2021-03-02, 18:13
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Ja, varje elitsoldat går givetvis inte ut i terrängen utan sin elvisp. Tillhör standardutrustningen.

Eller så ignorerar man bara polisens omskrivning av "telefon" när dom skriver "elektronisk utrustning". För ingen springer en 5-milarunda med köksassistenten. Eller billaddaren. Men nästan alla har med sig nallen även om i ett sött hölster på vänsterarmen.

Och tills inget annat sags, gäller "normalaste förklaringen gäller".

Om det nu inte ÄR Deniz, så kan det ju t.ex vara en migrant och den elektroniska utrustningen en avlyssningsanläggning såklart. Eller en mobil. Återigen ...
Citera
2021-03-02, 18:17
Medlem
DEMONOMICONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Är det någon som vet om man sökte av Tyresta i det enorma sök som blev efter Deniz? Jag menar, det kan ju inte ha skett, isåfall har man sökt jäkligt dåligt, oavsett vem det är man hittat nu..

Eller hamnade denna kropp på plats EFTER söket..

Det är ett otroligt stort område, med delvis väldigt svår terräng med mycket höga klippiga berg och skrevor, dalar, träsk, snåriga platser med mycket fallna träd osv. Det är svårt att söka av ett sådant jättestort område, speciellt på vintertid pga terrängen.
Citera
2021-03-02, 18:20
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mess11
Ja, tycker det låter som det tyvärr.

Tyckte också jag skymtade en polis med militär anknytning på en bild som har många gemensamma vänner med DA, som inte borde vara där.

Självmord genom sprängmedel låter inte superlångsökt.

Kan naturligtvis vara någon annan. Kanske t.o.m. troligt. Men bara känslan jag fick.

Enligt min fru hade DA en GPS klocka med sig.
50/50 att de är DA. Jag fick en magkänsla att de var han lär jag första gången läste rubriken.
Senast redigerad av MartinDahlinsMamma 2021-03-02 kl. 18:25.
Citera
2021-03-02, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
50/50 om de är DA. Jag fick en magkänsla att de var han lär jag första gången läste rubriken.

Den magkänslan delar du med alla som skriver i den här tråden. Och det grundar sig i att alla vet att det gjordes en stor sökinsats i Tyresta, eftersom hans sista digitala spår ledde dit.
Citera
2021-03-02, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
50/50 att de är DA. Jag fick en magkänsla att de var han lär jag första gången läste rubriken.

När han försvann så gicks det ut med att han hade en garminklocka samt eventuellt en militär handburen GPS.
Citera
2021-03-02, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CROSS-i-taket
Deniz Arda?
Antagligen angränsar till Nackareservatet där han skulle varit sprang fel eller bytt ställe.
Citera
2021-03-02, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEMONOMICON
Det är ett otroligt stort område, med delvis väldigt svår terräng med mycket höga klippiga berg och skrevor, dalar, träsk, snåriga platser med mycket fallna träd osv. Det är svårt att söka av ett sådant jättestort område, speciellt på vintertid pga terrängen.

Visst är det, men om de sökt området vid kroppen, hade de sett den.
Citera
2021-03-02, 18:39
Medlem
Knastrass avatar
Vi är nog många som misstänkte att han skulle hittas vid några klippor och vi fick nog rätt förutsatt att det är han. Man kan ju tycka att någon som känner till området borde styrt sökinsatserna dit, men det kanske är lätt att missa även om de knatat förbi där.
Citera
2021-03-02, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knastras
Vi är nog många som misstänkte att han skulle hittas vid några klippor och vi fick nog rätt förutsatt att det är han. Man kan ju tycka att någon som känner till området borde styrt sökinsatserna dit, men det kanske är lätt att missa även om de knatat förbi där.

Tycker det verkar vara stenigt lite överallt jag, om man kollar på kartan på parkens hemsida
Citera
2021-03-02, 18:53
Medlem
Polisen bedömer (bedömde initialt) att det kan handla om mänskliga kvarlevor. Tyder kanske inte på att det är DA ändå, kan hans kropp hunnit bli i så svårbedömt skick?
Citera
2021-03-02, 18:55
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Vad gjorde folket där som hittade hen?
Citera
2021-03-02, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dronesoul
Ja, det har du rätt i.

Finns det någon sorts militär infrastruktur där ute? Skyddsområden osv. Han kanske skulle smälla nån mast åt ryssen.

Men nä, jag vet inte. Tänker mest att de flesta väljer andra sätt än att spränga sig själva.

Om han nu ens smällt. Det är väl lite av en trådsanning.
Just det området är utöver nationalpark även jaktmark för Game Hunting Club Scandinavia. Har han blivit skjuten i huvudet med jaktammunition tror jag inte det finns så mycket kvar. Kanske därför man benämner det kvarlevor och identifikationen inte skett än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in