2021-03-02, 22:17
Medlem
shrimpflavors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag tar för givet att det finns DNA från den den döda oavsett att hen var bränd. Denizs anhöriga har säkert gett polisen hans DNA redan efter hans försvinnande. Den som nu hittats död kan snarare vara en person som ingen har saknat och som inte ens haft tillstånd för att vistas i Sverige. Det är sorgligt oavsett.

Har du källa på att kvarlevorna var brända?
Citera
2021-03-02, 22:20
Medlem
Skorpionmammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Enligt media var det nån sorts elektronik. Inte vapen. Fan vet vad det kan vara de hittat. Men vävnadsprov är nu på väg att analyseras. Svar kommer "i närtid" enl polisen.

Ja det ska bli intressant att "i närtid" få lite mer kött på benen sas är overthinkern i mig som är lite fundersam över bombgruppens närvaro OM det skulle vara den berömda klockan. En sån är väl inte speciellt stor och borde rimligtvis suttit runt en handled? Så logiskt sett borde polisen "förstått" vad det var men ett skarpladdat vapen är farligt och därför dök Bgruppen upp
Citera
2021-03-02, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ELVA11ELVA
Där var han, anade detta att det var i detta området. Men när jag frågade ansvariga i FB gruppen fick jag ett oerhört dumt svar tillbaka och då lämnade jag gruppen.
Jävla besserwisser som inte tillät mig fråga om vad jag trodde.

"Där var han, anade detta att det var i detta området."
Vad menar du med 'detta område'?
Om man hittade honom lite mer norrut i den stora Nationalparekn, så skulle jag gå med på. Där är det perfekta leder att spinga på. Kartor och skyltar så man inte kommer i vilse. Men det området som man hittade honom, dit kan han inte ens i misstag kommit. I så fall någon har tagit honom dit. Så jag tror att det är nogon mer lokal person som har hamnat där.
Citera
2021-03-02, 22:22
Medlem
Karta var kroppen hittades och området runt omkring.

https://ibb.co/WphdzRQ

DA försvann enligt uppgift en kväll mitt i november. Alla som har varit i Tyresta efter kl 17 under vintermånaderna vet att det är i princip helt kolsvart i området. Oavsett om DA sparang på Sörmlandsleden eller 5 mils marathon längs med Åvavägen, så är fyndplatsen helt, helt off. Ca 2 km från Sörmlandsleden och ca 1,5 km från Åvavägen. Som man kan se på kartan är det fullt av sankmark/våtmark/träsk i området och mängder med fälda träd. Det är svårt att ta sig fram och det går absolut inte att springa. Jag rörde mig i närområdet i november och det var bara vatten, lera och stockar precis överallt. DA försvann i vanliga gympadojor. Att han ska ha irrat omkring i dessa träsk i gympadojor i mörkret en novembernatt ser jag som helt uteslutet. Personen som har hittats igår/idag har hamnat där dagtid och troligen när terrängen var klart mycket torrare än den är nu. Det är inte DA som har hittats. Punkt!
Citera
2021-03-02, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannerocker
Tror du är inne på ett rätt spår! Dock tror jag inte på självmord!
Jag tror i så fall att han hade handgranater på sig och där ute I ödemarken skulle han träna i granat övning ,men granaten brann av i näven på honom och de övriga granaterna hittats nu intarkta, eller så har någon tvingat ut honom där och sprängt han på samma vis som görs i krig

Jag har oerhört svårt att tro att en FM-anställd skulle stjäla handgranater för att bege sig ut i skogen för att öva själv. Det förhåller ju sig så att man kan öva sig i ämnet och få betalt för det. Utan att riskera att bli av med jobbet. Eller var karln galen?
Citera
2021-03-02, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandos
Det talades om 50x50 km stort område? Jag tror ärligt aldrig ett så stort område sökts av i Sverige efter en person vid ett tillfälle. Det är alltså 2500 MILJONER kvadratmeter.

Nationalparken omges av Tyresta naturreservat och sammantaget omfattar området 5000 hektar och har 55 km vandringsleder.
Citera
2021-03-02, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MinLever
Jag har oerhört svårt att tro att en FM-anställd skulle stjäla handgranater för att bege sig ut i skogen för att öva själv. Det förhåller ju sig så att man kan öva sig i ämnet och få betalt för det. Utan att riskera att bli av med jobbet. Eller var karln galen?

Eller höll han på med riktigt hemska grejer? Grov jävla spekulation nu, men det var kanske en ny Breivik på gång som var ute i skogen för att testa sin hemmabyggda terrorbomb.
Citera
2021-03-02, 22:34
Medlem
Har det hittats kvarlevor i en skreva så kan det väl vara så att en människa (eller djur) har omkommit någonstans i närheten och sedan har djur och natur gjort sitt och så har ett djur släpat iväg och gömt undan en kroppsdel i skrevan -så gör ju ofta djur.
Citera
2021-03-02, 22:35
Medlem
Det rimmar illa att det skulle vara DA. Kan han på sin runda blivit rånad och dödad? Och man har gjort sig av med hononm? Blivit oovän med fel person. Det räcker med ett kort umgänge med fel klientel som börjar reata sig på honom (ren avungsjuka från kriminella loosers).

Ett mycker märkligt fall.
Citera
2021-03-02, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det rimmar illa att det skulle vara DA. Kan han på sin runda blivit rånad och dödad? Och man har gjort sig av med hononm? Blivit oovän med fel person. Det räcker med ett kort umgänge med fel klientel som börjar reata sig på honom (ren avungsjuka från kriminella loosers).

Ett mycker märkligt fall.
Det troliga är att det inte alls är ett märkligt fall. Sanningen är säkert enkel. Han har ramlat och på ett eller annat sätt dött. MEN sen finns det ju en massa andra saker som kan ha hänt förstås.
Citera
2021-03-02, 22:42
Medlem
Min magkänsla säger att det är Deniz Arda och att någon mördat honom. Men det finns väl andra personer som försvunnit i området. En kvinna i 20-årsåldern försvann i närheten av en sjö förra sommaren.
Citera
2021-03-02, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Så du menar att en handgranat, max 1m ifrån dig inte gör klart jobbet utan man måste ha flera på sig?

Varför hgr?
Funkar lika bra med lite pentylstubin.
En halvmeter runt halsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in