2021-03-01, 01:49
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Nej, inte ännu uppfyllda då Esbjörn ännu inte vägrat en återbetalning.

Men undrar just om andra stycket gällande bedrägeri.
Är det inte vad både Expressen och TV4 begår just i detta nu, med klipp och upptagningar som ändras och redigeras bort?

Rekvisiten är uppfyllda utan att han vägrat återbetalning, jag skrev ett inlägg om det tidigare där det står helt uppenbart att det är bedrägeri.
2021-03-01, 01:50
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skittapicka
Ännu en lågvatten artikel från Expressen
Måste säga att Expressen stinker från avgrundens sumpmarker så äckligt skev rapportering. Brännström och Lapidus är pedofilvurmare ut i fingerspetsarna. Äckligt!
Kommunistmedia

https://www.expressen.se/nyheter/fastighetsaffaren--som-gav-opinionsras--kan-sluta-i-fortal/

Här avslöjas det media döljer..

https://mobile.twitter.com/agnarssonruben/status/1365615982908231684/photo/1

Citat:
Hon skriver att säljaren ”uttryckte både glädje och lättnad” efter försäljningen – samt att hon sedan september varit villig att mötas och reda ut saken, men att domstol blev enda möjligheten att lösa tvisten.

Med ett uppsagt hyreskontrakt, en handpenning utestående och ansvar för två små barn försöker jag gång på gång att få till ett möte och en möjlig förlikning. Man totalvägrade”, skriver Ebba Busch.

Urs. Ebba tänker verkligen tvinga sina värnlösa barn att bo i det ruttna huset. Sen ska de tvingas bo på en byggarbetsplats när det hela ska renoveras. Jag tycker en orosanmälan borde upprättas.

Vad är Ebba för vidrig moder?
2021-03-01, 01:53
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Jovisst men han kommer inte till möte för att diskutera ev brytning och har inte betalat tillbaka.
Vad jag läst mig till både här och i media är att han aldrig kommit till inbjudan till möte.
Han hade kunnat gå in själv till banken och sagt: skicka tillbaka. Men han skickade Majkgård enligt vad jag hört och banken backar inte pengar när Majkgård säger så.

Jodå
Visst kom både han och ledsagare till mötet.
Men han ångrade sig om att ångra sig, vände i dörröppningen och drog som en vårvind.
2021-03-01, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Urs. Ebba tänker verkligen tvinga sina värnlösa barn att bo i det ruttna huset. Sen ska de tvingas bo på en byggarbetsplats när det hela ska renoveras. Jag tycker en orosanmälan borde upprättas.

Vad är Ebba för vidrig moder?

Tanken var ju att det skulle renoveras och sen flyttas in till jul.
På två månader hade man lyckats få ruckler beboligt.

Hur vore det om du la lite energi på att sätta dig in i saker och ting?
2021-03-01, 01:59
Medlem
trngws avatar
Citat:
Jodå
Visst kom både han och ledsagare till mötet.
Men han ångrade sig om att ångra sig, vände i dörröppningen och drog som en vårvind.

Av det jag läst har det framgått att någon ledsagare inte fanns på plats.
Har du någon referens där det framgår att det verkligen gjorde det, så skulle jag gärna ta del av den.
2021-03-01, 02:00
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Tanken var ju att det skulle renoveras och sen flyttas in till jul.
På två månader hade man lyckats få ruckler beboligt.

Hur vore det om du la lite energi på att sätta dig in i saker och ting?

Drygt tre månader till och med

Att inte sätta sig in i saker och ting är enda chansen för Ebba-hatarna att ens för sig själva försöka upprätthålla sin lögnaktiga fasad...
2021-03-01, 02:03
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Ja, hennes inlägg från den 9.10 2020 finns ju kvar på hennes fb-sida, vilken lyder:
"Jag har handlat i god tro. Jag kommer inte att genomföra denna affär om det visar sig att Esbjörn verkligen inte vill".
Hennes erbjudande står ju kvar för alla att läsa, hon har inte tagit bort sin avsikt. Eller ljuger hon bara för att hamna i bättre dager? Hon pratade i 30 minuters intervjun om sitt hus och var indignerad över drönarna som flög över och tog bilder. Hmmm

Det är böter på att med drönare både flyga över och ta bilder av annans fastighet, särskilt om personen är ett skyddsobjekt.
2021-03-01, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Bra tänkt där

Men glöm inte bort - Esbjörn trodde sig ha en relation med Ebba som han menar hade uppvaktat honom. Han förväntade sig nog något mer där i dunklet, och det förklarar ju varför han kände sig lurad och "ångrade" sig dagen efter.
Det där är en kul tolkning och jag tror du har rätt. Det är exakt så tragiskt komiskt när en lite småpilsk 80 åring tror sig uppvaktas då vill han ge allt..

Men det är huset i centrum och inte Esbjörns våta dagdrömmar
Senast redigerad av Skittapicka 2021-03-01 kl. 02:08.
2021-03-01, 02:08
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skittapicka
Det där är en kul tolkning och jag tror du har rätt. Det är exakt så tragiskt komiskt när en lite småpilsk 80 åring tror sig uppvaktas då vill han ge allt..

Men det är huset i centrum och inte Esbjörns våra dagdrömmar

Mmmm, kan inte låta bli att skratta åt att i så fall så är Esbjörn mer viril än den vresiga blomman
2021-03-01, 02:10
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i.beg.to.differ
Att sätta likhetstecken mellan ett avdrag som genererar större skatteintäkter och bidrag är en tydlig indikator på att man inte förstår.
Det som gör RUT och ROT till ett bidrag är att det betalas ut i direkt, vid andra saker som kallas avdrag ex. milersättning får man vänta på deklaration och godkänd deklaration. Så ROT är ett bidrag som kräver att man tjänar en tillräcklig summa för att kvitta det mot det man redan fått i bidrag.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Bra tänkt där

Men glöm inte bort - Esbjörn trodde sig ha en relation med Ebba som han menar hade uppvaktat honom. Han förväntade sig nog något mer där i dunklet, och det förklarar ju varför han kände sig lurad och "ångrade" sig dagen efter.

Menar du är Ebba lät Esbjörn tro att de hade en relation? Vad förväntade han sig? Ver det ett löfte om sex eller kärlek?
Medlem
trngws avatar
Citat:
Det är böter på att med drönare både flyga över och ta bilder av annans fastighet, särskilt om personen är ett skyddsobjekt.

Ja, det har varit min tanke också, särskilt nu med de betydligt hårdare reglerna för drönarflygning som nyligen införts.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in