Citat:
Ursprungligen postat av
MidlifeMommy
Vad jag vet är det Ebba som talar om att hon har rensat sly. (Det låter förstås mycket mer oförargligt.)
Esbjörn själv sade i intervjun med TV4 att hon hade huggit ner träd. Åtminstone i den som intialt visades på TV. Det hindrar inte folk här i tråden från att lägga Ebbas ord i hans mun, och det är trist. Har inte Esbjörn använt ordet "sly" är det oärligt att påstå det.
(Med förbehåll för att Esbjörn kanske har sagt det - vad jag förstår har T4:s intervju fått kritik för "fulklippning".)
Sly är per definition träd, om än unga. Oavsett om det handlat om ungträd eller fullstora granar och tallar så påverkar detta i sig själv inte sakförhållandet. Esbjörn har accepterat att sälja fastigheten till Ebba och så gjort det. Att komma i efterhand och vilja häva avtalet pga. den nye köparen röjer träd/sly/buskar eller klipper sin gräsmatta etc. är väl inte en lagligt grund för att häva avtalet? Tycker du själv att det är en rimlig grund?
Om Esbjörn önskat att till varje pris bevara tomten igenväxt borde han i så fall infört klausuler i köpekontraktet om detta. Förväntade han sig att en barnfamilj ska leva i en i det närmaste djungel (av de bilder som jag sett på tomten)?
Citat:
(Ett litet gott råd i all välmening till dig: blanda inte in sossarnas coronahantering eller Ygeman i den här tråden. Jag tänker inte anmäla dig för Off Topic men risken finns att andra gör det och att du därmed kan bli avstängd. Jag, och säkert många med mig, tycker illa om båda sossar i allmänhet och regeringens pandemihantering men det finns många separata trådar för det. Den här är väl tillräckligt stor och spretig som den är?)
Tack för rådet. Men jag blandar in saker som jag anser vara fullt relevanta i diskussionen. Jag har aldrig begärt eller avsett starta någon större debatt om regeringens Coronahantering eller Ygemans personliga brister i denna tråd, det finns det andra trådar om. Däremot så har många beskyllt Ebba vara moralisk förkastlig, att vissa debattörer verkar fullständigt brinna för de äldres sak etc.
Jag har spekulerat i att många som är aktiva i denna tråd är det av helt politiska skäl. Att de i själva verket kanske inte alls bryr sig om äldre, eller huruvida denna affär har gått rätt till. Huvudsyftet för dem att delta i debatten är således att smutskasta Ebba politiskt - ingenting annat. För att motbevisa mig hade dessa debattörer bara kunnat skriva en rad eller ännu hellre, bara posta en liten länk till andra debatter där de deltar eller deltagit i som handlar om de äldres väl och ve och andra politikers sk affärer. Ingen har gjort det än så länge. Kanske kan man dra en viss slutsats om detta.
Om detta ska anses som OT får som du skriver moderatorerna ta ställning till. Jag respekterar deras beslut i de fall de väljer att moderera mina inlägg i debatten.