2021-03-02, 23:00
Medlem
Skorpionmammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yeshua
SVAR: Och jag tror han är mördad! Varför kan ni försöka gissa.. Sedan gömt kroppen o.s.v
Han har självklart inte lagt sig där frivilligt! Skulle endast vara om var utsatt för ett personligt och reellt hot antar jag.. Vilket jag tycker är något mindre troligt.. Så ledsamt!

Kvarlevorna är inte identifierade än så vem är mördad? Vem påstår att det verkligen är ett mord? Och folk spekulerar under tiden om vem, vad som kan ha hänt och varför. Kan vara en olyckshändelse, suicide eller brott. Och innan mer information finns tillgänglig så får man räkna med dessa diskussioner
Citera
2021-03-02, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MinLever
Jag har oerhört svårt att tro att en FM-anställd skulle stjäla handgranater för att bege sig ut i skogen för att öva själv. Det förhåller ju sig så att man kan öva sig i ämnet och få betalt för det. Utan att riskera att bli av med jobbet. Eller var karln galen?
SVAR: Precis.. Dess värre! Kommer vi nog aldrig! Få reda på sanningen om någonting i detta fallet!! De som VET! De är för fega krakar för att våga prata.. Men är säker på att flera vet! Och att detta måste ha varit planlagt.
Citera
2021-03-02, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Om det är DA, har hans kvarlevor dumpats där av en extern part. Verkar vara ett relativt bra område för en brottsling som inte har all tid i världen att göra sig av med en kropp. Men vad som ser bra ut i vintermörker är sämre på vårkanten när den stora detektiven allmänheten vill utforska skog och mark.

Om DA nu mördats, varför skulle mördaren välja just Tyresta för att dumpa kroppen. Bara för att DA tänkte spring där? Makes no sense...
Citera
2021-03-02, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndyMcCoy
Jag tänker att du nog måste vara kvinna.
Det är ju så praktiskt med vårt språk att det finns fastslaget vad orden som det är byggt av faktiskt betyder så att man slipper tänka eller känna på egen hand vad orden skulle kunna tänkas betyda.
Det minskar ju också risken för missförstånd... Utom i de fall där individer tänker och känner att orden betyder andra saker än vad som är fastslaget.
Detta är enligt mina erfarenheter betydligt vanligare hos kvinnor.
Vilket är skälet till att jag tänker att du nog måste vara kvinna.

OnT: inte läst alla inlägg men såg att Deniz kom in snabbt.
Vad är motiveringen att gissningar om honom dök upp?
SVAR: EN NYREGGAD MED 1? Inlägg skrev att det var han. Och ingen mer info. Samt att de letat i närheten? av det området tror jag..
Citera
2021-03-02, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yeshua
SVAR: EN NYREGGAD MED 1? Inlägg skrev att det var han. Och ingen mer info. Samt att de letat i närheten? av det området tror jag..
Ok, så det är troligtvis en fb-sanning?
Citera
2021-03-02, 23:13
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndyMcCoy
Ok, så det är troligtvis en fb-sanning?

Absolut, än så länge i alla fall. Med tanke på hur uppmärksammat DA:s försvinnande blev så var det väl bara en tidsfråga innan någon skulle droppa det namnet i den här tråden.
Citera
2021-03-02, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av home-sapiens
Om DA nu mördats, varför skulle mördaren välja just Tyresta för att dumpa kroppen. Bara för att DA tänkte spring där? Makes no sense...
Sure makes sense to me! beror på situationen.. Om "de" ansett han vara ett reelt hot.. Kanske detta dök upp väldigt obekvämt och hastigt? De hade kanske inte mycket tid på sig..Han skulle flyga /åka nästa dag.. Tror att "de" anpassade sig efter BO och hans planer för att ha en chans att kunna göra detta avskyvärda..Ren tur! att han blev hittad redan som han låg..
Citera
2021-03-02, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Men vem är kvinnan som försvann förra sommaren?
Det finns inte kvar någon försvunnen ung 20årig kvinna i missing peoples försvunna lista-
oj det kan faktiskt vara en kvinnas kvarlevor som hittats, därför någon skrev så säkert att det inte
är D.A
minns du vilken denna kvinna heter och var hon bott

Sandra 27 i Skogås. Inte precis Tyrestaskogen men inte så långt bort.
Citera
2021-03-02, 23:24
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ov1382
Helt övertygad om att det är deniz. Allting pekar tyvärr på det. Det sista digitala spåret (med hjälp av GPS:en på hans Garminklocka som han förmodligen hade på sig) ledde till Tyresta Nationalpark. Satelitbilderna på Aftonbladet visar det s.k ”Brandområdet” i anslutning till Åvövägen vid Tyresta Nationalpark. Brandområdet är vackert att springa vid, men klippigt, brandt och där kvalevorna hittades en 30-40 min lång promenad bland sten och lera för att ta sig ut från området. Man har sökt igenom Tyresta, mycket, men eftersom Brandområdet är så pass avlägset och långt bort har man inte förmått sig att ta sig dit. För en elittränad soldat som Deniz, är det däremot inte misstänksamt, konstigt eller oväntat att han skulle välja just Brandområdet för en springtur.

I anslutning till de mänskliga kvarlevorna ska dessutom elektronik ha hittats, vilket jag förmodar är hans Garminklocka. Denna elektronik hoppas de kunna hjälpa till med identifieringen, vilket en Garminklocka absolut skulle kunna göra. Eftersom han hittades nedanför en klippa vid en sorts skreva till en grotta så är min teori att han halkat/ramlat nedför klippan och ha skadat sig, men då fortfarande varit vid medvetande. Möjligtvis brutit benet/n, lårbenshals eller kanske t.om ryggen så pass illa att han inte kunnat ta sig därifrån. Elitsoldat eller ej, att ramla ned från en klippa och skada sig rejält skulle lamslår även den bäste. Däremot, elittränad som han var/är (återstår att se), förstod han själv att han skulle behöva söka något typ av skydd för regn, snö, kyla, vind och djur (som det f.ö finns många av i Tyresta Nationalpark, något som kan förklara varför tidningarna benämner det som just ”mänskliga kvarlevor”) och ska då ha krupit/hasat/dragit sig in i grottan. Där kan ni nog förstå själva vad som har hänt. Kroppen klarar inte alltför många dagar utomhus utan mat, vatten eller värme.

Så fruktansvärt alltihop, och som sagt, det här är bara min teori utifrån det jag tagit reda på och utifrån det som har stått. Jag hoppas självklart precis som alla andra att Deniz är vid liv någonstans och bara håller sig undan frivilligt, men det här fyndet låter alltför mycket som mänskliga kvarlevor från Deniz.
Är det du som är jag? Jag tänkte skriva en sammanfattning ur mitt perspektiv, och den bygger på precis samma scenario.

Halt och jävligt. Jag föreställer mig att han halkat ned för branten, hamnat i skrevan, brutit flera ben och sedan inte klarat livhanken.
Citera
2021-03-02, 23:26
Medlem
Krickedixans avatar
Min undran är ju vad gjorde personen som hittade kroppen i den svåra terrängen
Letade efter Deniz?
Citera
2021-03-02, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av home-sapiens
Karta var kroppen hittades och området runt omkring.

https://ibb.co/WphdzRQ

DA försvann enligt uppgift en kväll mitt i november. Alla som har varit i Tyresta efter kl 17 under vintermånaderna vet att det är i princip helt kolsvart i området. Oavsett om DA sparang på Sörmlandsleden eller 5 mils marathon längs med Åvavägen, så är fyndplatsen helt, helt off. Ca 2 km från Sörmlandsleden och ca 1,5 km från Åvavägen. Som man kan se på kartan är det fullt av sankmark/våtmark/träsk i området och mängder med fälda träd. Det är svårt att ta sig fram och det går absolut inte att springa. Jag rörde mig i närområdet i november och det var bara vatten, lera och stockar precis överallt. DA försvann i vanliga gympadojor. Att han ska ha irrat omkring i dessa träsk i gympadojor i mörkret en novembernatt ser jag som helt uteslutet. Personen som har hittats igår/idag har hamnat där dagtid och troligen när terrängen var klart mycket torrare än den är nu. Det är inte DA som har hittats. Punkt!
Det finns fler personer som är tänkbara -
Katharina försvann 2021
Robel 2021
Basam 2019
Antonio 2017
Så det är inget säkert som pekar på att det är D s kvarlevor som hittats..
Citera
2021-03-02, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richkid
Har läst igenom tråden men jag såg ingen som nämnde hans brors uttalande?
tyckte hela uttalandet lät väldigt konstigt.

"Deniz Arda kan ha gått under jorden efter att ha rekryterats till ett hemligt jobb. Det misstänker hans bror. Men i så fall ligger en främmande makt troligen inte bakom, enligt en tidigare anställd vid Must, den militära underrättelse- och säkerhetstjänsten. ”Däremot kan man tänka sig ett annat scenario,” säger ex-militären."

Källa:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Lnjm4V/ex-militaren-om-teorin-att-deniz-rekryterats

vad tycker ni?
Att det luktar ren planlagd avrättning!!Svea har mördat för mycket mindre!!För "ingenting"! t.o.m Och där sätter jag punkt. Så får ni andra tänka och tro vad ni vill om mitt uttalande kommer inte vidautveckla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in