2021-03-02, 19:01
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pibesill
Ligger en hel del i vad du skriver att där finns många både från höger och vänster som gnuggar händerna.
Detta skulle kunna ge nya röster till M och SD då de som eventuellt lämnar ser dessa som allternativ.

Jag tycker den där Lamotte är rätt människa att starta en Crewfunding. Ge honom 5%.

Jag tycker oktober låter mycket bättre än nu direkt.

Händer har man väl fått för att de ska gnuggas?

Vad är kontonumret Lamotte? Swish? "Fund for Esbjörn."

Det vore ju lite roligt att visa Ebba att även små obetydliga människor som vi kan spela en roll. Jag vill bidra till att Esbjörn inte förlorar pengar hur han än gör, så att hans rådgivare blir urkopplade ur loopen.
2021-03-02, 19:02
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
I politiken behöver nog EBT vara tuff, det håller jag med om, men denna historien är något helt annat. Här handlar det om interaktionen med vanligt folk och där får inte politiker framstå som övermäktiga, inte om man vill få folkligt stöd, läs väljare.
Alla som haft att göra med en Snålbjörn i verkliga livet vet vad det är för en.
De som ser bilderna och sätter sig in i fallet inser att Snålbjörn fått kalla fötter av andra orsaker än att han är dement eller vill låta sin förfallna tomt vara orörd.
KD tappar väljare för att man är för mesig gällande invandring, inte för att partiledaren köper en fastighet till marknadspris.
Sen vill msm gärna att få det att framstå som att det senare är fallet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Skulle Binninge gör det skulle han nog åka dit för en massa saker.

För övrigt kan han inte det. Han har gjort en polisanmälan och det är nu åklagaren som avgör saken, inte Binninge. Det har tagits upp Assangefallet i tråden ett antal gånger och där hände exakt detta. Tjejerna som gjorde anmälan ville dra tillbaka, men efter som det gäller brott som faller under allmänt åtal så har målsägaren ingen möjlighet att stoppa processen.
Binninge har satt stenen i rullning, nu kan han inte stoppa den. Det tänkte han förmodligen inte heller på. Han kanske råkar ut för en liknande hatstorm som stackars Anna gjorde. Rätt åt honom.

Ebba riskerar förlora allt, inte en chans att hon då också tänker släppa huset. Esbjörn och Binninge har med sin smutskastningskampanj trängt in henne i ett hörn och lämnat henne i ett läge där hon inte längre har någonting alls att förlora på att göra allt för att få behålla huset. Det tänkte aldrig Esbjörn på och Binninge bryr sig inte för fem öre. Det är en del i Ebbas kommentarer om att Binninge inte ser till sin klients intressen.
Jag har svårt att se att Binninges förtalsanmälan mot Ebba Busch faller under allmänt åtal, men gör den det så går det mycket riktigt inte att backa. Men som sagt gör den nog inte det.

https://www.aklagare.se/om-brottsligheten/olika-brottstyper/fortal-och-forolampning/

Förlorar Esbjörn huset så förlorar ju även han allt. Ebba Busch kör med minst lika mycket fulspel som Esbjörns team gör.
Medlem
Citat:
Jag tror visserligen att denna affär skadar (KD) men bara kortsiktigt. Inför nästa val så kommer detta vara glömt och andra frågor hamnar i fokus. Dock tycker jag att EBT borde ha backat tidigare då hon är en såpass offentlig person och ansiktet utåt för partiet.
Men det återstå att se vad som händer när det väl närmar sig val men hade jag varit i hennes skor hade jag nog insett det publicistiska problem som detta innebär, förstår inte riktigt varför hon vill fortsätta driva detta, betyder huset verkligen så mycket för henne?

Det skadar längre än så. Måna är för alltid förknippad med slarv och Toblerone. Det finns fler skandaler som följer folk livet ut. Ebba kommer alltid vara den politikern som fixade till ett avtal med en åldring under pandemin.

Det enda hon kan göra nu är att pudla rejält. Gå ut med att hon har rätt, men att hon backar ändå för att hon förstod inte hur mycket huset betydde för Esbjörn. Eller hur påverkad han var av sin omgivning.

Det är hennes enda chans för att plocka upp smulorna av sin förlorade heder. Och kanske folk glömmer denna affär om det blir så att en annan bostad visas upp på Instagram.
2021-03-02, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Gubbtjyven har ju inte ens dykt upp. Den här veckan var första gången parterna möttes efter köpet.
Så nej, Ebba har inte kunnat backa.

"det är ju det han vill nu."
Det är mycket den gubben "vill". Han höll sig undan i ett halvår.
Binninge har ju sökt Ebba Busch och hennes advokat före detta kom till tinget vid upprepade tillfällen och dom har inte återkopplat, så att det inte kom till en uppgörelse före det är båda parters ansvar.
2021-03-02, 19:03
Medlem
badbollen3s avatar
1. Ebba och Esbjörn träffades flera gånger under 2020. De är inte släkt eller familj. Det råder en pandemi och Esbjörn får väl räknas tillhöra riskgrupp med tanke på sin ålder. Varför skulle han låta sig uppvaktas av Ebba, med barn och väninnor, om han inte var intresserad av att sälja huset? klart som fan han begrep vad han skrev på.

2. Jag ser hellre att Ebba förlorar än att hon frivilligt ger Esbjörn och hans lakejer ett enda öre till. Jag tror heller inte att han kommer att acceptera ett bud för några hundratusen till. Han är som sagt gammal och har inget att förlora på att dra ut på detta.

3. Den som är rökt, men inte verkar veta om det är brorsonen. Trillar Esbjörn av pinn i morgon så är saken klar, Ebba är ägare av huset och lagfart tillstrykes. Tar de detta vidare för att hoppas på mer pengar så kommer de inte att lyckas. Nu vet jag inte hur det står till med ev. testamente, men om brorsonen ska ärva av Esbjörn så kan det bli så att advokatkostnader äter upp det som ev. finns i dödsboet.

De som klagar på Ebba hade aldrig röstat på henne i alla fall. De som håller på henne backar inte en millimeter. De som står och väger / inte har någon åsikt blir oförändrat 50/50 så Ebba har inget att förlora på detta annat än att hon ger dem mer pengar som de inte har rätt till. Sen kan vänstern gapa och kasta skit i alla fall, men det spelar ingen roll, för intelligent folk röstar höger i alla fall.
2021-03-02, 19:05
Avstängd
Citat:
I juridiska spörsmål så är detta riktigt handlande, inled inte egna diskussioner utan professionell hjälp av jurister och advokater och gå absolut inte ut i pressen. Det är med stor sannolikhet det rådet han har fått av sina företrädare så bara för att han inte har synts i media så innebär inte detta att hans vilja har avvikit från det han nu driver.

EBT har haft alla möjligheter att avsluta detta men något driver henne att fortsätta konflikten, vad jag fortfarande inte förstår är varför detta hus är så viktigt för henne.

Tvärtom. Gubben har uttalat sig i media. Däremot har han inte velat prata med motparten, Ebba. Därmed har Ebba inte kunnat "avsluta affären".
2021-03-02, 19:05
Medlem
jaha nu är det inte bara Bohlins giriga släktingar som ligger bakom och är boven runt spridning ev Ebba Buschs husaffär i media nu är det Socialdemokraterna också via trollfabriken alltså vad är det för gäng där i KD egentligen?

finns ett inlägg på kd stockholms facebooksida alla bör se till att läsa
2021-03-02, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det skadar längre än så. Måna är för alltid förknippad med slarv och Toblerone. Det finns fler skandaler som följer folk livet ut. Ebba kommer alltid vara den politikern som fixade till ett avtal med en åldring under pandemin.

Det enda hon kan göra nu är att pudla rejält. Gå ut med att hon har rätt, men att hon backar ändå för att hon förstod inte hur mycket huset betydde för Esbjörn. Eller hur påverkad han var av sin omgivning.

Det är hennes enda chans för att plocka upp smulorna av sin förlorade heder. Och kanske folk glömmer denna affär om det blir så att en annan bostad visas upp på Instagram.
Precis, Ebba Busch kommer alltid vid en vinst vara den som blåste en gamling på hans fastighet. Den kan Ebba Busch glömma att hon tvättar bort, detta oavsett vad som är rätt. Hoppas att de partiledare som är på andra sidan kan pika henne rejält med det här i kommande debatter.

Ebba Busch är ju den som höjde tonen i debatten till en totalt löjlig nivå, kanske är det här karma.
2021-03-02, 19:06
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Alla som haft att göra med en Snålbjörn i verkliga livet vet vad det är för en.
De som ser bilderna och sätter sig in i fallet inser att Snålbjörn fått kalla fötter av andra orsaker än att han är dement eller vill låta sin förfallna tomt vara orörd.
KD tappar väljare för att man är för mesig gällande invandring, inte för att partiledaren köper en fastighet till marknadspris.
Sen vill msm gärna att få det att framstå som att det senare är fallet.

Men oavsett så har EBT ett val här, men hon väljer att driva den hårda linjen. Det är inte till vinning för henne politiskt då det redan har fått medial uppmärksamhet, vore hon smart och vill se till sin politiska karriär så borde hon backa för att framstå som en ledare man kan lita på och ha förtroende för. Det är många väljare som ser detta, men valet är hennes.
2021-03-02, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Lite lustigt att Expressen verkar ha valt sida och är med och försöker knäcka EBT. Men det kanske är familjen Bonnier som ger order.

Naturligtvis är det det. Expressen är Bonniers schizofrena dotter, på pappret. I verkligheten är tidningen så helsvart sosse man kan bli. Den flådiga familjen ute på Manilla så fjärran svenska problem räds allt annat än nuvarande maktkonstellation.
2021-03-02, 19:08
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Jag har svårt att se att Binninges förtalsanmälan mot Ebba Busch faller under allmänt åtal, men gör den det så går det mycket riktigt inte att backa. Men som sagt gör den nog inte det.

https://www.aklagare.se/om-brottsligheten/olika-brottstyper/fortal-och-forolampning/

Förlorar Esbjörn huset så förlorar ju även han allt. Ebba Busch kör med minst lika mycket fulspel som Esbjörns team gör.

Jag tycker någon med lite moralisk resning ska starta en crowdfunding för Esbjörn. Då får han frihet att besluta sig utan Ebbas ultimatum.

Kanske Lamotte kan göra detta? Jag skulle betala även om jag inte är SD-bliven, men som en markering mot Ebba hur man beter sig och speciellt inte i när man är i maktposition.

Att Ebba med all makt på sin sida mot en svag motpart satt och snörvlade om sina "stackars" barn för att bli särbehandlad i rätten gör att jag dubblar mitt bidrag.

Jag struntar i V75 två veckor på raken och ger 1000 sek direkt när crowdfundingen har startat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in