Citat:
Ursprungligen postat av
Ov1382
Helt övertygad om att det är deniz. Allting pekar tyvärr på det. Det sista digitala spåret (med hjälp av GPS:en på hans Garminklocka som han förmodligen hade på sig) ledde till Tyresta Nationalpark. Satelitbilderna på Aftonbladet visar det s.k ”Brandområdet” i anslutning till Åvövägen vid Tyresta Nationalpark. Brandområdet är vackert att springa vid, men klippigt, brandt och där kvalevorna hittades en 30-40 min lång promenad bland sten och lera för att ta sig ut från området. Man har sökt igenom Tyresta, mycket, men eftersom Brandområdet är så pass avlägset och långt bort har man inte förmått sig att ta sig dit. För en elittränad soldat som Deniz, är det däremot inte misstänksamt, konstigt eller oväntat att han skulle välja just Brandområdet för en springtur.
I anslutning till de mänskliga kvarlevorna ska dessutom elektronik ha hittats, vilket jag förmodar är hans Garminklocka. Denna elektronik hoppas de kunna hjälpa till med identifieringen, vilket en Garminklocka absolut skulle kunna göra. Eftersom han hittades nedanför en klippa vid en sorts skreva till en grotta så är min teori att han halkat/ramlat nedför klippan och ha skadat sig, men då fortfarande varit vid medvetande. Möjligtvis brutit benet/n, lårbenshals eller kanske t.om ryggen så pass illa att han inte kunnat ta sig därifrån. Elitsoldat eller ej, att ramla ned från en klippa och skada sig rejält skulle lamslår även den bäste. Däremot, elittränad som han var/är (återstår att se), förstod han själv att han skulle behöva söka något typ av skydd för regn, snö, kyla, vind och djur (som det f.ö finns många av i Tyresta Nationalpark, något som kan förklara varför tidningarna benämner det som just ”mänskliga kvarlevor”) och ska då ha krupit/hasat/dragit sig in i grottan. Där kan ni nog förstå själva vad som har hänt. Kroppen klarar inte alltför många dagar utomhus utan mat, vatten eller värme.
Så fruktansvärt alltihop, och som sagt, det här är bara min teori utifrån det jag tagit reda på och utifrån det som har stått. Jag hoppas självklart precis som alla andra att Deniz är vid liv någonstans och bara håller sig undan frivilligt, men det här fyndet låter alltför mycket som mänskliga kvarlevor från Deniz.
Är det du som är jag? Jag tänkte skriva en sammanfattning ur mitt perspektiv, och den bygger på precis samma scenario.
Halt och jävligt. Jag föreställer mig att han halkat ned för branten, hamnat i skrevan, brutit flera ben och sedan inte klarat livhanken.