Citat:
Ursprungligen postat av
HappySadHarry
Vad som inte håller ihop i ditt resonemang är att hade Esbjörn kommit utan ledsagare och sagt att ville ha en ledsagare med sig så hade inte första frågeställningen blivit vem som var ledsagare utan var är ledsagaren du vill ha med dig. Mötet hade blivit inställt på grund av att Esbjörns ledsagare inte fanns på plats och den sekundära frågan vem ledsagaren var hade aldrig kommit upp och ej heller lämnats som förklaring till att mötet blev inställt.
Det är den rimliga slutsatsen man kan dra av de få raderna i Expressen, sedan om de är riktiga är en annan sak så jag är helt med dig på att vi behöver inte göra någon trådsanning åt endera hållet. Var och en kan bli salig på sin tro.
Som jag redan påtalat så kan frågan om vem det var lika gärna ha uppkommit för att övriga inte var informerade om att ytterligare en person skulle närvara och man undrar då vem denna är, samt för att man skulle kunna eftersöka vederbörande. Var hen är är ointressant, eftersom hen skulle vara där.
Om någon kommer till mig för att vara med på ett möte, och vederbörande säger - Jag skall ha med mig en person till på mötet, utan att jag blivit informerad om det innan, så är definitivt inte min första fråga var den personen är, det intresserar mig inte det minsta. Istället vill jag veta vem den personen är och syftet med att den skall vara med. Här är syftet klart och fullt förståeligt, ledsagare, men inte vem personen är. Nästa steg vore att invänta eller eftersöka personen.
Oavsett vad du sen anser om saken, så förtar det inte möjligheten och det kan man mycket väl vara som jag säger. Motsatsen är inget annat än en trådsanning. Vi vet inte med säkerhet. Även om jag vill minnas att jag läst en uppgift som bekräftar saken. Tyvärr var flera av förra veckans artiklar där det förmodligen framkom redan bakom betalvägg, när jag försökte efterforska saken.