Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
Tror SD som person varken är kapabel eller intresserad av att hjälpa sin familj. Han anser kanske att han själv har lidit mest och att Lena inte finns längre är sånt som kan hända om man är stingslig på nåt sätt... och då ska irritationsmomentet bort.
Ja tolkar 2-årsgränsen som en följd av orden strax innan, att Lena kommer vara död inom 2 år om hon inte lyder hans order om att fortsätta vara en glad och trevlig sexpartner. Nåt känslopjunk är han intresserad av och förstår sig inte på.
Skulle han vinna i HR så får han leva resten av livet med att både känna sig och bli jagad. Preskriptionstiden för mord är borttagen och dna-analyser och släktforskning tar hand om resten. Förr eller senare.
Läste återigen Judiths vittnesuppgifter och slutsatser från sitt fönstersurfande gällande loppisen 13e maj 2018. Intressant.
Det är skönt att vi har det rättssystem vi har, även om det ibland (alltför ofta kan man tycka) går gärningsmäns fria.
Det är viktigt att Sverige hänger med i den snabba utvecklingen inom teknologin av analyser och arbetar för att NFC ska hinna med att analysera de prover som kan anses viktiga för att lösa allvarliga brott inom rimlig tid. Även de resurser som finns inom polisen för att lösa brott måste vara i paritet med hur många brott som sker.
Jag vet inte riktigt exakt vari de största och allvarligaste problemen ligger i det här fallet som gjort att inte man klarat av att lösa mordet.
Inte beror det på att gm varit så obarmhärtig smart, eller att mordet inte skulle kunnat lösas pga olika skäl.
Min tro är att det är helt klart rätt person som är misstänkt och det baserar jag på allt som jag har kunnat läsa från FUP och genom det gräv som några väldigt duktiga tråddeltagare har lyckats få fram.
Jag ser med oro på att NA ännu inte tagit tag i de väldigt viktiga trådar som åklagare och utredning nu fått till sig att ta tag i. Varför händer inget?
Som du säger kommer det här brottet att ligga mgm i hasorna resten av livet.
Han har inte betett sig som en oskyldig ska göra.
Det finns inga rimliga förklaringar till alla lögner, även om han enligt lagen har rätt att ljuga.
Han har inte erbjudit utredningen sitt lösenord till Google, utan ger sken av att han har erbjudit det vid tillfälle och nu har de fått sin chans. Han har helt enkelt bytt lösenord. Även det av löjliga förklaringar med tanke på att han nu ännu är den misstänkte.
Han har raderat, och raderat. Han har ljugit så mycket att ett barn begriper att det inte är sant.
Även om han flyttar, kommer någon att plötsligt se att just det, det är HAN.
Vad gäller konversationen ovan, tror jag att när Lena svarar "
Nä, det trodde du inte" syftar hon till det ena av SDs svar: "
När tg inte fanns[/b] och utvecklingen var så långsam så trodde jag verklign det", dvs "
att det skulle bli du och jag". På det svarar SD att han satte upp en tvåårsgräns.
Det är min tolkning.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ------
"
L: Att det skulle bli du och jag
S: Ja. När tg inte fanns och utvecklingen var så långsam så trodde jag verklign det
S: Och bara du kan välja framtid nu. Fred, värme oc kärlek är kanske nåbart. mörker och död inom lätt
räckvidd
L: Nä, det trodde du inte. Då hade du handlat
S: FEL. Satte även upp en ungefärlig tidsgräns på ett till två år"