Citat:
Ursprungligen postat av
CrilleKex
Ptjaa, varför tar man ut någon till en så oländig terräng för att döda han? För att handgranat är det enda tillgängliga man har och för att man inte vill att liket/kvarlevorna skall upptäckas? Går man till sådana längder så borde diskretion stå ganska högt upp på listan. Att dra av en jävla granat är inte vidare värst diskret och då har man liksom motverkat moment 1. Finns ju i så fall materialmässigt mycket enklare, samt diskretare sätt att nacka han på.
Jo men du målar upp ett scenario och så utgår du från att det är sanning så därför ber jag dig fylla i luckorna. Hur vet du att målet var att göra det så diskret som möjligt?
Hur vet du att detta scenario inte stämmer:
Nån dödade personen, men sprängde sen personen för att dölja skador som visar på mord samtidigt som man ville att det skulle upptäckas inom sin tid för att det skulle se ut som självmord? Hur hittades ens personen i detta lilla hål, kanske personen som upptäckte på något sätt skulle kunna vara inblandad?
Jag vet, du har rätt och mitt hittepå scenario är fel iom att du vet hur det ligger till men nu är det läge att förklara vad du vet med källor som bevisar att ditt scenario är korrekt så vi andra också kan utgå från det.