2021-03-02, 21:32
Medlem
ViaGettys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Vad fan får er alla att tro att det är en klocka som gjort att bombteknikerna varit på plats? Det låter t.o.m troligare att dom blivit ditkallade pga. en elvisp i så fall.
Som de flesta vet används klockor, vanligtvis väckerklockor, när man skall aptera så kallade tidsinställda bomber.
Citera
2021-03-02, 21:33
Medlem
Citat:
Det tror jag med, det är ju trots allt väldigt vanligt att svenska elitsoldater ger sig ut och tränar handgranatkastning runt omkring i Svedalas skogar.

🤣 Tänker du att en enskild yrkesmilitär skulle göra det?? Du skulle kunna bli manusförfattare, vilken fantasi 👌
Citera
2021-03-02, 21:33
Medlem
dannerockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MinStad
Men för i helevet!! En yrkesmilitär skulle aldrig i helvete göra något sådant!!

Hur tänkte du nu????

Vad är det han inte skulle göra för att han var yrkesmilitär?
Citera
2021-03-02, 21:34
Medlem
Citat:
Ptjaa, varför tar man ut någon till en så oländig terräng för att döda han? För att handgranat är det enda tillgängliga man har och för att man inte vill att liket/kvarlevorna skall upptäckas? Går man till sådana längder så borde diskretion stå ganska högt upp på listan. Att dra av en jävla granat är inte vidare värst diskret och då har man liksom motverkat moment 1. Finns ju i så fall materialmässigt mycket enklare, samt diskretare sätt att nacka han på.
Jo men du målar upp ett scenario och så utgår du från att det är sanning så därför ber jag dig fylla i luckorna. Hur vet du att målet var att göra det så diskret som möjligt?

Hur vet du att detta scenario inte stämmer:
Nån dödade personen, men sprängde sen personen för att dölja skador som visar på mord samtidigt som man ville att det skulle upptäckas inom sin tid för att det skulle se ut som självmord? Hur hittades ens personen i detta lilla hål, kanske personen som upptäckte på något sätt skulle kunna vara inblandad?

Jag vet, du har rätt och mitt hittepå scenario är fel iom att du vet hur det ligger till men nu är det läge att förklara vad du vet med källor som bevisar att ditt scenario är korrekt så vi andra också kan utgå från det.
Citera
2021-03-02, 21:34
Medlem
ViaGettys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av randigaladan
kolla på expressens bilder, en polis kommer typ ut ifrån den lilla grottan
Det finns inga grottor i området (se inlägg ovan). Bilderna kommer därmed förmodligen från en annan händelse.
Citera
2021-03-02, 21:35
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViaGetty
Som de flesta vet används klockor, vanligtvis väckerklockor, när man skall aptera så kallade tidsinställda bomber.
Ledsen, du har helt rätt, har ju sett det i filmerna om Jönssonligan. Bland andra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Nej men detta talar emot ett snabbt förlopp: kallt väder som gör att kemiska och biologiska processer går långsammare eller uteblir, färre flugor, färre rovdjur då en del går i ide, grotta där fåglar kan ha mindre vilja att komma åt, kanske kan rävar ha svårare att komma dit beroende på hur det ser ut, mindre vind som sprider odören, kläder som initialt avskräcker. Ej nedgrävd.

Med senaste bilderna på DA tror jag man kunde sett om det är han vid det här laget helt enkelt.

Hade vi pratat maj till augusti, hade det nästan bara varit hud och ben kvar..

Du är full av skit. Jag har varit konsekvent. Sagt han skadat sig och inte kommit bort. Sagt hundar är odugliga. Sagt en lekamen ser ut som omgivningen efter 2 veckor. Därav svårt att hitta. Sen om det är Deniz eler inte vet jag ej, men vem det än är så stämmer det jag säger och det du håller på tramsar om är helt enkelt trams.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannerocker
Vad är det han inte skulle göra för att han var yrkesmilitär?

Citat

"Citat:
Tror du är inne på ett rätt spår! Dock tror jag absolut inte på självmord!
Jag tror i så fall att han hade handgranater på sig och där ute I ödemarken skulle han träna i granat övning ,men granaten brann av i näven på honom och de övriga granaterna är intarkta"

DA var yrkesmilitär inte någon jävla brochan fr orten.
Citera
2021-03-02, 21:36
Medlem
ViaGettys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shagmaster
Tänder? Du har inte hört talas om DNA? Tror du polisen fortfarande jobbar med fingeravtryck också?
Så vitt jag vet är det något av det första polisen gör när de anländer till en brottsplats. Man brukar använda en liten borste, ett slags svart polispulver och genomskinlig tejp och "säkra" brottsplatsen.
Citera
2021-03-02, 21:37
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Jo men du målar upp ett scenario och så utgår du från att det är sanning så därför ber jag dig fylla i luckorna. Hur vet du att målet var att göra det så diskret som möjligt?

Hur vet du att detta scenario inte stämmer:
Nån dödade personen, men sprängde sen personen för att dölja skador som visar på mord samtidigt som man ville att det skulle upptäckas inom sin tid för att det skulle se ut som självmord? Hur hittades ens personen i detta lilla hål, kanske personen som upptäckte på något sätt skulle kunna vara inblandad?

Jag vet, du har rätt och mitt hittepå scenario är fel iom att du vet hur det ligger till men nu är det läge att förklara vad du vet med källor som bevisar att ditt scenario är korrekt så vi andra också kan utgå från det.
Tack, jag hoppades att du skulle komma till sans någon gång.
Citera
2021-03-02, 21:38
Medlem
dannerockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MinStad
Citat

"Citat:
Tror du är inne på ett rätt spår! Dock tror jag absolut inte på självmord!
Jag tror i så fall att han hade handgranater på sig och där ute I ödemarken skulle han träna i granat övning ,men granaten brann av i näven på honom och de övriga granaterna är intarkta"

DA var yrkesmilitär inte någon jävla brochan fr orten.

Jag ser inget konstigt i det där jag är ochså militär och deltagit i krig och det är väll inget konstigt att man tar med sig saker man innehar för att träna/leka med
Citera
2021-03-02, 21:40
Medlem
Citat:
Jag ser inget konstigt i det där jag är ochså militär och deltagit i krig och det är väll inget konstigt att man tar med sig saker man innehar för att träna/leka med

Då är du ingen militär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in