2021-03-01, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Bra inlägg!

Vad gäller "mot min vilja" var väl inte bara något han tänkte... har för mig att han uttryckte sig så i ett förhör.

.

Jo då. Han uttryckte så:
(aktbil 147, sid 349)

FL: Hon är ihjäl....
MT: I mitt liv ...
FL: Hon är ...
MT: Nästa vecka också.
FL: Hon är mördad.
MT: Mm, jag har förstått det.
FL:Mm.
Tyst en stund
MT: Mot min vilja.
FL: Mot din vilja?
MT:Mm.
Citera
2021-03-01, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jo då. Han uttryckte så:
(aktbil 147, sid 349)

FL: Hon är ihjäl....
MT: I mitt liv ...
FL: Hon är ...
MT: Nästa vecka också.
FL: Hon är mördad.
MT: Mm, jag har förstått det.
FL:Mm.
Tyst en stund
MT: Mot min vilja.
FL: Mot din vilja?
MT:Mm.

Vem svarar så i ett förhör!? "Mot min vilja"!

Någon som blivit tvingad att välja på pest eller kolera kan ha det svaret/tänket.

Ps Gott att se Dig tillbaka i tråden! DS
Citera
2021-03-01, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Vem svarar så i ett förhör!? "Mot min vilja"!

Någon som blivit tvingad att välja på pest eller kolera kan ha det svaret/tänket.

Ps Gott att se Dig tillbaka i tråden! DS
Tack Tufsan. Jag förstår egentligen inte varför SD säger som han gör. Att han inte ville mörda henne men var tvungen? Att han ens säger något sådant är ju så man tar sig för pannan. Ett mycket märkligt uttryck. Man hade önskat att rätten fått läsa hela fupen, då tvivlar jag på att man friat SD, men reglerna är att ta hänsyn till vad man hör i rättssalen.
Citera
2021-03-01, 11:45
Medlem
Citat:
Tack Tufsan. Jag förstår egentligen inte varför SD säger som han gör. Att han inte ville mörda henne men var tvungen? Att han ens säger något sådant är ju så man tar sig för pannan. Ett mycket märkligt uttryck. Man hade önskat att rätten fått läsa hela fupen, då tvivlar jag på att man friat SD, men reglerna är att ta hänsyn till vad man hör i rättssalen.

Någon som vet om SD får ordet, som han ville i slutpläderingarna i tingsrätten? Han blev ju mycket besviken att han inte fick säga någonting. Så upprörd att han kanske slog spiken i kistan genom att skriva ett eget personligt brev om vad han ansåg var bristfälligt.
Påminner mycket om Tisko...
Citera
2021-03-01, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Moralensväktare skrev tidigt i tråden något liknande som att bevisen fanns i utredningen. Om den misstänktes polare i huset hade gjort sitt jobb i tid o ordentligt hade utgången i TR sannolikt sett annorlunda ut. Fortsatt utredning och omtag på gamla samt nya undersökningar bör leda fram till konkreta bevis o indicier = fällande dom i HR.

Det finns En misstänkt som alla spår leder till och det spekuleras förstås här, men inte öppet i massmedia eller på Sociala media.

Jag tror snarare S polare i polishuset har anledning till att vara bekymrade för lagom laglig hämnd (inte från S då) än nick som skrivit/er i tråden.

Om S skulle gå fri skulle han då ta risken att åter få strålkastarna på sig genom att stämma privatpersoner för förtal när de har spekulerat i ett undergroundforum? Nej, tror inte det.

Glöm inte hans ord om bara han som vet om han är mördaren "ni andra får gissa" och Ja, vi fortsätter spekulera i mordfallet där bevisningen överviktar till Skyldig.
Min första fetning:
Du menar väl inte att SD på något vis fått "poliskompisarna" i Örebro polishus till att inte leta efter Lena på ett vettigt vis?
Att poliserna i Örebro valde(?) att bete sig puckat vad gäller att söka efter en försvunnen person, Lena, det menar du väl ändå inte är ett resultat av SD:s inflytande?

Min andra fetning:
Där anser jag att SD, om det är han som är mördaren, dabbade sig rejält.
Han borde förstås sagt att det bara är mördaren som vet att SD inte är mördaren.

Funderingarna på om SD önskar dra ytterligare strålkastarljus på sig vid ett frikännande är intressanta.
Jag tror att SD vid ett frikännande inte tvekar det minsta lilla att kräva ersättning för tiden i häkte. Den uppmärksamheten bör vara väl värd den eventuella genansen med förnyad offentlighet.
Han vet ju också vilka som döljer sig bakom vissa Flashback-nick. Han kommer hursomhelst att ekonomiskt ha råd att stämma dem han anser ha spridit nedsättande omdömen om honom, dvs förtal. Om han emotionellt mäktar med det är däremot en annan sak.

Senaste dagarna har tråden ägnat sig åt att försöka "diagnostisera" SD. Det har bl a talats om ADD, psykopati och om autism. Fru Nutella har tagit som sin uppgift att försvara personer med Aspberger[sic!] och för det har hon fått viss kritik från andra tråddeltagare.
Om -säger OM- nu SD har en personlighetsstörning som gör honom "envis", skulle det då vara förvånande om han väljer att väcka talan mot dem han anser ha kränkt honom?
Tror inte det, nej.
Citera
2021-03-01, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Min första fetning:
Du menar väl inte att SD på något vis fått "poliskompisarna" i Örebro polishus till att inte leta efter Lena på ett vettigt vis?
Att poliserna i Örebro valde(?) att bete sig puckat vad gäller att söka efter en försvunnen person, Lena, det menar du väl ändå inte är ett resultat av SD:s inflytande?

Min andra fetning:
Där anser jag att SD, om det är han som är mördaren, dabbade sig rejält.
Han borde förstås sagt att det bara är mördaren som vet att SD inte är mördaren.

Funderingarna på om SD önskar dra ytterligare strålkastarljus på sig vid ett frikännande är intressanta.
Jag tror att SD vid ett frikännande inte tvekar det minsta lilla att kräva ersättning för tiden i häkte. Den uppmärksamheten bör vara väl värd den eventuella genansen med förnyad offentlighet.
Han vet ju också vilka som döljer sig bakom vissa Flashback-nick. Han kommer hursomhelst att ekonomiskt ha råd att stämma dem han anser ha spridit nedsättande omdömen om honom, dvs förtal. Om han emotionellt mäktar med det är däremot en annan sak.

Senaste dagarna har tråden ägnat sig åt att försöka "diagnostisera" SD. Det har bl a talats om ADD, psykopati och om autism. Fru Nutella har tagit som sin uppgift att försvara personer med Aspberger[sic!] och för det har hon fått viss kritik från andra tråddeltagare.
Om -säger OM- nu SD har en personlighetsstörning som gör honom "envis", skulle det då vara förvånande om han väljer att väcka talan mot dem han anser ha kränkt honom?
Tror inte det, nej.

Nej, jag tror inte S polare tabbat sig medvetet. Däremot tror jag S fjäsk för dessa är medvetet.

Framtiden lär utvisa vad S gör om han blir dömd eller frikänd. Om sista, lär han behöva varenda krona för att överleva. Han kommer få väldigt svårt att få jobb. Jag tror det är svårt att få lön när man mest är intresserad av att jaga burk på arbetet. Därför tror inte jag han har råd att driva fram ev förtalsmål som han sannolikt förlorar om han inte får hjälp av nån med bevisningen förstås, men vem skulle hjälpa till med det? Du? Det förutsätter ju liksom att han vet vilka trådisarna är som du påtalar har ägnat sig åt att diagnosistera honom.
Citera
2021-03-01, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Du tycks ha förlorat(?) förmåga att läsa svensk text.
Det fetade:
Det är inte jag som har ett intresse av att försöka koppla nick mot person.
Det jag har skrivit, det är att SD [ev] mycket väl skulle kunna ha ett intresse att väcka talan mot dem han anser ha förtalat honom.

OffT: Finns inte mycket jag upplever som frustrerande. Inte ens att det finns ett konto här som inte förstår skillnaden på vad en åkl är skyldig att göra och vad en privatperson inte får göra, dvs offentligt utpeka någon odömd som mördare.

Jag har försökt hjälpa utredningen. Med sånt de själva inte förstår sig på. Bakom förundersökningssekretessen så har de gjort en hel del tabbar. Men nu har de fått konstruktiv kritik.
Du ägnar dig mest åt att recensera konton här i olika trådar. På ett rätt yvigt sätt. Jag får bara konstatera att vi jobbar lite olika och att man på olika sätt kan engagera sig i det som sker i samhället.
Citera
2021-03-01, 13:15
Bannlyst
Åsa har lämnat in kompletterande bevisning i Målet.

Och tänka sig att det där lilla DNA:t dom hittade på Lenas ring nu är på tapeten igen.
Och nu skjuter Åsa skarpt.

Känns som att hon har lämnat in ganska mycket kompletterande bevisning inför denna förhandling.
Börjar få en känsla av att detta kan gå vägen.

Detta inkom idag.

https://docdro.id/N1yVfRw
Citera
2021-03-01, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9

Och tänka sig att det där lilla DNA:t dom hittade på Lenas ring nu är på tapeten igen.

Känns som att hon har lämnat in ganska mycket kompletterande bevisning inför denna förhandling.

Detta inkom idag.

Skönt att se dig här igen :-)

Skummat igenom handlingen - och ärligt talat känns den inte urstark. Men det återstår ju att se vad som framkommer under förhören. Kanske det blir en del överraskningar för den käre SD.
Citera
2021-03-01, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9

Detta inkom idag.

Doc du länkar till är från 20 augusti. Har det kommit något nytt idag?
Citera
2021-03-01, 13:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Doc du länkar till är från 20 augusti. Har det kommit något nytt idag?

Nej, dom har stämplat fel.
Dokumentet inkom idag, och om du tittar "skitnoga" så ser du att det står 2021-03-01.
Tyckte också att det såg konstigt ut först, men titta riktigt noga så ser du.

Den är även reggad 2021-03-01 i dagboksbladet.

(Såg precis att denna aktbilaga 46 daterad 2021-03-01......... Även är Aktbilaga 16 daterad 2020-08-20)

Ja ja, så av nån anledning har Åsa skickat in den igen som kompletterande bevisning.
Skit samma, nu har vi i alla fall fått den 2 ggr. 16 o 46.

Life goes on.....
Senast redigerad av Avd.9 2021-03-01 kl. 13:44.
Citera
2021-03-01, 13:38
Bannlyst
Citat:
Skönt att se dig här igen :-)

Skummat igenom handlingen - och ärligt talat känns den inte urstark. Men det återstår ju att se vad som framkommer under förhören. Kanske det blir en del överraskningar för den käre SD.

Hej.
Nä, det är sant. Just i detta dokumentet så är ju inget fördjupat utan bara vad som skall tas upp som ny bevisning, och förhoppningsvis så kanske Åsa kan bevisa nåt med dna:t på ringen.
Det skall bli intressant att se vad hon fått fram.

Många bäckar små.........så, vem vet??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in