Citat:
Ursprungligen postat av
Ulanna
Moralensväktare skrev tidigt i tråden något liknande som att bevisen fanns i utredningen. Om den misstänktes polare i huset hade gjort sitt jobb i tid o ordentligt hade utgången i TR sannolikt sett annorlunda ut. Fortsatt utredning och omtag på gamla samt nya undersökningar bör leda fram till konkreta bevis o indicier = fällande dom i HR.
Det finns En misstänkt som alla spår leder till och det spekuleras förstås här, men inte öppet i massmedia eller på Sociala media.
Jag tror snarare S polare i polishuset har anledning till att vara bekymrade för lagom laglig hämnd (inte från S då) än nick som skrivit/er i tråden.
Om S skulle gå fri skulle han då ta risken att åter få strålkastarna på sig genom att stämma privatpersoner för förtal när de har spekulerat i ett undergroundforum? Nej, tror inte det.
Glöm inte hans ord om bara han som vet om han är mördaren "ni andra får gissa" och Ja, vi fortsätter spekulera i mordfallet där bevisningen överviktar till Skyldig.
Min första fetning:
Du menar väl inte att SD på något vis fått "poliskompisarna" i Örebro polishus till att inte leta efter Lena på ett vettigt vis?
Att poliserna i Örebro valde(?) att bete sig puckat vad gäller att söka efter en försvunnen person, Lena, det menar du väl ändå inte är ett resultat av SD:s inflytande?
Min andra fetning:
Där anser jag att SD, om det är han som är mördaren, dabbade sig rejält.
Han borde förstås sagt att det bara är mördaren som vet att SD inte är mördaren.
Funderingarna på om SD önskar dra ytterligare strålkastarljus på sig vid ett frikännande är intressanta.
Jag tror att SD vid ett frikännande inte tvekar det minsta lilla att kräva ersättning för tiden i häkte. Den uppmärksamheten bör vara väl värd den eventuella genansen med förnyad offentlighet.
Han vet ju också vilka som döljer sig bakom vissa Flashback-nick. Han kommer hursomhelst att
ekonomiskt ha råd att stämma dem han anser ha spridit nedsättande omdömen om honom, dvs förtal. Om han
emotionellt mäktar med det är däremot en annan sak.
Senaste dagarna har tråden ägnat sig åt att försöka "diagnostisera" SD. Det har bl a talats om ADD, psykopati och om autism. Fru Nutella har tagit som sin uppgift att försvara personer med Aspberger[sic!] och för det har hon fått viss kritik från andra tråddeltagare.
Om -säger OM- nu SD har en personlighetsstörning som gör honom "envis", skulle det då vara förvånande om han väljer att väcka talan mot dem han anser ha kränkt honom?
Tror inte det, nej.