2021-03-02, 19:01
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Vad gjorde folket där som hittade hen?

Det är ett friluftsområde. Många strövar omkring där i naturen.
Citera
2021-03-02, 19:02
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Det är ett friluftsområde. Många strövar omkring där i naturen.
Enligt folk i tråden är de ju ett jobbigt område långt åt helvete. Otympliga vägar osv.
Citera
2021-03-02, 19:05
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Enligt folk i tråden är de ju ett jobbigt område långt åt helvete. Otympliga vägar osv.

Äh. Jag spenderade mycket tid i min ungdom där eftersom jag är uppvuxen i närheten. Det är en fin skog. Det är ju inte urskogen i inre Norrland vi pratar om.
Citera
2021-03-02, 19:05
Medlem
Jag får hela tiden en bild framför mig att han sprungit ovanpå berget i mörkret och berget delar sig och bildar skrevor däri han fallit i och inte kunnat ta sig upp. Och under där finns en grotta man kan nå från marken. Så tänker jag.
Citera
2021-03-02, 19:08
Medlem
MaBarkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Att de säger kvarlevor får mig nästan mer att tro att det inte är Deniz, eller att styckmord har begåtts, för Deniz försvann väl i november. SÅ mycket aktivitet är det inte i skogen dessa månader, att en kropp blir "kvarlevor" på den tiden. En kropp som får ligga ute i dessa ca 3,5 kalla månader kommer inte bli särskilt sargad enligt mig. Första veckan lär inget tänkande djur komma nära för det "stinker" människa liksom. Bara det.

Björn är i ide om det ens finns där, likaså grävling, och andra potentiella asätare. Vildsvin vet jag inte heller om det finns där så det är vad räv, och fåglar lyckas med, och det lär inte vara mycket..

Ett dött Rådjur blir i princip uppätet på tre veckor under vintern, korpar och rävar kalasar i sej det mest ätbara ganska snabbt........
Citera
2021-03-02, 19:10
Medlem
MaBarkers avatar
Citat:
Vad gjorde folket där som hittade hen?

Hundägare förmodligen......
Citera
2021-03-02, 19:10
Medlem
18 sidor och ingen har ens börjat att tänka på att den enkla förklaringen kan vara arkeologiska fynd då det är ett svårtillgängligt ställe i ett naturreservat, inuti en skreva. Det brukar bli ett jävla pådrag på polisen om Arkeologer hittar kvarlevor som uppenbart inte är 2000 år gamla benflisor, men som kanske är 200-300 år gamla.

"Elektroniken" kan vara något som en strövare har tappat när de har gått på stenarna över skrevan.

Vill minnas att man dränkte Stockholmspolisen med arbete när man utvidgade staden mot Skogskyrkogårdens gamla avkanter.
Citera
2021-03-02, 19:11
Medlem
HolySimons avatar
Citat:

Långt åt helvete är det inte. Det är ett fint område, det gamla brandområdet, och dit går man när man vill vara lite i fred. De flesta går de inrutade lederna iofs och just här är det väl inte direkt välbesökt, allra helst då det inte är någon markerad led och man inte kommer någonstans, stigen/traktorvägen tar ju slut en bit innan hen blivit funnen. Skulle jag sticka ut och springa några mil så skulle det absolut vara detta område jag sökte mig till.
Citera
2021-03-02, 19:12
Medlem
416.5hps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Polisen bedömer (bedömde initialt) att det kan handla om mänskliga kvarlevor. Tyder kanske inte på att det är DA ändå, kan hans kropp hunnit bli i så svårbedömt skick?

Det undrar jag också. DA försvann den 13 november. Det har varit kallt, ofta minusgrader, i stort sett hela tiden sedan dess. Om det inte handlar om en sprängning eller annan så att säga mekanisk åverkan så tror jag inte att det är han. Kroppen borde inte kunna bli i så dåligt skick så snabbt.
Citera
2021-03-02, 19:13
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iptrix
Nån som är ute på en springrunda tar inte en natt i bivack lite oväntat. Inte heller missar man farorna med kolmonoxidförgiftning efter militär utbildning.

Beep. Wanna play again?

Vilket konstigt svar du ger. Vet du om personen lagt sig i bivack? Vet du om personen dött av kolmonoxidförgiftning?

Jag kan inte säga jag förstår ditt svar. Så tillsvidare tror jag mera på min uppfattning att personen lagt sig där för att sova och dött av kyla eller av förgiftning.
Citera
2021-03-02, 19:14
Avslutad
https://www.expressen.se/nyheter/manskliga-kvarlevor-funna-i-naturomrade/

Är det realistisk bild , alltså från platsen när personen är täckt med filt , ser det inte ut som ett par svarta gummistövlar sticker ut ?. .(bild 3 / 14)
Senast redigerad av Massonite 2021-03-02 kl. 19:17.
Citera
2021-03-02, 19:15
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Polisen bedömer (bedömde initialt) att det kan handla om mänskliga kvarlevor. Tyder kanske inte på att det är DA ändå, kan hans kropp hunnit bli i så svårbedömt skick?
Nu tror även jag att chansen att det är DA är ganska liten, men med det sagt så ska man inte underskatta vad djur kan göra med en kropp. Finns många "intressenter" ute i skogen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in