2021-03-02, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av funmoto
Hur inblandad är Jer?y Gr?y i detta? Har åklagaren verkligen kollat upp hen?

Av vad man sett, läst och hört på ljudupptagningar så verkade han chockad och mkt upprörd. Men han vet nog mer än vad som framkommit.
Citera
2021-03-02, 13:28
Medlem
Ser det lite lugnt ut vad gäller Geo och SD eller håller han mest på med Labs eller några veckor efter i loggningen?
Nåt
Edit: Nåt spår 26/2 GC8B8MY (arkiverad cache?)ser jag i galleriet nu.
Senast redigerad av Avel 2021-03-02 kl. 14:00.
Citera
2021-03-02, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Av vad man sett, läst och hört på ljudupptagningar så verkade han chockad och mkt upprörd. Men han vet nog mer än vad som framkommit.
Jag tror inte JG visste något alls. Vid det här laget har han säkert fått massor av hintar. SD gillade ju att skrämma upp honom via sms redan från början. Så nu vet han säkert hur det måste gått till, även om han inte fått veta i direkta ordalag.
Citera
2021-03-02, 17:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Han misstror. Inledningsvis.
.. vilket jag tror delvis beror på att han hört mer hur HD resonerat, även SD.
Hon läcker liksom ut sin aversion och att hon fullständigt avskyr henne råder ingen tvekan, det beskriver vittnen.
Ses även i dialog direkt med JG.

Fullt begripligt, men avsky ska ha en begränsning och helst utgångsdatum innan det går överstyr.
Blir det inte förödande för egna personen kan det bli vanskliga följder externt.
Senast redigerad av develi 2021-03-02 kl. 17:09.
Citera
2021-03-02, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Om SD skulle välja att stämma en viss trådskribent för förtal så skulle åtminstone en viss trådskribent kunna göra likaledes mot en till SD närstående person.

Dessutom skulle minst en kunna åka dit på förtal av avliden.
Nä, det är i princip omöjligt att försöka stämma något nick på FB. SD lägger ev pengar på något vettigare. Han vill inte ha ett ännu mer utdraget förlopp och mer skriverier.
Utredningen visar på en person som åklagaren anser är GM och det är vad som diskuteras i tråden. Folk ska väl inte i varje inlägg behöva skriva "den som åklagaren anser är mördaren"?
Citera
2021-03-02, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han misstror. Inledningsvis.
.. vilket jag tror delvis beror på att han hört mer hur HD resonerat, även SD.
Hon läcker liksom ut sin aversion och att hon fullständigt avskyr henne råder ingen tvekan, det beskriver vittnen.
Ses även i dialog direkt med JG.

Fullt begripligt, men avsky ska ha en begränsning och helst utgångsdatum innan det går överstyr.
Blir det inte förödande för egna personen kan det bli vanskliga följder externt.

Ja, hon har trappat upp sitt hat till en nivå där hon har tappat kontrollen över det. Märks inte minst i en av intervjuerna polisen har med hennes chef, M,som själv upplevt kraften i hatet men också hur hennes välmående har tagit ordentlig fart efter mordet. I den intervjun i A 149, sid 440...nånting, hittar man också ett motiv. Därmed inte sagt att HD är mördaren.
Senast redigerad av zilvereko 2021-03-02 kl. 19:24.
Citera
2021-03-02, 19:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Dessutom skulle minst en kunna åka dit på förtal av avliden.
Nä, det är i princip omöjligt att försöka stämma något nick på FB. SD lägger ev pengar på något vettigare. Han vill inte ha ett ännu mer utdraget förlopp och mer skriverier.
Utredningen visar på en person som åklagaren anser är GM och det är vad som diskuteras i tråden. Folk ska väl inte i varje inlägg behöva skriva "den som åklagaren anser är mördaren"?
Hahaha!
Ska börja använda "den som åklagaren anser är mördaren" - varvat med "den som develi misstror skarpt".

Herre gud, det är ett diskussionsforum.
Som om man skulle behöva invänta fällande dom för att öppna käften och våga ha en åsikt.
Citera
2021-03-02, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av funmoto
Hur inblandad är Jer?y Gr?y i detta? Har åklagaren verkligen kollat upp hen?
Jáàdu som Hanna skulle sagt..

Jerry och Hanna är lika insyltad i det här som en gammal hockey-strumpa läs (hockey-mamma) och det är inte o leka med
Tror inte Jerry medvetet döljer något men något är surt (som sitron) med de där två.
Citera
2021-03-02, 21:05
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Cacheremsan hade FTF:ats 1 dec 2015. - Det finns minst tre alternativ till att L bytte ut en fortfarande torr och fungerande remsa; en remsa vars helt tomma baksida heller inte saknade skrivutrymme.

1. Hon passade på att i föreyggande syfte byta ut den när hon ändå hade vägarna förbi; hon hade ju fått påringning om att Fru Markurell behövde åtgärdas - och detta kommunicerades också till JJ som även mottog foton uppifrån trädet. - Till S skickade hon inga bilder från gömman.
2. I samband med att L får info om Fru Markurell kan hon pga cachernas närhet till varandra (+ vetskapen om att hon tid. fått klippa remsan då den varit något för bred för det gamla petröret) ha fått för sig att a) byta ut remsan enl. 1 ovan, alt. ha fått en idé om att använda den som ett påtryckningsmedel gentemot S.
3. Antaget 1 stämmer kan hon under kvällen ha blivit otålig och då fått för sig att skicka remsan till S. - S:s loggtext kan också tid. ha ventilerats dem emellan..

Att Lena inte skickade några bilder från trädet till SD har sin förklarliga skäl. Hon vet exakt vad han tänker om HDs raderade loggar, och detta är ett ämne som kommer att skapa konflikt direkt. Den vill hon suga på. Det kan faktiskt vara så som du säger att de har pratat om texten också som skrivits vid en speciell tid i deras relation, och nu stundar USA resan istället...

Citat:
Vi vet att L under senkvällen 12 maj (på väg till sitt källarförråd för att hämta två gasolkök) höll i gång ett samtal med JJ och då nämnde att HD nog inte var hemma (A158, s. 221):

[quote=letsdoit|74860085]Det visar ändå att SD och Lena inte kommunicerar om att HD är borta. Lena vet alltså inte att HD är borta ens. Det vill han hålla hemligt för henne? Han mår rätt risigt av att hon är med S*illen, men ha låtsas som ingenting.

Citat:
Eftersom L fotograferar remsan innan hon mottog S:s "måsten" bör hon hur som helst ha tänkt att skicka den till S. - Varför?

Kanske har hon remsan som en slags hemligt vapen att ta till när det behövs. Hon hämtade den redan 13 maj. Kanske är den menad att skicka inför resan, som en påminnelse? En påminnelse om att han inte ska "glömma" henne i USA. Kanske får Lena en känsla av separationsångest, även om hon kämpar på mot den? Hon vill vara stark, men ångesten kryper på när det närmar sig?

Men har SD och Lena bestämt att de ska ses, och isf när hände det?
Jag har den uppfattningen att de har det.

Redan på morgonen 14 maj, är SD i kontakt med Lena om el Mtb.
Men sedan är det tyst.

Till 20:00:31.
Från ingenstans i sådana fall säger SD "Slår ihop kontoret". Här är det lite snack som följer med:Oj, lång dag (besvikelse?) och: Mm, från SD. SD fortsätter med: Haft bra dag? Jag har. Jodå, svarar Lena, funkat bra.
En halvtimme senare, kl 20:49 skickar Lena en bild på kladdkakan, med texten Gjorde till dig och mig., Om du törs smyga hit. tar lite med A nu.
Åtföljt av ett ❤.

Svaret på den inviten?
Till Viken nu. Platsdelning.
Lenas besvikelse 21:12:20 : Oj, sent.

Sedan ny väntan.
Lena skriver 22:55:14 : Fixar lite inför As födelsedag. Hoppas det ta mindre än en timme. Hemma nu?

Har Lenas tålamod börjat närma sig till bristningsgränsen? När kommer du?
23:00:55 fotar hon remsan...

Citat:
Ville hon visa S vad hon sysselsatt sig med under gårdagen, eller påminna S om hur duktig han och P84 varit när de lyckats FTF:a hennes cache? - Knappast. - Sett till L:s tid. agerande fyllde remsan funktionen av påminnelse eller regelrätt hot. Med ledning av hennes göranden och låtanden under helgen har hon inte kunnat släppa tankarna på H och S.

Det verkar mala i hennes huvud ja.

Citat:
Vidare: Är det rimligt att hon hoppades det skulle ta nära en timme att slå in ett par paket till A..? - Kan hon inte i stället ha menat att hon förväntade sig att S skulle behaga dyka upp senast midnatt? - Hon byter rad, innan hon skriver: "Hoppas det tar mindre än en timme. Hemma nu?" Det tar henne sedan 5 min att arrangera och fotografera remsan: 23:00:55. - I samma sekund mottar hon från S: "kom precis. Svarar på jobbmail.", åtföljt 7 sek senare, 23:01:02, av: "Har lite måsten".

11 sek efter S:s förhatliga ”måsten” trycker L 23:01:13 i väg loggremsan - utan kommentarer: "Bara så".

Citat:
L lämnar sin bostad c:a 23:23:43. Ungefär vid samma tid väcks en sovande kvinna av en upprörd mansröst (A151, s. 180): ”/.../ Det var en röst som var stark som väckte henne. Den starka rösten var en mans röst. Den var ganska mörk [Vittnet hörde att det inte var en kvinnas röst.]. Han pratade väldigt snabbt. /.../ Den rösten U hörde pratade med någon men hon vet inte om personen fanns på platsen eller om han pratade i mobil. U var sömndrucken. Hon tror att hon kan ha hört något mummel också.
/.../
Med stark röst menar U att hon kunde höra den från gatan, genom springan vid det öppnade fönstret. Den var så stark, inte (var) en vanlig samtalston [som] om någon bara passerar, att hon väcktes av den. U har ingen aning om vad (det) rösten pratade om [vad samtalet] handlade om. Men rösten lät uppjagad och intensiv.”

Citat:
Mer om georemsan:
5 febr 2016 (JC-F och LW) - A168, s. 1702ff):
LW 23:28 Det är den här cachen:
https://coord.info/GLKHF2B9 =ce15-ord-sombeskriver-varlden
LW: 23:28 Jag vill lägga till en English summary
/.../
LW 23:33 Ingen loggar ju, för svår uppenbarligen.
LW 23:33 S klarade den med alldeles för mycket hjälp från mig. Herregud, jag kan inte säga nej

Slutsats: LW vet att HD inte har bidragit till mystens lösande, och ej heller slagit följe med de två FTF:arna.

Haha, "S klarade den med alldeles för mycket hjälp från mig. Herregud, jag kan inte säga nej"

Så stod det inte riktigt i loggen:
Google, du är min vän. Vill du gifta dig med mig?
[...]
" På kvällen slog jag ihop påsarna med P84 istället. Han är pålitligare än det där amerikanska lömska monstret. Våra aningar hade varit desamma tidigare visade det sig. Men vi hade nu olika målbilder. Enades. Gav google en chans till. En trekant kan ju aldrig vara fel att prova? Och se, som en blixt från klar himmel hade vi svaret på skärmen. Google, vill du gifta om dig med mig?
"
Citera
2021-03-02, 21:29
Medlem
Vad jag inte förstår är varför gick Stefan inte till
någon typ sexklubb eller varför de inte sökte sig som par till andra par.

Bättre städa bort familjen först för att sen ut och GeoCacha ?

Vill inte häckla Hanna Davidsson för att hon inte stönar vid sex eller dylikt.. nej.
Troligen är det Stefan som är det verkliga problemet men det hade vi kommit fram till för länge sedan.
Citera
2021-03-02, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pushlr
Vad jag inte förstår är varför gick Stefan inte till
någon typ sexklubb eller varför de inte sökte sig som par till andra par.

Bättre städa bort familjen först för att sen ut och GeoCacha ?

Vill inte häckla Hanna Davidsson för att hon inte stönar vid sex eller dylikt.. nej.
Troligen är det Stefan som är det verkliga problemet men det hade vi kommit fram till för länge sedan.

Undrar varför du skriver sådär. Det handlar ju om mordet på Lena. Inte om paret Ds sexuella preferenser i övrigt.
Citera
2021-03-02, 23:54
Medlem
Citat:
Undrar varför du skriver sådär. Det handlar ju om mordet på Lena. Inte om paret Ds sexuella preferenser i övrigt.

Dessutom är allt om sex enbart från SDs mun. Att SD gärna vill ses som macho förstås, men få kvinnor som styrker fakta. Hans fantasi verkar däremot gränslös.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in