2021-03-02, 20:51
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Om folk är förbaskade på att hon haft en aggressiv ton då det gäller Corona så är det bättre att bemöta dessa åsikter sakligt, istället för att hitta mediadrev som kan angripa henne.

Ska politik handla om mediadrev mot politiker?

Det blir bara lite löjligt att kritisera det som hände för 10 månader sedan när man sitter med facit i hand.

Håller hon på så tappar hon sitt förtroende.

Annars kan hon försöka blåsa en dement man på hans hus. Då försvinner förtroendet lika snabbt.
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Strandtomten är nu värderad till 4,2 resp 4,6 mille. Med ett taxeringsvärde på 3,5 så kan man väl säga att Ebbas bud på 3,9 är rimligt. Vad den skulle inbringa på den öppna marknaden via Hemnet kan man bara spekulera i. Läget utanför Uppsala och med köravstånd till Stockholm höjer värdet.
Tomten ifråga är väl inte strandtomt. Det är en annan tomt mellan vill jag minnas.
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Lätt att kolla - klicka på alla nick o se antalet inlägg i denna tråd.

Gissa vilka som har flest inlägg - trollen kanske

”Visar resultat 1 till 50 av 422”

Har du något du försöker säga?
2021-03-02, 20:52
Medlem
lifeabroads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Ser mörkt ur för gubben. Nu är det bråda tider att bestämma sig för hur mycket ekonomisk skada han vill lida. Har han verkligen råd med en förlikning på 400k och sitta kvar meed ett ruckel?

Tycker synd om den duperade gubben som sitter i skiten på grund av alla gamar runtom som vill ha sig en redig köttbit.

Instämmer
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Att Ebba med all makt på sin sida mot en svag motpart satt och snörvlade om sina "stackars" barn för att bli särbehandlad i rätten gör att jag dubblar mitt bidrag.

Det var när smutskastningen av Busch började på nätet som hon bestämde sig, tror jag. Hade det skötts hyggligt från båda parter hade hon nog backat fast hon har rätten på sin sida. Men när typer kring Bolin sätter igång smutskastning av henne för egen vinning är ån passerad. Hur skall hon kunna dra sig ur nu? Det blir ju dubbelt nederlag.
Ja tredubbelt eftersom hon inte begått något fel. Bolin gjorde ett misstag som kopplade in de där typerna. Och Busch kommer inte heller helskinnad ur affären efter mediecirkusen. Sossarna njuter.
Bara att önska att hejdukarna kring Bolin också får sin beskärda del.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2021-03-02 kl. 20:59.
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Ser mörkt ur för gubben. Nu är det bråda tider att bestämma sig för hur mycket ekonomisk skada han vill lida. Har han verkligen råd med en förlikning på 400k och sitta kvar meed ett ruckel?

Tycker synd om den duperade gubben som sitter i skiten på grund av alla gamar runtom som vill ha sig en redig köttbit.

Det ironiska vore om han blir tvungen att sälja huset för att täcka kostnaderna för skadestånd och jurister.
2021-03-02, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prippsbla96
Gubben är väldigt trevlig och inte alls senil. Sonen är väldigt kontroversiell av sig och enligt farsan var han tydligen det även i sina yngre dagar.

Jag är socialdemokrat och har inte mycket för EBT, men ni som känner till Bolins släkten förstår säkert också att det finns en annan agenda,det här är fel och orättvist mot Ebba.
jaha och enligt Ebba själv är "gubben" "lite egen". Någon son har han inte heller.
Så din farsa har umgåtts mycket med Esbjörn de senaste halvåret-året?
2021-03-02, 20:54
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Vi vet redan att Ebbas trovärdighet är noll. Dock blir jag lite trött att maktmänniskan Ebba valsar in i domstol i Sverige idag i coronatider och tycker att hon ska ha förtur på grund av hennes sätt att sköta sina barn är så patetiskt.

Nu ligger bollen hos Esbjörn även om Ebba hotat honom ekonomiskt.

Jag vill gärna bidra lite till Esbjörns ekonomi så han inte behöver känna sig så pressad av mobbaren och maktmänniskan Ebba med illa skötta barn i den här processen.

Fanns det någon fond där jag kan jämna ut maktförhållandet mellan en förvirrad gammal man och och en karriärhungrig och empatilös maktmänniska som ser sina barn som slagträ i domstolsförhandlingar som Ebba gör skulle jag betala direkt.

Skulle överskottet när vi tilsammans räddat Esbjörn gå till Rädda barnen är det en välgärning riktad mot Ebbas egna barn.

Var är fonden?
Kanske inte behövs någon fond. Vi vet inte hur detta kommer sluta. Det är inte hugget i sten att Ebba vinner
2021-03-02, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Finns det någon partiledare eller minister i Sverige som drivit en rättsprocess av högst tvivelaktig karaktär tidigare? Jag kan inte komma på någon

Göran Persson (S) med sin senaste partner tog sig för att, som herrgårdsägare, försöka bli av med en familj som sen flera decennier arrenderade en mindre fastighet som sommarbostad. Göran och Anitra behövde just den marken som bete för sina köttkor.
2021-03-02, 20:55
Medlem
Xius avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Vem av er har fel i rimligheten kring köpesumman?

Ett domstolsbeslut är naturligtvis mer värt än ett uppskattat värde, men samtidigt är mina argument inte baserade på det utan hur det drabbar uppfattningen kring (KD) och EBT.

Esbs eget ombud har lämnat in en värdering i detta ärende, som ligger rimligt nära den värdering som EB gjort och avtalet vilar på.

(En detalj är att värderingsfirman som Esbs eget ombud har lämnat in en värdering ifrån skrivit att den inte får användas vid tvist.)

Jag hoppas att du finner någon av oss är trovärdig vad det gäller detta.
2021-03-02, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Jag tror visserligen att denna affär skadar (KD) men bara kortsiktigt. Inför nästa val så kommer detta vara glömt och andra frågor hamnar i fokus. Dock tycker jag att EBT borde ha backat tidigare då hon är en såpass offentlig person och ansiktet utåt för partiet.
Men det återstå att se vad som händer när det väl närmar sig val men hade jag varit i hennes skor hade jag nog insett det publicistiska problem som detta innebär, förstår inte riktigt varför hon vill fortsätta driva detta, betyder huset verkligen så mycket för henne?
Frågan du ställer är för evigt förknippad med henne. Frågan fastnar. Det går inte bort och andra frågor hamnar i fokus med tanke på att den ev, huvudförhandlingen väl var i okt? Om hon inte tar halmstråt med förlikningen är hon körd. Det tror jag hon inser.
2021-03-02, 20:56
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
I Ebba fallet har hon smugit sig på, likt Gollum, en äldre "egen" herre ett dokument för undertecknande att beröva honom fastigheten.
Citat:
Äckligaste gamen är mobbaren och maktmänniskan Ebba som har kastat sina egna barn under bussen för att blåsa Esbjörn på pengar.
Ser ut som de i smutskastargillet blir mer och mer desperata. Dom märker att deras skändning inte verkar bita.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in