2021-03-02, 13:59
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Ja och att han ljuger och slingrar sig, ändrar sin historia efter hand och lämnar oförenliga uppgifter har inte med demens att göra utan visar bara att han är djupt oärlig.

Ja, men han har svårt att ljuga någon som vet sanningen rakt upp i ansiktet, därför har han inte velat träffa Ebba...

Men det går bra att brodera ut sig till polisen, typ förhöret om trädfällning en, har inte läst om trafikolyckans förhör så där vet jag inte (fått uppfattningen att han inte broderat ut den...
2021-03-02, 14:00
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Vad jag vet är det Ebba som talar om att hon har rensat sly. (Det låter förstås mycket mer oförargligt.)

Esbjörn själv sade i intervjun med TV4 att hon hade huggit ner träd. Åtminstone i den som intialt visades på TV. Det hindrar inte folk här i tråden från att lägga Ebbas ord i hans mun, och det är trist. Har inte Esbjörn använt ordet "sly" är det oärligt att påstå det.

(Med förbehåll för att Esbjörn kanske har sagt det - vad jag förstår har T4:s intervju fått kritik för "fulklippning".)

Sly är per definition träd, om än unga. Oavsett om det handlat om ungträd eller fullstora granar och tallar så påverkar detta i sig själv inte sakförhållandet. Esbjörn har accepterat att sälja fastigheten till Ebba och så gjort det. Att komma i efterhand och vilja häva avtalet pga. den nye köparen röjer träd/sly/buskar eller klipper sin gräsmatta etc. är väl inte en lagligt grund för att häva avtalet? Tycker du själv att det är en rimlig grund?

Om Esbjörn önskat att till varje pris bevara tomten igenväxt borde han i så fall infört klausuler i köpekontraktet om detta. Förväntade han sig att en barnfamilj ska leva i en i det närmaste djungel (av de bilder som jag sett på tomten)?

Citat:
(Ett litet gott råd i all välmening till dig: blanda inte in sossarnas coronahantering eller Ygeman i den här tråden. Jag tänker inte anmäla dig för Off Topic men risken finns att andra gör det och att du därmed kan bli avstängd. Jag, och säkert många med mig, tycker illa om båda sossar i allmänhet och regeringens pandemihantering men det finns många separata trådar för det. Den här är väl tillräckligt stor och spretig som den är?)

Tack för rådet. Men jag blandar in saker som jag anser vara fullt relevanta i diskussionen. Jag har aldrig begärt eller avsett starta någon större debatt om regeringens Coronahantering eller Ygemans personliga brister i denna tråd, det finns det andra trådar om. Däremot så har många beskyllt Ebba vara moralisk förkastlig, att vissa debattörer verkar fullständigt brinna för de äldres sak etc.

Jag har spekulerat i att många som är aktiva i denna tråd är det av helt politiska skäl. Att de i själva verket kanske inte alls bryr sig om äldre, eller huruvida denna affär har gått rätt till. Huvudsyftet för dem att delta i debatten är således att smutskasta Ebba politiskt - ingenting annat. För att motbevisa mig hade dessa debattörer bara kunnat skriva en rad eller ännu hellre, bara posta en liten länk till andra debatter där de deltar eller deltagit i som handlar om de äldres väl och ve och andra politikers sk affärer. Ingen har gjort det än så länge. Kanske kan man dra en viss slutsats om detta.

Om detta ska anses som OT får som du skriver moderatorerna ta ställning till. Jag respekterar deras beslut i de fall de väljer att moderera mina inlägg i debatten.
Senast redigerad av DeValera 2021-03-02 kl. 14:04.
2021-03-02, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Det är ju lite vid sidan om huvudspåret i denna tråd, men kan det vara så att "juristen" och Ebba känner varandra sedan hans tid i KD? Kan det påverkar dem i dag i så fall?
Blev inte Binninges ombud utsparkad från dåvarande KDs efter att han dömdes för misshandel och våldtäktsförsök på sin sambos minderåriga dotter?
2021-03-02, 14:01
Medlem
U.S.s avatar
Säljaren kan bara bryta kontraktet, lämna tillbaka kontantinsatsen och betala ett ev. skadestånd. Skadeståndet kommer förmodligen inte bli några större summor.
Den springande punkten är om köpebrevet är undertecknat men vad jag förstått så är det inte det.
2021-03-02, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Eller inte minns, därför blir det olika
Han minns allt så det passar hans syften, det är hans stora ”minnesproblematik”.
2021-03-02, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Sly är per definition träd, om än unga. Oavsett om det handlat om ungträd eller fullstora granar och tallar så påverkar detta i sig själv inte sakförhållandet. Esbjörn har accepterat att sälja fastigheten till Ebba och så gjort det. Att komma i efterhand och vilja häva avtalet pga. den nye köparen röjer träd/sly/buskar eller klipper sin gräsmatta etc. är väl inte en lagligt grund för att häva avtalet? Tycker du själv att det är en rimlig grund?

Om Esbjörn önskat att till varje pris bevara tomten igenväxt borde han i så fall infört klausuler i köpekontraktet om detta. Förväntade han sig att en barnfamilj ska leva i en i det närmaste djungel (av de bilder som jag sett på tomten)?

Tack för rådet. Men jag blandar in saker som jag anser vara fullt relevanta i diskussionen. Jag har aldrig begärt eller avsett starta någon större debatt om regeringens Coronahantering eller Ygemans personliga brister i denna tråd, det finns det andra trådar om. Däremot så har många beskyllt Ebba vara moralisk förkastlig, att vissa debattörer verkar fullständigt brinna för de äldres sak etc.

Jag har spekulerat i att många som är aktiva i denna tråd är det av helt politiska skäl. Att de i själva verket kanske inte alls bryr sig om äldre, eller huruvida denna affär har gått rätt till. Huvudsyftet för dem att delta i debatten är således att smutskasta Ebba politiskt - ingenting annat. För att motbevisa mig hade dessa debattörer bara kunnat skriva en rad eller ännu hellre, bara posta en liten länk till andra debatter som handlar om de äldres väl och ve och andra politikers sk affärer som de deltar eller har deltagit i. Ingen har gjort det än så länge. Kanske kan man dra en viss slutsats om detta.

Om detta ska anses som OT får som du skriver moderatorerna ta ställning till. Jag respekterar deras beslut i de fall de väljer att moderera mina inlägg i debatten.

Jag har sagt det förr och det är du samma dåre i farten igen; Jag är totalt politiskt obunden men skäms som medborgare hur en nuvarande partiledare som är allt för ung inte kan bete sig. Kan någon anmäla denna dåre så tar upp hela kommentarfältena med falska anklagelser och off topic diskussioner?
2021-03-02, 14:05
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Det är ju lite vid sidan om huvudspåret i denna tråd, men kan det vara så att "juristen" och Ebba känner varandra sedan hans tid i KD? Kan det påverkar dem i dag i så fall?
Binninge var väl utslängd från KD redan innan Ebba kom in i politiken.Det han är dömd för skedde för 15 år sedan om jag förstått rätt.

Jag tänker att det finns två olika motiv för denna man.
Hämnas mot Ebba för att hon spridit domen, först till sina 70 000 följare och sedan att det kom ut i andra media. Stor spridning som klart har vanhedrat honom
Hämnas mot KD som uteslöt honom.

Två flugor i en smäll!
2021-03-02, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
På vad? Det enda som behövs är att komma överens om ett pris och sedan skriva under ett avtal. Det fixar man på 5 minuter privat.

Givetvis tar en budgivning och möten med mäklare osv längre tid än det.

Så du hittar bara på med andra ord. Ok då vet vi
2021-03-02, 14:07
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U.S.
Säljaren kan bara bryta kontraktet, lämna tillbaka kontantinsatsen och betala ett ev. skadestånd.

Nej, det kan säljaren inte "bara" göra.
2021-03-02, 14:08
Medlem
U.S.s avatar
[quote=DeValera|74878682]Sly är per definition träd, om än unga. Oavsett om det handlat om ungträd eller fullstora granar och tallar så påverkar detta i sig själv inte sakförhållandet. Esbjörn har accepterat att sälja fastigheten till Ebba och så gjort det. Att komma i efterhand och vilja häva avtalet pga. den nye köparen röjer träd/sly/buskar eller klipper sin gräsmatta etc. är väl inte en lagligt grund för att häva avtalet? Tycker du själv att det är en rimlig grund?

Om Ebba B har röjt sly på annans tomt så får hon själv stå för kostnaderna, så länge köpebrevet inte är undertecknat och köpeskillingen till fullo betald så är fastigheten inte hennes.
2021-03-02, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Binninge var väl utslängd från KD redan innan Ebba kom in i politiken.Det han är dömd för skedde för 15 år sedan om jag förstått rätt.

Jag tänker att det finns två olika motiv för denna man.
Hämnas mot Ebba för att hon spridit domen, först till sina 70 000 följare och sedan att det kom ut i andra media. Stor spridning som klart har vanhedrat honom
Hämnas mot KD som uteslöt honom.

Två flugor i en smäll!

Han har även hämnats mot rättssystemet genom att under 15 års tid inte betala pengarna han dömdes att betala till Brottsofferfonden. Hans skuld till samhället är nu 111.000 kronor. Men jämfört med misshandeln och våldtäktsförsöket så är ju skulden en petitess.
2021-03-02, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Hon vill helst bo intill sina föräldrar och i det här området där hon vuxit upp. Ett ödehus som inte fått någon kärlek på decennier och som hon är villig att renovera passar då perfekt.

Nu förstår jag inte var hon inte bostadslös med barn och behövde boende asap alldeles nyss?

Ni i club Ebba behöver snacka ihop er så ni synkar propagandan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in