Citat:
Ursprungligen postat av
liksom-fb
Skulle du säga att du är kapabel att sälja ett hus?
Eller behöver du en förmyndare?
(Nej, det finns inga insinuationer här. Bara för att förstå hur snar du är med att omyndigförklara folk)
Jag är inte kapabel att sälja eget hus och lägenhet. Det erkänner jag villigt. Jag kan inte heller bota mig själv när jag blir sjuk, jag går till doktorn. Att tro att man kan själv visar att man inte har respekt för den sakkunskap som en skicklig yrkesman har. Vi såg ju prov på att när Ebba "kan själv", agerade själv mot Esbjörn, fick hon inte till ett köpebrev som slank igenom Lantmäteriets nålsöga.
Jag har sålt flera lägenheter och hus. Varje gång har jag haft mäklare och allt har varit smidigt tills den sista försäljningen med en köpare som skulle ha pengar för fel han hade blivit upplyst om flera gånger i skrift.
Det blev mäklaren som fick ta hand om saken, med jurister på hans försäkringsbolag. Jag blev kontaktad och kunde vara behjälplig med mailkorrespondens. Han avfärdade av försäkringsbolaget, en motpart som han inte vågade sig på att tackla i domstol. Väl värt mäklararvodet som var avdragsgillt när försäljningen skulle deklareras.
Det är idiotiskt att inte ha mäklare när man inget vet om de personer man ska ha affärer med, när det rör sig om miljonbelopp.