2021-03-01, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Esbjörn gör en jättebra affär. Han gör flera miljoner i vinst.

"hon kommer tjäna miljoner i slutändan om hon säljer,"
Det finns det inga garantier för. Om penningmängden fortsätter att öka så stiger sannolikt bostadspriserna. Men hon kan inte realisera en sådan vinst eftersom hon måste köpa ett annat boende, som också har ökat i pris.

Fasiken, då hade han kunnat sålt huset för två mille och också gjort en bra affär -"flera miljoner i vinst" med din logik då.

Han säljer ett objekt värt iallafall minst 4.2 miljoner för 3.9 miljoner.
Ebbas andra värdering indikerar förmodligen ett högre värde, likaså Binninges så nån jättebra affär är det verkligen INTE.

Visst - han får mer tillgång till kontanter, det är allt. Vi får väl se vad han gör med dem snart :-)
2021-03-01, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Du får ett tips av mig. Ebbas infantila tilltro till rättsväsendet och hennes envishet att segra, kommer göra hennes Golgatavandring extra lång, då hon saknar insikten om att det kommer sluta illa för henne.

Saken handlar inte om folk i Esbjörns släkt och umgänge. Det handlar om att Esbjörn ska få tillbaka sitt hus, och att han själv får bestämma om vem som ska gynnas av honom ekonomiskt.
Tycker du fick dygnsvila inatt mellan 02.22 och 9.20 Efter det så slappar du flera timmar tills kl. 11?
Tror du att det här är något semesterhem? Skaffa fler nick, dessutom. Du har för få.
2021-03-01, 12:17
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Menar du att hon hade "otur " helt enkelt? Ja så kan det såklart vara. Men skyll inte på media, det är deras jobb att granska makthavare och så otroligt dåligt det här är hanterat så gör dom helt rätt.

Nej hon har inte "otur".

Jag håller med dig om att medias roll är viktig och att kritiskt granska politikerna är mycket viktigt. Självklart ska en sådan här affär granskas, det är inte något som jag motsätter mig, snarare tvärtom. Men medier har också ett ansvar att granskning sker på ett opartiskt och sakligt vis. Som den granskningen av den här affären har urartat sig till är ju de facto en ren smutskastningskampanj riktad mot Ebba. Du sitter här och fördömer Ebbas handlande trots att Esbjörn offentligt i en TV4 intervju gott ut och i stort sett ha bekräftat Ebbas version av köpet.
2021-03-01, 12:18
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Enligt Demoskop ja.
Men det finns ju fler opinionsundersökningar som inte pekar lika glatt som Demoskop. Tar du alla opinionsundersökningar så blir ett mycket starkt nedåt för Kd.
https://val.digital/Party-KD/

Det är inte bara husaffär som ställer till det för Kd. Folk har sett att såväl M som Sd är ett bättre alternativ för dom som lutar sig åt det hållet. Det är tydligen inte bara på huset som fasaden tycks ha falnat
Ja, den enda som har siffror att redovisa för februari är dessutom sifo och där hamnar KD nu på 4,3
2021-03-01, 12:19
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D
Jag tycker att alla här som okritiskt tror på allt vad skvallerpressen skriver och fördömer Ebba Busch borde läsa vad en riktig journalist skriver i detta ämne:

https://skogkar.se/i-jakten-pa-ebba-busch-ar-sanningen-bara-till-besvar/

De enda riktiga journalister som existerar i Sverige idag, är alla pensionerade, som ditt exempel ovan.
De flesta av världens journalister skrev för ett tag sedan på ett upprop för Assange som också råkat ut för Binninge, endast 2 svenska journalister skrev på det uppropet , där ingen av dessa tillhörde stora svenska medier utan var pensionär eller frilans för en nättidning. Skulle du mot förmodan springa på en som vill skriva en ärlig artikel - infinner sig bromsen hos redaktionschefen som inte för in artikel utan att den då ska skrivas om......

Behöver jag säga att journalistyrket idag är en av kategorierna med största självmordsfrekvens...
2021-03-01, 12:23
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Både Dadgostar och Stenevi har ju nyligen tillträtt så det är svårt att ha förtroende då. Och vad beträffar Sabuni är väl den gängse uppfattningen att hon förlorar på grund av att hon representerar ett vagt parti som inte vet vilket ben de ska stå på. Men visst, fortsätt du att rabbla det här mantrat.

https://skogkar.se/i-jakten-pa-ebba-busch-ar-sanningen-bara-till-besvar/

Självaste Marcus Oscarsson, som är så betrodd och populär ibland. Men nu halkade väl även hans gloria på sned ...

Jag har visat med fakta att det trams som du och andra sprider är just det - trams, och inget annat.

Återigen så sprider du bara en massa tyckande helt utan fakta till stöd. Lika tramsigt som att påstå att Ebba helt plötsligt har gjort ett jätteras, när hon i själva verkat bara tappat 2% senaste månaden, från 24% till 22%, "trots" denna affär. Och att partiet tappar sympatier är ju ren lögn, de har gått upp i demoskops senaste två mätningar, totalt nästan 1% till 6.5% denna månad.

Jag rabblar faktar, du rabblar trams. Svårare än så är det inte.
2021-03-01, 12:24
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Nej hon har inte "otur".

Jag håller med dig om att medias roll är viktig och att kritiskt granska politikerna är mycket viktigt. Självklart ska en sådan här affär granskas, det är inte något som jag motsätter mig, snarare tvärtom. Men medier har också ett ansvar att granskning sker på ett opartiskt och sakligt vis. Som den granskningen av den här affären har urartat sig till är ju de facto en ren smutskastningskampanj riktad mot Ebba. Du sitter här och fördömer Ebbas handlande trots att Esbjörn offentligt i en TV4 intervju gott ut och i stort sett ha bekräftat Ebbas version av köpet.

Det spelar fortfarande ingen roll om hon har rätt i sak. Som partiledare får man inte "hamna " I ett drev. Hon skulle dragit sig ur för länge sedan.

Om hon klarar sig undan den här gången så får hon åtminstone skaffa sig en PR konsult och lära sig lyssna.
2021-03-01, 12:25
Medlem
Citat:
Jag fattar inte varför du måste försvara hennes otroligt korkade beteende? Varför inte bara erkänna att hon har skitit i det blå skåpet?

Det är synd om henne, att hon inte vet och kan bättre.

Den stora frågan nu är vem som tar över efter henne. Blir det galningen Sara S? Hon är verkligen obehaglig på riktigt.

Varfär är det ett korkat beteende?
Ingen bor i huset och det har inte nyttjats på mååååånga år.
Gubben har prata med andra om at sälja.
Ebba ber en gemensam bekant sondera.
De har flera möten och han vill sälja, kommer med kontrabud, de har värderare,
han vill inte betala bort till en mäklare men de använder mäklarpapper för kontraktet.

Han får handpenningen, han går inte in på banken och försöker backa utan det gör Majkgård (?) banken nekar henne detta.
Majkgård har då fått veta och det hus hon trodde skulle ärva blir inte så och då slår hon till alla klutar.
Majkgård och hennes hejdukar tipsar media.
Han är med i huset när de ska städa bort sly så de kan komma in i huset och han har gett hennes sina dörrnycklar.
När det kommer ut at han kanske inte vill, om det nu är han som säger det då, då ber Ebba om möte för at avsluta. Esbjörn kommer dit med en polare som inte vill säga sitt namn och de går därifrån utan att ha mötet.
Självklart prsenterar man sig om man går med på et möte!
Esb backar i dörren trots at han fått en öppning till at häva kontraktet. Han har heller inte betalat tillbaka handpenningen.
Ebba har lagt ned mycket tid och pengar på värderingar, röjning samt bokat hantverkare.
Ska Ebba bara säga oj hoppsan och backa då???
2021-03-01, 12:26
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Ja, den enda som har siffror att redovisa för februari är dessutom sifo och där hamnar KD nu på 4,3

Ännu en lögn.

Demoskops väljarbarometer för februari visar 6.5% för KD, det är angivet och länkat upprepade gånger i tråden. KD går upp i så väl februari som januari-mätningen.
2021-03-01, 12:27
Medlem
Citat:
Jag fattar inte varför du måste försvara hennes otroligt korkade beteende? Varför inte bara erkänna att hon har skitit i det blå skåpet?

Det är synd om henne, att hon inte vet och kan bättre.

Den stora frågan nu är vem som tar över efter henne. Blir det galningen Sara S? Hon är verkligen obehaglig på riktigt.

Äntligen ett inlägg från en person som kan komma till rätt slutsatser om den information som framkommit i Ebbagate.

Jag tycker Lars Aduktsson vore et bra val. Han är kunnig och ser trevlig ut. Han är KD på riktigt och han är hederlig politiskt med vad han står för. Jag kan leva med att det finns ett motstånd mot aborter, och att det finns folk som står fast med sin åsikt. Det är en ickefråga för oss övriga medborgare när KD är ett så litet parti, att de aldrig kommer få framgång parlamentariskt i den frågan. Övriga KD frågor är bra borgerlig politik, om de kan samarbeta med SD.

Jag har svårt för käringarna i småpartierna som vill vara alla till lags för att locka väljare.
2021-03-01, 12:27
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Det fattar till och med jag att hon vill och ska ha pengarna tillbaka. Självklart. Men hur kunde hon sätta sig i skiten från början? Skriva avtal med en gammal gubbe och dessutom utan mäklaransvar om jag förstått det rätt?

Obegripligt. Har hon ingen PR ansvarig?

En enkel förklaring är ju att hon bedömde säljaren som fri, självständig och med en önskan att avyttra sin vanskötta fastighet.

I de allra flesta fall hade ju Esbjörns vänner sett med gillande på att huset blir sålt och att Esbjörn slipper loppeboet. Sannolikheten att hamna i ett Expressenunderstött getingbo av rättshaverister, inverterade arvtanter, släktingar med anspråk och sedan få hjälp (eller "hjälp" av inkompetenta rättshaverister är ju mycket osannolikt.
2021-03-01, 12:28
Medlem
Citat:
Det spelar fortfarande ingen roll om hon har rätt i sak. Som partiledare får man inte "hamna " I ett drev. Hon skulle dragit sig ur för länge sedan.

Om hon klarar sig undan den här gången så får hon åtminstone skaffa sig en PR konsult och lära sig lyssna.

Hon försökte och erbjöd men Esb kom inte till mötet och har heller inte betalat tillbaka handpenningen (har han ens kvar pengarna?)
Ska Ebba då bara för att hon är partiledare då lägga sig ned och erkänna att hon förlorat flera hundra tusen?
Det skullle väl signalera än mera at hon inte duger.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in