2021-03-04, 17:15
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CROSS-i-taket
Deniz Arda?

Det är mer troligt att Deniz har tagit livet av en individ som försökt attackera alternativt kidnappa Deniz och ett det är denne individs kropp som nu hittats. Det skulle även förklara varför Deniz försvunnit utan att lämna ett spår efter sig.

/C
Citera
2021-03-04, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Intressant, du verkar ha koll. Som jag förstår det tillhör fyndplatsen inte själva nationalparken?

Såg på en av bilderna på AB att det fanns en "vilt-matningsapparat" (vildsvin?) där polisen parkerat ett fordon.

Vet du om det förekommer jakt i området?

Nej det förekommer inte jakt här, men vildsvin finns det gått om. Åva Gård ligger ju inne i Tyresta Naturreservat och gården har en viss rätt att jaga vildsvin.
Där Tyresta Nationalpark slutar, där börjar Tyresta naturreservat. Man får jaga bara i Sandemars slotts marker vid Dalarövägen, om man tillhör jaktsällskap.
Citera
2021-03-04, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitvalen
Tycker att man läst några sådana artiklar genom åren där sprängmedel använts till självmord.
Inga i princip men denna individen kanske är unik. Jag tror mer att det handlar om en avrättning med tortyr metoder fast tror gör man i kyrkan i nuläget.
Senast redigerad av Xxrudeacidxx 2021-03-04 kl. 17:36.
Citera
2021-03-04, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CSHamilton
Det är mer troligt att Deniz har tagit livet av en individ som försökt attackera alternativt kidnappa Deniz och ett det är denne individs kropp som nu hittats. Det skulle även förklara varför Deniz försvunnit utan att lämna ett spår efter sig.

/C
Så högt dekorerad militär har nog mer heder än så men jag tror att han skulle hävda självförsvar och inte gå under radarn.
Citera
2021-03-04, 17:42
Medlem
Citat:

/C
Nej det är det inte. Statistiskt är det mer än 800 gånger mer sannolikt att det är ett självmord.
Citera
2021-03-04, 17:46
Medlem
Hegamons avatar
Personen har frusit ihjäl, en olycka. Inte mera än så. Jag kan inte förstå hur ni tror annat hänt. Försvunnen mitt i vintern. Goda skäl till att övervintra i en skreva. Döden kom. Inte ovanligt uteliggare fryser ihjäl. Varför tror ni inte en elitsoldat kan frysa ihjäl?
Citera
2021-03-04, 17:50
Medlem
i slutet av november hittade jag en räddningsfilt(?) i guld
Plats:
https://scontent.farn1-1.fna.fbcdn.n...34&oe=6065E260

detta är ju väldigt nära fyndplatsen...?
Citera
2021-03-04, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
i slutet av november hittade jag en räddningsfilt(?) i guld
Plats:
https://scontent.farn1-1.fna.fbcdn.n...34&oe=6065E260

detta är ju väldigt nära fyndplatsen...?
Din länk funkar inte.
Citera
2021-03-04, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xxrudeacidxx
Din länk funkar inte.
https://scontent.farn1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.15752-9/128646541_2794691450778429_4079334203838930246_n.p ng?_nc_cat=109&ccb=3&_nc_sid=ae9488&_nc_ohc=_zE9ne hsAdIAX-qev6M&_nc_ht=scontent.farn1-1.fna&oh=383cee0de2d0e4cba895db7879625a34&oe=6065E 260

testa om denna funkar? väldigt märkligt.
Citera
2021-03-04, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViaGetty
Så vitt jag vet är det något av det första polisen gör när de anländer till en brottsplats. Man brukar använda en liten borste, ett slags svart polispulver och genomskinlig tejp och "säkra" brottsplatsen.

Ja du har rätt. Det finns fortfarande personer registrerade enbart utifrån fingeravtryck så självklart tar polisen detta ett tag till.
Citera
2021-03-04, 18:35
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Kanske för att jag och mitt sällskap överlevde. Beror ju lite på temperatur förstås. Vilken temp var det?
Vi var blöta upp till knäna efter att gått genom ett träsk och gått i en bäck. Vandringsled, pyttsan.
Byggde enkel koja av granris med bara händerna i fullständigt mörker. Nja, lite stjärnljus var det.

Det var ett evigt gnäll hela natten:
-Vi kommer att dö. Vi kommer att dö.

Inte fan dog vi men man kände att döden flåsade en lite i nacken.

Då går det väl dö enligt mig på det viset. För jag upplever inte denna vinter som särskilt mild. Utan svinkall periodvis. Jag vet ej temperaturen, jag spekulerar bara.
Citera
2021-03-04, 18:54
Medlem
Citat:

/C
Haha, jag tror du har sett för mycket på film. Jag känner ett antal svenska officerer och det finns dessvärre inga Jason Bourne-kvalitéer hos dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in