2021-03-02, 13:29
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Du behöver inte gå om du inte vill. Ingen annan heller. Tror du det kommer någon alls? Om det gör det, erkänner du att hon är universums epicentrum då?

Stackars lilla dig som blir så upprörd över att en av våra partiledare håller presskonferens. Det måste vara kämpigt att vara du. Låt mig gissa, i ditt universum finns bara ett epicentrum, och det är Tegnell. Ingen annan får hålla presskonferenser, eller?

Ja, jösses var ordet.
Hon kallar till presskonferens om sina privata affärer. Herre Jösses

Eftersom någon anmäler mina inlägg hela tiden för att spärra det fria ordet blir svaret kort då jag har flera inlägg att besvara
2021-03-02, 13:29
Medlem
Även AB rapporterar direkt.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GawM5q/ebba-busch-och-esbjorn-mots-i-ratten-vill-na-forlikning
2021-03-02, 13:31
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Men hur ska han veta vad han vill om han är dement, och hur kan vi eller någon alls för den delen, veta vad han vill, om han är dement?

Esbjörn har för övrigt gjort en utfästelse att sälja huset till Ebba. Ska han inte behöva stå för sina utfästelser?
Han har sagt att han inte vill. Förstod säkert inte innehållet. Det räcker väl om hon står för sin utfästelse.

Kort svar eftersom någon anmäler mina inlägg hela tiden och jag har ett och annat att besvara
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Det kan tolkas olika. Jag anser att hon menar att hon avstår om han verkligen inte vill. Punkt

Eftersom "någon" anmäler mina inlägg hela tiden för att spärra det fria ordet blir svaret kort
Jag undrar varför du tycker att du har tolkningsföreträde, det bör väl den som skrev inlägget ha?
Medlem
Xius avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Nu blir de komplicerat, för det köpebrev som nu ligger vilande i avvaktan på tvistens utgång, har rubriken köpebrev, men innehållsmässigt är det inte ett köpebrev. Det är ett avtal om köp utan att jordabalkens formkrav om köpebrev har beaktats av Ebba Busch. För att avtalet ska bli ett korrekt köpebrev, som ger lagfart måste det kompletteras med Esbjörns medverkan eller med en dom. Det är ett havererat köpebrev som ska nötas och blötas av folk i en tingsrätt, som antagligen inte varit med om något liknande fall.

Andra avtal mellan parterna kräver inga formkrav. Trots att det handlar om en fastighet. Det är överlåtelsen i detta fall som är det enda avtalet som har formkrav enligt Jordabalken.

Det är fritt fram för Ebba att inte gå vidare till domstol när hon blir avvisad av Lantmäteriet. Det är bara att göra ingenting och acceptera att det blev ingen lagfart. En besvärshänvisning är inte tvingande att följa.

Ombuden kan när som helt reda ut hävningen, låta prestationer gå åter och reglera sina kostnader, utifrån vad de själva tycker är lämpligt. De kan ingå förlikning på de villkor som deras klienter går med på.

Min åsikt är att talan om bättre rätt är fel sorts talan. Saken borde handla om en hävning som Ebba Busch inte vill gå med på, trots sin utfästelse att backa från köpet. I en rättegång där man först reder ut betydelsen av utfästelsen i en mellandom. Jag ser en talan om kontraktsbrott där det tvistas om skadestånd, i det fall Esbjörn orsakat Ebba Busch någon (ekonomisk) skada.

Bra där, men det är faktiskt inte så komplicerat som du vill få det att göra.

Anbud-accept har skett. Avtal har slutits. Skriftliga formkrav uppfyllda.

Efter fortsätter processen med att Esb har skyldigheter. Dessa har han inte uppfyllt.

Hans juridiska ombud har hävdat skäl som snarare har förstärkt att det finns skäl till att avtalet är giltigt! (Givetvis fortsätter ombudet att debitera Esb och förlänga processen, vilket nu inte längre främjar Esbs intressen. Esb kommer i slutänden få betala avsevärda belopp för sin egen rådgivning, som under lång tid nu inte bedrivits för Esbs skull).
2021-03-02, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Hur tänker du nu? Vill man köpa något snabbt är en enkel privat affär betydligt snabbare än en budgivningsprocess via mäklare.

Källa på det tack.
2021-03-02, 13:34
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Precis så agerar en brännvinsadvokat som försvarar en patologisk lögnare. Slira på sanningen och säg ingenting om du inte är tvungen. Precis samma råd som RO gav till sexualförbrytare inför polisförhör.
Vilken media citerar du?
2021-03-02, 13:35
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Varför köpte hon inte en bostad som var till salu på den öppna marknaden om det nu var så brådis?

Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Hur tänker du nu? Vill man köpa något snabbt är en enkel privat affär betydligt snabbare än en budgivningsprocess via mäklare.
Precis! Dessutom ett hus med stort renoveringsbehov!
2021-03-02, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Vilken media citerar du?
Expressens direktrapportering från förhandlingen kl 13.24
2021-03-02, 13:37
Medlem
Det ser ut som om det blir huvudförhandling 25, 26 och 27 oktober.
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag undrar varför du tycker att du har tolkningsföreträde, det bör väl den som skrev inlägget ha?
Tolkningsföreträde? Det är hur inlägget uppfattas av det hon framfört. Om hon dessutom vill fortsätta processa mot Esbjörn så borde hon ta tillbaka sin utfästelse
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Källa på det tack.
På vad? Det enda som behövs är att komma överens om ett pris och sedan skriva under ett avtal. Det fixar man på 5 minuter privat.

Givetvis tar en budgivning och möten med mäklare osv längre tid än det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in