Citat:
Ursprungligen postat av
kungenslillapiga
Jag undrar om han någonsin velat sälja eller om det mer var att han tyckte det var trevligt när någon intresserade sig för huset och honom. Han har väl inte så mycket att fylla ut sina dagar med där på Majkgården
Hur detta än går så tror jag att reportern Marmorstein har helt rätt att Ebba kan aldrig vinna över en 81 åring (82 i maj).
Det är möjligt att det är så. Jag vet inte, man kan spekulera om det. Han är säkert ensam och kanske uppskattar lite sällskap och få samtala med någon. Men vi ska komma ihåg att han avböjt tidigare lägre bud.
När det gäller huset förstår jag inte varför han skulle vilja behålla det till varje pris. Han är som du skriver 82 år, vistas han där ens regelbundet? Det verkar inte som han har brytt sig om fastigheten på mycket länge. Vore jag i hans ställe skulle det bara bli skönt att bli av med det och sälja, eller skulle jag skänka bort det till arvinge/ar.
Visst känslomässigt har Ebba svårt att vinna över Esb pga dennes ålder. Hade han inte den åldern till sitt skydd skulle nog de flesta tycka att han agerade ohederligt.
Rent faktamässigt så verkar Ebba inte gjort något fel (såvida inte nya uppgifter framkommer), priset är inom rimlighetens ramar, hon har inte stressat fram affären, Esb har full rättshandlingsförmåga.
Men känslor slår tyvärr ibland fakta. Visst är det så.