2021-03-02, 10:49
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Det är det inte, han lär lukta människa lång väg så han får säkert vara helt ifred flera veckor efter döden, sen är det oländig terräng också och vildsvin klättrar inte direkt, inte ens räven kan ju det som tex ett lodjur kan. Jag är förvånad de kallar det kvarlevor. Det får mig att tro att något skett (styckmord), och/eller att det inte är Deniz. Eller borde de ha kallat det ett lik. Fan på bara 3,5 månad kallt kan man nästan se på kroppen vem det är, och särskilt kläderna!
Människa är nam-nam för både korp och räv. ”Lukt av människa” är inget hinder för asätare. Jag är även väl bekant med tyrestaskogen och har rätt bra hum om terrängen där.
Citera
2021-03-02, 10:50
Medlem
Wilma?
Citera
2021-03-02, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Kvarlevor betyder troligen en hel kropp. Varför tror alla att kvarlevor är likdelar?

Jag tänker direkt hel kropp, men i taskigt skick när jag läser ordet "kvarlevor". "Det som blev över" typ. "En avliden" är för mig när det är någon som dött nyligen. "En kropp" skulle jag säga är en avliden som fortfarande ser "hel" ut. En "kroppsdel" är fortfarande inte automatiskt avskiljd från kroppen, utan något man ser eller känner av kroppen i just det ögonblicket. (Jag skriver ju detta med min kroppsdel "handen" t ex, och den är ju fast vid resten av min kropp än så länge. )Pratar man om FLERA kroppsdelar börjar man kunna dra större växlar på att kroppen på något sätt är delad... Kanske som del av ett brott, eller djur som börjat slita i kvarlevorna.

Sen kan man ju prata om "stoftet av" en människa. Jag tycker själv att det låter som "damm" eller "aska", men som jag förstått det (orka googla för att kunna veta direkt liksom) så är det ett fint och extra respektfullt sätt att benämna en avlidens kropp.

Alltså.. Jag utesluter inte att det kan vara Deniz för att det står "kvarlevor". Typ....
Citera
2021-03-02, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Människa är nam-nam för både korp och räv. ”Lukt av människa” är inget hinder för asätare. Jag är även väl bekant med tyrestaskogen och har rätt bra hum om terrängen där.

Du verkar prata om en människa som ligger naken i skogen över en sommar. Om det är Deniz, och han dog av en vanlig olycka så låg han i skogen i 3,5 kalla månader och dessutom påklädd. Du tror det blir en sky burial minuterna efter nån dött. Det tar lååång tid innan nåt djur ens vågar sig nära en hel påklädd människa (även död).
Citera
2021-03-02, 10:53
Medlem
Wigilantes avatar
Kan ju vara precis vem som helst, t.ex. någon av de försvunna från norrort som var på tapeten ett antal månader sen.
Citera
2021-03-02, 10:57
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ärendet utreds i nuläget som mord även om personen som hittats ännu inte är identifierad.

– Vi jobbar med att fastställa identitet och i det arbetet ingår det givetvis att titta på försvunna personer, säger Anna Westberg, presstalesman på Stockholmspolisen.

Citat:
Enligt uppgifter till Aftonbladet ska även någon form av elektronik ha hittats i närheten av kvarlevorna som nu ska undersökas i hopp om att kunna fastställa identitet och för att försöka utröna vad som kan ha hänt.
Fyndplatsen hittats ligger ödsligt belägen. Ett stort antal poliser befinner sig i området men ingen på plats vill ge någon kommentar.
– Vi kan inte säga någonting. Vi har en större insats här och kan inte kommentera något, säger en polis.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/nAmQ95/manskliga-kvarlevor-hittade-i-naturomrade
Citera
2021-03-02, 10:59
Medlem
Är det någon som vet om man sökte av Tyresta i det enorma sök som blev efter Deniz? Jag menar, det kan ju inte ha skett, isåfall har man sökt jäkligt dåligt, oavsett vem det är man hittat nu..

Eller hamnade denna kropp på plats EFTER söket..
Senast redigerad av gniknus2 2021-03-02 kl. 11:02.
Citera
2021-03-02, 11:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hamiltton
Han skall ha sprängts eller liknande. Verkar vara Deniz då dom hittat byxor och skor som matchar med Deniz
Men va ?? Vadååå sprängts. . Källa på det Tack.
Citera
2021-03-02, 11:02
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vacca
Jag tänker direkt hel kropp, men i taskigt skick när jag läser ordet "kvarlevor". "Det som blev över" typ. "En avliden" är för mig när det är någon som dött nyligen. "En kropp" skulle jag säga är en avliden som fortfarande ser "hel" ut. En "kroppsdel" är fortfarande inte automatiskt avskiljd från kroppen, utan något man ser eller känner av kroppen i just det ögonblicket. (Jag skriver ju detta med min kroppsdel "handen" t ex, och den är ju fast vid resten av min kropp än så länge. )Pratar man om FLERA kroppsdelar börjar man kunna dra större växlar på att kroppen på något sätt är delad... Kanske som del av ett brott, eller djur som börjat slita i kvarlevorna.

Sen kan man ju prata om "stoftet av" en människa. Jag tycker själv att det låter som "damm" eller "aska", men som jag förstått det (orka googla för att kunna veta direkt liksom) så är det ett fint och extra respektfullt sätt att benämna en avlidens kropp.

Alltså.. Jag utesluter inte att det kan vara Deniz för att det står "kvarlevor". Typ....

Ordet KVARLEVA betyder: rest, återstod, lämning, relik, stoft, mull, aska.

Man har hittat rester av en kropp alltså, i vilket skick, ja, det vet vi inte.
Citera
2021-03-02, 11:04
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vacca
På bilderna på AB ser det ut som att poliserna kikar ned i något? Kan det helt enkelt vara så att det är en djup klippskreva?

Det skulle förklara varför man beskriver detta som "kvarlevor" om den som upptäckt det kanske bara kunnat se en del av kroppen. Dessutom förklarar det varför identifiering och undersökning skulle ta tid. Om det är svårt att ta sig ned till kvarlevorna är det ju också väldigt svårt att göra en teknisk undersökning eftersom det ju är en potentiell brottsplats.
Kroppar börjar att ruttna och förmultna, djur är där och äter om de kommer åt.
Vi har haft en period med hyfsade temperaturer efter köldknäppen, det sätter fart på nedbrytningsprocessen..
Citera
2021-03-02, 11:06
Medlem
jackflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Ordet KVARLEVA betyder: rest, återstod, lämning, relik, stoft, mull, aska.

Man har hittat rester av en kropp alltså, i vilket skick, ja, det vet vi inte.

Du har fel. Kvarlevor är det som är kvar när man dör. Kan mycket väl vara hel kropp.
Citera
2021-03-02, 11:07
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Du verkar prata om en människa som ligger naken i skogen över en sommar. Om det är Deniz, och han dog av en vanlig olycka så låg han i skogen i 3,5 kalla månader och dessutom påklädd. Du tror det blir en sky burial minuterna efter nån dött. Det tar lååång tid innan nåt djur ens vågar sig nära en hel påklädd människa (även död).
En korp kan med lätthet slita ut ögon från ett människokadaver, även andra mjukdelar slits loss och äts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in