnad.

Den här Lilla Brandbilen låter helt värdelös som inte kontrollerat platser av intresse. Hur känns det att ni filmade minst fyra gånger i mörker istället för att gå dit och kontrollera? Vad fyller ni ens för syfte?

Hur känns det att veta att någon ni filmade i November som hade ”ett eget liv” nu hittats död och att ni inte gjorde någonting för att kontrollera platsen?

Lämna sökinsatsen till folk som vågar söka istället. Behöver ni samla in pengar till daghemmet kan ni sälja bullar eller nåt.

Det är verkligen jätteintressant att ni hittat en sten i en sjö. Wow! Hur många gånger filmade ni den?
Citera
2021-03-03, 08:21
Medlem
joumas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerOF
Hej Joakim! Har du gått i svårtillgänglig terräng? Jag påstår att en människa i sina sinnes fulla bruk undviker svårtillgänglig terräng till varje pris. Möjligtvis undantaget en person på Moutainbike. Tänk dig in. Du går lätt en mil på en timme. Springer på en kvart. Sen hamnar du i svår terräng. 100 meter på 10 minuter. Det är alltså faktor x 100 i svårighetsgrad. Det lönar sig alltid att backa ut. Och ta en omväg . Men den här personen fortsätter in i den svårtillgängliga terrängen. Det är höst. Mörkret faller på. Det finns en grotta. Kanske vet personen var grottan är och går dit...

Vad hade du i morgonkaffet egentligen? Världsrekordet på milen på bana är 26 minuter.

”Man går lätt milen på en timme” kan också milt sagt sägas vara en överdrift.
Citera
2021-03-03, 08:21
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
"Vad som bedöms vara mänskliga kvarlevor" skriver polisen.

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2021/mars/2/02-mars-0855-antraffad-dod-stockholms-lan/

Vad säger det er?

För mig innebär det kroppsdelar i ganska dåligt skick utan att kläder är tydligt. En flera år gammal kropp som varje fall har formen av en människa ser man ju är människa. Alltså måste fyndet vara tämligen åtgånget, typ skinn å ben-bitar, plus att nån skalle ju inte kan vara hel. Är det DA skulle ju oavsett händelse nästan, kläder vara synligt så då hade man inte skrivit bedöms.

Kropp skriver heller inte polisen endast om det är färskt fynd utan när man ser det är människa verkar man välja "kropp". Har läst lite av polisens händelser om liknande fall genom åren..

Jag tror alltså detta är någon som försvunnit för många år sen så alla möjliga djur har dragit runt i kropp och skelett.

P.s. 4 dagar tog det för polisen att säkerställa identitet på M*kael P*terssons _kvarlevor_. Han var parterad och nedgrävd i ca 4 månader.

Eftersom de inte direkt kan säga med säkerhet att det är mänskliga kvarlevor så är det väl skelettdelar de hittat?

De "tror" att det är mänskliga delar.

Vill minnas att Linda Chen låg ute i skogen ganska länge mitt i sommaren/hösten och det var inga problem att identifiera henne.
Jag tror att det finns risk att detta inte är den eftersökte Arda.
Om det är Arda borde identifiering vara klar redan.
Knappast att djur rensat hela kroppen från vävnad så att bara ben återstår?
Citera
2021-03-03, 08:28
Medlem
Sainsburyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Eftersom de inte direkt kan säga med säkerhet att det är mänskliga kvarlevor så är det väl skelettdelar de hittat?

Vill minnas att Linda Chen låg ute i skogen ganska länge mitt i sommaren/hösten och det var inga problem att identifiera henne.

Det är mycket möjligt om det levde en varg i den grottan, en varg har ju synts i den skogen för ett antal år sedan.
Citera
2021-03-03, 08:38
Medlem
Citat:

Skelett å tänder är väl det som håller längst, särskilt tänder. Hud hänger nog kvar rätt länge med, om inte stora rovdjur kommer fram som slukar det med.

Jag tror att vad de hittat är en jäkla röra som inte direkt kan sägas ÄR människa och då vet man att höftben och skalle måste vara borta eller väldigt illa åtgånget, plus att kläder inte kan vara tydliga att existera i närheten. Med det sagt tänker jag att det är låg chans att det är DA. Men såklart är det inte omöjligt.
Citera
2021-03-03, 08:39
Medlem
Citat:

Om det är svårt att se att det är en människa så är det minst sagt märkligt. Även om skelettet kan vara rensat av rävar, korpar och andra djur, så bör man ju hitta till exempel kraniet eller bäckenbenet som skiljer människor från djur. Dessutom bör man ju hitta kläder.
Skulle man till exempel sakna kraniet så är det konstigt att man är klar med undersökningen på plats. Man borde fortsätta att leta tills man har en komplett kropp,
Citera
2021-03-03, 08:47
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
DAs klocka lämna han den hemma?

NEJ

Klocka bar han på sig. Det fanns GPS och nedladdade kartor i den. Även nedladdad musik.

Däremot återfanns hans mobil i lägenheten.

Källa: https://m.facebook.com/groups/1020344228469521/permalink/1025462941290983/?ref=content_filter
Citera
2021-03-03, 08:49
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mess11
Ja, tycker det låter som det tyvärr.

Tyckte också jag skymtade en polis med militär anknytning på en bild som har många gemensamma vänner med DA, som inte borde vara där.

Självmord genom sprängmedel låter inte superlångsökt.

Kan naturligtvis vara någon annan. Kanske t.o.m. troligt. Men bara känslan jag fick.

NEJ - KLOCKAN BAR HAN PÅ SIG.

Däremot återfanns hans mobil i lägenheten

Källa: https://m.facebook.com/groups/1020344228469521/permalink/1025462941290983/?ref=content_filter
Citera
2021-03-03, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Går en mil på en timme, springer på en kvart? Ledsen att krasha din verklighetsuppfattning men du springer inte 50km i timmen.

Ja. Tråkigt när folk häver ur sig dumheter.
Världsrekordet på 10.000 m banlöpning ligger på drygt 26 min. Maraton 42 km ca 2 Tim
Vid rask gång räknar man 10 min per km på Stig
Med packning ca 12-15 min per km
I skogen med packning 20 min per km. Men mkt varierande beroende på terrängen
Senast redigerad av Lacus 2021-03-03 kl. 08:59.
Citera
2021-03-03, 08:59
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Enligt min fru hade DA en GPS klocka med sig.
50/50 att de är DA. Jag fick en magkänsla att de var han lär jag första gången läste rubriken.

NEJ inte en vanlig gpås.
Hans nyinköpta klocka Garnin hade gps med möjlighet att ladda ner kartor

Den försvunna ”jobb-gpsen” har återfunnits sedan ett bra tag.

” Garminklocka: Garmin 645 Music, svart färg. Klockan är ny och Deniz har bekräftat pratat om möjligheterna att ladda hem Spotifylistor offline när man springer för att kunna springa bara med klocka och hörlurar. Klockan saknas i lägenheten. Klockan har Garmin Pay. Klockan har ingen förmåga att sända saker utan att vara parkopplad med en mobiltelefon. Klockan ligger sjäkvklart inte och auto-roamar och connectar med vilken mobil som helst som passerar för att på så sätt bli upphittad.

Den saknade gps-enheten av modellen Garmin Gpsmap 66st är återfunnen på Amfibieregementet. Därmed kan det släppas.”

Källa
https://m.facebook.com/groups/1020344228469521/permalink/1025462941290983/?ref=content_filter

Klockan: https://buy.garmin.com/sv-SE/SE/p/612476
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in