2021-02-28, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Här får man inte bli uttröttad i första taget. Det finns givetvis inte någon "uppenbara rasism", utan sådant tar vänstern till som en sorts härskarteknik när man har svårt att hantera en debatt. Att värna om Sveriges urbefolkning har så klart inget med rasism att göra.
Vår urbefolkning som också kan vara adoptivbarn från varsomhelst i världen?

Citat:
Nu får Du väl ändå hålla Dig på spåret - ingen i tråden har föreslagit att kvinnor skall tvingas till graviditet.
Jo, vi gick bokstavligt talat precis igenom det här. Du vill med hot om bestraffning tvinga kvinnor att genomgå graviditeter som de inte hade valt att gå igenom om du inte hade hotat. Detta är att tvinga någon till graviditet.

Citat:
Det är hela tiden Du som blandar in hudfärg. Jag anser t ex att en adopterad person som sedan späd ålder växt upp i en svensk familj med svensk kultur bör betraktas som etnisk svensk, emedan jag har en kulturell syn på vad som konstituerar etnicitet. Exempel: https://sv.wikipedia.org/wiki/Tove_Lifvendahl
Jaha, det överraskade mig faktiskt lite. Förklara då gärna för mig, om adopterade personer från utlandet kan bli etniska svenskar, varför i hela helvete måste du hålla på och tvinga svenska kvinnor att föda barn för att stärka demografin? Vad är överhuvudtaget den väsentliga skillnaden mellan svenskar och de "utomsvenskar" du bekymrar dig föder fler barn än svenskarna? Vad är det som hindrar att "utomsvenskar" helt enkelt tar till sig av den svenska kulturen?
Senast redigerad av Disciplina 2021-02-28 kl. 23:00.
Citera
2021-02-28, 23:04
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Vår urbefolkning som också kan vara adoptivbarn från varsomhelst i världen?

Ja, i princip. Den som är uppväxt från späd ålder i en etnisk svensk familj blir i princip infogad i den svenska etniciteten.

Citat:
Jo, vi gick bokstavligt talat precis igenom det här. Du vill med hot om bestraffning tvinga kvinnor att genomgå graviditeter som de inte hade valt att gå igenom om du inte hade hotat. Detta är att tvinga någon till graviditet.

Att tvinga någon till graviditet är att tvinga på någon en att bli gravid - inte att fullfölja en graviditet som tillkommit genom fullt frivilligt sex mellan myndiga. Det bör Du nog kunna skilja åt.

Citat:
Jaha, det överraskade mig faktiskt lite. Förklara då gärna för mig, om adopterade personer från utlandet kan bli etniska svenskar, varför i hela helvete måste du hålla på och tvinga svenska kvinnor att föda barn för att stärka demografin? Vad är överhuvudtaget den väsentliga skillnaden mellan svenskar och de "utomsvenskar" du bekymrar dig föder fler barn än svenskarna?

De som kommer hit från utlandet något uppåt i åldrarna och ofta familjevis blir inte svenskar, därför att de växer inte upp i en svensk familj med svensk kultur. Man kan inte gå en kurs i att bli svensk. Numera har vi dessutom enklaviserat landet så pass att vi är framme vid tredje generationens invandrare som inte blir svenskar och inte ens kan svenska på en rimlig nivå, nästan inte alls ibland.
Citera
2021-02-28, 23:07
Medlem
Citat:
Som den demografiska situationen ser ut i Sverige just nu, med ett betydande mansöverskott i parbildande ålder, så har män det definitivt svårare. Förmodligen har det varit så under en längre tid, men också svårt att mäta längre tillbaka.

Nylig undersökning, till vilken jag länkat, visar just på att diskriminering entydigt riktar sig mot män, givetvis vid likvärdiga meriter.

Du gör det igen!

Att det finns ca 200 miljoner fler män än kvinnor i världen beror på din typ av konserverande av patriarkala samhällen och strukturer.
Så skyll er själva, skulle jag hävda.

Din studie gällde enkom trad. kvinnoyrken. Så sorry men ditt påstående gäller inte alls.

Ditt undvikande av ämne, frågor och att svara på argument är extremt, vilket jag påpekat hur många ggr som helst.
Senast redigerad av Merapi 2021-02-28 kl. 23:14.
Citera
2021-02-28, 23:22
Medlem
Citat:
Ja, i princip. Den som är uppväxt från späd ålder i en etnisk svensk familj blir i princip infogad i den svenska etniciteten.

Att tvinga någon till graviditet är att tvinga på någon en att bli gravid - inte att fullfölja en graviditet som tillkommit genom fullt frivilligt sex mellan myndiga. Det bör Du nog kunna skilja åt.

De som kommer hit från utlandet något uppåt i åldrarna och ofta familjevis blir inte svenskar, därför att de växer inte upp i en svensk familj med svensk kultur. Man kan inte gå en kurs i att bli svensk. Numera har vi dessutom enklaviserat landet så pass att vi är framme vid tredje generationens invandrare som inte blir svenskar och inte ens kan svenska på en rimlig nivå, nästan inte alls ibland.

Vi diskuterar inte tvång i frågan BLI gravid, vi diskuterar tvång i frågan om man ska tvingas utveckla ett embryo/ foster i 9 månader och föda mot sin vilja och i viss mån även ta hand om oönskat barn i 18 månader mot sin vilja.

Att inte få lov att åtgärda en oönskad graviditet ÄR fortsatt att utsättas för tvång, eller försök till tvång. Någon försöker förmå dig att göra en handling som du inte vill vara med om. Det är själva definitionen av tvång.

Det spelar ingen roll hur mycket du försöker dribbla bort detta, fakta kvarstår.

Här har du för övrigt ytterligare ett exempel på ditt sätt att försöka skifta tråd eller snarare att snurra bort den helt.
Senast redigerad av Merapi 2021-02-28 kl. 23:29.
Citera
2021-02-28, 23:25
Medlem
Citat:
Nja, det är nog en tolkningsfråga, men visst, du vill tvinga kvinnor att bära och föda barn, bättre så?

Citat:
Visst, jag tror inte att det är speciellt vanligt bland tredje generationens invandrare att inte kunna svenska. Jag frågar mig dock, är det omöjligt att ättlingar till invandrare kan ta till sig av den svenska kulturen till den grad att de kan bli "etniska svenskar"? Varför är inte det en rimlig lösning på det här påstådda demografiproblemet? Varför är inte adoption en rimlig lösning? Varför i hela helvete är din föreslagna lösning det extremt inhumana tvinga kvinnor att bära och föda barn?

Jag ska ge dig, jag hade faktiskt fel, det du förespråkar är inte bokstavligt talat nazism. Det är fortfarande absurd, förkastlig, rasistisk och kvinnofientlig poltik, men inte riktigt nazism. Känns ärligt talat som att du kunde ha klargjort det den första gången jag antyde det handlade om vita svenskar, men visst, jag får väl erkänna att jag gjorde ett obefogat antagande och att det faktiskt finns gradskillnader mellan er högerpopulister.
Citera
2021-02-28, 23:34
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Att det finns ca 200 miljoner fler män än kvinnor i världen beror på din typ av konserverande av patriarkala samhällen och strukturer.

Din studie gällde enkom trad. kvinnoyrken. Så sorry men ditt påstående gäller inte alls.

Ditt undvikande av ämne, frågor och att svara på argument är extremt, vilket jag påpekat hur många ggr som helst.

Den unika merapi-halmgubben: ta en statistik från Världen, ansvara patriarkatet för det, ipso facto: Strix ansvarar för Världens förhållande.

Låt mig göra liknande logisk felslutsats:

Abortion är tillåtet i Indien och Kina, det finns därför möjlighet för familjer att där abortera flickor, ipso facto: Merapi är skyldig för döda kvinnliga foster.

Kom ihåg att muslimska Världen inte aborterar kvinnofoster, det finns inte fler män än kvinnor i Somalia. Varje del av Världen har unika kulturella tendenser, muslimska Världen må vara mer patriarkalt än Indien och Kina men patriarkal kultur innebär inte per automatik fler män än kvinnor. Vi får in unga män från delar av Världen där sådan typ av förhållande inte existerar.

Anledningen till att vi har fler unga män är för att dina ideologiska vänner värdesätter mer de starka unga männen som klarar den svåra resan till Europa (och som enligt din egen logik var skyldig för alla krig som startades där) och bidragen till kvinnor och barn i närområdet räknas till en bråkdel av vad vi slössar på dessa unga män.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2021-02-28 kl. 23:37.
Citera
2021-02-28, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Den unika merapi-halmgubben: ta en statistik från Världen, ansvara patriarkatet för det, ipso facto: Strix ansvarar för Världens förhållande.

Låt mig göra liknande logisk felslutsats:

Abortion är tillåtet i Indien och Kina, det finns därför möjlighet för familjer att där abortera flickor, ipso facto: Merapi är skyldig för döda kvinnliga foster.

Kom ihåg att muslimska Världen inte aborterar kvinnofoster, det finns inte fler män än kvinnor i Somalia. Varje del av Världen har unika kulturella tendenser, muslimska Världen må vara mer patriarkalt än Indien och Kina men patriarkal kultur innebär inte per automatik fler män än kvinnor. Vi får in unga män från delar av Världen där sådan typ av förhållande inte existerar.

Anledningen till att vi har fler unga män är för att dina ideologiska vänner värdesätter mer de starka unga männen som klarar den svåra resan till Europa (och som enligt din egen logik var skyldig för alla krig som startades där) och bidragen till kvinnor och barn i närområdet räknas till en bråkdel av vad vi slössar på dessa unga män.
Bara det att det stämmer, alltså är det ingen halmgubbe.

Det borde vara en svag övervikt av kvinnor i världen, men det är det alltså inte. Skälet till att det inte är det stavas patriarkat och inget annat.
Och ingen har påstått att Strix är ansvarig för detta, däremot hans typ av ideologi.

Min ideologi är inte ”vän” med patriarkal ideologi så snacka om förvirrat trams.
Senast redigerad av Merapi 2021-02-28 kl. 23:58.
Citera
2021-03-01, 00:11
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Bara det att det stämmer, alltså är det ingen halmgubbe.

Det borde vara en svag övervikt av kvinnor i världen, men det är det alltså inte. Skälet till att det inte är det stavas patriarkat och inget annat.
Och ingen har påstått att Strix är ansvarig för detta, däremot hans typ av ideologi.

Min ideologi är inte ”vän” med patriarkal ideologi så snacka om förvirrat trams.

Det är inga faktan, bara tolkningar från din sida.

Exempel: det är bara fakta att abortioner är lagliga i Kina, därmed är det din typ av ideologi som är skälet till att det är fler män än kvinnor där.

Exempel: det är bara fakta att Kina haft vänsterregeringar och forcerad en barn per familj (och du har fört fram liknande ideer) och därmed är det din typ av ideologi som är skälet till att det är som det är.

Sådana grova förenklingar av "din ideologi" kan ju få ihop så pass dåliga logiska slutsats. Vad kommer härnäst: din typ av ideologi som skär små flickors klitoris? Herregud, det är inte ens islamistisk patriarkat utan en östafrikansk kulturell särart!

Världen är en mångvariabelsfunktion tillslut, finns nästan oändlig antal variabler. Strixs version av patriarkat har väldigt lite att göra med hindustisk patriarkat i indien, liksom din vänsterideologi inte har så mycket att göra med Kinas kommunistisk parti.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2021-03-01 kl. 00:18.
Citera
2021-03-01, 00:38
Medlem
Citat:
Det är inga faktan, bara tolkningar från din sida.

Exempel: det är bara fakta att abortioner är lagliga i Kina, därmed är det din typ av ideologi som är skälet till att det är fler män än kvinnor där.

Exempel: det är bara fakta att Kina haft vänsterregeringar och forcerad en barn per familj (och du har fört fram liknande ideer) och därmed är det din typ av ideologi som är skälet till att det är som det är.

Sådana grova förenklingar av "din ideologi" kan ju få ihop så pass dåliga logiska slutsats. Vad kommer härnäst: din typ av ideologi som skär små flickors klitoris? Herregud, det är inte ens islamistisk patriarkat utan en östafrikansk kulturell särart!

Världen är en mångvariabelsfunktion tillslut, finns nästan oändlig antal variabler. Strixs version av patriarkat har väldigt lite att göra med hindustisk patriarkat i indien, liksom din vänsterideologi inte har så mycket att göra med Kinas kommunistisk parti.

Ursäkta men att både Kina och Indiens aborter av flickor beror på patriarkala strukturer det ÄR fakta. Så försök inte.

Strix är konservativ, dvs han vill bevara till varje pris som helst.
Den ideologin går att finna i så gott som alla nationer även de åt vänster.

Vidare så vill han bevara just patriarkala strukturer eller i Strix fall ”återskapa” dem som div. lagar.

Så lägg ner tramset.
Citera
2021-03-01, 00:52
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursäkta men att både Kina och Indiens aborter av flickor beror på patriarkala strukturer det ÄR fakta. Så försök inte.

Strix är konservativ, dvs han vill bevara till varje pris som helst.
Den ideologin går att finna i så gott som alla nationer även de åt vänster.

Vidare så vill han bevara just patriarkala strukturer eller i Strix fall ”återskapa” dem som div. lagar.

Så lägg ner tramset.

Att det inte sker i patriarkala kulturer som ser allt liv som heligt och där aborter förbjuds är också fakta.

Det är också fakta att man genom att tillåta aborter säkerställer att flickor selektivt kan aborteras.

Det är också fakta att Kinas enbarnspolitik skapade förutsättningar för flickfosteraborterna.

Det är slutligen fakta att ingen utav ovan nämnda faktan har något alls att göra med orsakerna till att Sverige har mansöverskott.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2021-03-01 kl. 00:58.
Citera
2021-03-01, 08:41
Medlem
Citat:
Att det inte sker i patriarkala kulturer som ser allt liv som heligt och där aborter förbjuds är också fakta.

Det är också fakta att man genom att tillåta aborter säkerställer att flickor selektivt kan aborteras.

Det är också fakta att Kinas enbarnspolitik skapade förutsättningar för flickfosteraborterna.

Det är slutligen fakta att ingen utav ovan nämnda faktan har något alls att göra med orsakerna till att Sverige har mansöverskott.

Grundorsaken till att just kvinnliga foster aborteras och inte manliga stavas ett samhälle där man föredrar söner.
Sluta försök skylla detta på den lagliga rätten till abort.

Och att mest unga killar flyr hit det har du själv just berättat beror på patriarkala strukturer.

Så återigen, lägg ner tramset.

Vill världen ha jämnt antal kvinnor och män oavsett om det handlar om födslar eller invandring så måste man bekämpa idéerna om könsroller och den manliga överlägsenheten.

Och vilken sida? den progressiva eller den konservativa hittar man mest av allt detta trams?

Just det.
Citera
2021-03-01, 10:13
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:

Så en 20-årig ung man i Sverige skall alltså skylla sig själv för att det aborteras flickebarn runt om i världen och att Sverige har importerat stora mängder unga män i parbildande ålder? Har Du verkligen tänkt igenom detta?

Citat:

Så här påstås det i artikeln:
Citat:
Män diskrimineras i antagningsprocessen till kvinnodominerade yrken visar en ny studie från Linköpings universitet. Detsamma gäller däremot inte kvinnor som ansöker till mansdominerade yrken.
https://bulletin.nu/studie-man-diskrimineras-i-antagningsprocessen-till-kvinnoyrken

Citat:

Igen!

Citat:
Vi diskuterar inte tvång i frågan BLI gravid, vi diskuterar tvång i frågan om man ska tvingas utveckla ett embryo/ foster i 9 månader och föda mot sin vilja och i viss mån även ta hand om oönskat barn i 18 månader mot sin vilja.

Disciplina tycks ha sällsynt svårt att separera dessa båda förhållanden.

Citat:
Att inte få lov att åtgärda en oönskad graviditet ÄR fortsatt att utsättas för tvång, eller försök till tvång. Någon försöker förmå dig att göra en handling som du inte vill vara med om. Det är själva definitionen av tvång.

Det spelar ingen roll hur mycket du försöker dribbla bort detta, fakta kvarstår.

Här har du för övrigt ytterligare ett exempel på ditt sätt att försöka skifta tråd eller snarare att snurra bort den helt.

Att frivilligt sex kan leda till graviditet är knappast en nyhet och inget som man inte bör vara medveten om, och därmed också måste vara beredd att bära ansvar för.
Senast redigerad av Strix m/94 2021-03-01 kl. 10:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in