2021-03-02, 19:15
Medlem
Kröp han in i grottan för att göra upp en eld och råkade väcka en björn?
Citera
2021-03-02, 19:16
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 416.5hp
Det undrar jag också. DA försvann den 13 november. Det har varit kallt, ofta minusgrader, i stort sett hela tiden sedan dess. Om det inte handlar om en sprängning eller annan så att säga mekanisk åverkan så tror jag inte att det är han. Kroppen borde inte kunna bli i så dåligt skick så snabbt.
Nej, december och första halvan av januari var ganska milda. Sen har det ju varit milt i en vecka nu, upp emot ca 12+ i Stockholmstrakten.
Citera
2021-03-02, 19:18
Medlem
mystar9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Hehe, känner igen det.

Min kompis tog hem sprängdeg från K4 c:a 1986. Vi gick ut i ett skogsparti ett par hundra meter från tät bebyggelse. Han satte det runt en tall och vi gick c:a 40 meter bort bakom en klippa. Han sade ”det låter inte så mycket” så jag höll inte för öronen. Djävlar vad det small. Trädet föll. När vi kom tillbaka till flerbostadshusen stod flera i fönstren och glodde.

Vilken djävla pajasverksamhet försvaret är som låter värnpliktiga kunna sno hem sånt.

Förlåt för off topic men "Låter värnpliktiga sno"? Det var ett intressant sätt att se på det. Jag tänker dock att det är din kompis som är en pajas som stal sprängdeg från försvaret och inte tvärtom?
Citera
2021-03-02, 19:18
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Det är ett friluftsområde. Många strövar omkring där i naturen.
Dessutom nationalpark, med många markerade och iordninggjorda leder. Men det finna också besvärlig terräng och upptrampade sämre stigar som är riktigt knepiga om det är tex. mörkt och halt.
Citera
2021-03-02, 19:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 416.5hp
Det undrar jag också. DA försvann den 13 november. Det har varit kallt, ofta minusgrader, i stort sett hela tiden sedan dess. Om det inte handlar om en sprängning eller annan så att säga mekanisk åverkan så tror jag inte att det är han. Kroppen borde inte kunna bli i så dåligt skick så snabbt.

Beror väl på.
Vilda djur kan ha tuggat på kroppen
Citera
2021-03-02, 19:20
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Nej, december och första halvan av januari var ganska milda. Sen har det ju varit milt i en vecka nu, upp emot ca 12+ i Stockholmstrakten.

Det måste finnas massor med kännetecken kvar, kläder, skor och annat som gör att man ganska snabbt kan säga att det är den där Deniz.
Citera
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Äh. Jag spenderade mycket tid i min ungdom där eftersom jag är uppvuxen i närheten. Det är en fin skog. Det är ju inte urskogen i inre Norrland vi pratar om.

Det är väl ingen fin skog. Det är ju en urskog. I inre Norrland har du nog aldrig varit.
Undrar om det finns statistik på hur många som går vilse eller försvinner i Tyrestaskogen per år.

Asfaltera skiten och bygg bostäder där.
Citera
Medlem
nemesis67s avatar
Verkar vara någon sorts "trådsanning" att den hittade kroppen skulle vara "sprängd"..
Om så verkligen vore fallet, skulle nog inte polisen säga att de inte har någon aning om hur personen dött.. Eller?
Citera
2021-03-02, 19:21
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
VJag kan inte säga jag förstår ditt svar. Så tillsvidare tror jag mera på min uppfattning att personen lagt sig där för att sova och dött av kyla eller av förgiftning.
Du får tro det. Jag skrev att nån som gav sig ut på en löprunda troligen inte hade för avsikt att sova över ute i skogen.

Då hade man kanske tagit med sig campingutrustning.

Men, återigen, du får tro vad du vill. Än så länge, detta är sverige.
Citera
2021-03-02, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solbadarn
Kröp han in i grottan för att göra upp en eld och råkade väcka en björn?
Ja, det är ytterst vanligt med björnar i Stockholms närförorter.
Citera
2021-03-02, 19:22
Medlem
ViaGettys avatar
Att benen hittades i en grotta tyder på att de kan vara från jägarstenåldern.
Citera
2021-03-02, 19:24
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AstonBentley
Ja, det är ytterst vanligt med björnar i Stockholms närförorter.
Förutom då att där inte finns grottor. Eller björnar. Eller att han - på en löprunda - troligen inte hade planerat att campa ett slag i skogen.

Det är aningen vilda gissningar nu, imo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in