2021-02-28, 09:04
Medlem
guderis avatar
Ser att det nya såssespinnet med att EBT skulle vara en dålig mamma fortfarande går på högtryck här inne. Det är ju så töntigt att man gapflabbar, ynkliga små jävla fjantmänniskor alltså väx upp nån gång det är 18 år på Flashback.
2021-02-28, 09:04
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
https://www.aftonbladet.se/ledare/a/Lnjy8x/ebba-busch-blir-nog-aldrig-socialminister

"Skadorna för Esbjörns ombud av Ebba Busch uppgifter är naturligtvis utomordentligt stora. Spridningen är enorm. Tvisten mellan Ebba Busch och Esbjörn är en av de största nyhetshändelserna just nu och alla detaljer finns bara någon knapptryckning bort. Ombudet kommer aldrig helt att kunna göra sig fri, inte i jobbet och inte privat.

På ett principiellt plan är metoden att gräva efter smuts på motpartens ombud i en tvist minst sagt tveksam. Vad gör det med förtroendet för rättsväsendet om partiledare med stora mediala plattformar kan avskräcka människor från att tvista mot dem i domstol?

Ingen vill ju bli uthängd inför hundratusentals följare i sociala medier.

Esbjörn har ju inte en chans i Mississippi att försvara sig i medierna mot ett politiskt partis alla resurser i form av egna kanaler, spindoktorer och researchers."

Vad jag sedan ett halvår fått mig och alla andra itutat är väl Esbjörn & co:s "sanningar".
Det är skandalrubriker, intervjuer, hemma hos och "detta har hänt" sammanfattningar.
Ebba är väl den uthängda och det inför miljoner läsare av framför allt Binninge med rena lögner, där kan vi snacka förtal!
HON har inte haft en piss i Mississippi att kunna försvara sig.
Nåja sanningen kommer alltid i kapp och det är vad som börjat sippra fram nu i elfte timmen.

Är dom rädda för sanningen nu, de ljusskygga som spridit irrläror och lögner oemotsagda?

Citat: "Ombudet kommer aldrig helt att kunna göra sig fri, inte i jobbet och inte privat."

Vad BRA att inte han heller kan göra sig fri.
Offren blir aldrig fria, så varför skulle han som förövare kunna göra sig fri?
2021-02-28, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Det är sjukt fult att dra in hennes barn i detta för att vända det till att man ska tycka synd om henne och att Esbjörn med släktingar är skurkar. Hon har en lön av våra skattepengar på 140.000 kr i månaden och får anses väldigt högavlönad, hon säger upp sitt boende för att bo i ett förfallet ruckel med sina barn, det är hon själv som säger att huset är obeboligt, ändå säger hon upp sitt boende för sina barn för att bo i det obeboeliga huset. Makes no sense.

Det är inte Esbjörn som har valt detta, det är Ebba som vänt sig till Esbjörn. Inte tvärtom. Han känner sig lurad av hennes smicker, och pressad att skriva under till slut av hennes tjat. Det har han själv sagt. Att han säger fler saker runt det är väl inte konstigt, han är 82 år och lite snurrig.
Ren lögn. Det är ESBJÖRN som begått avtalsbrott Han - och endast han - har satt dem båda i den situation de nu befinner sig.
Hade han inte velats sälja så hade han ju inte behövt sälja. Det fanns inget tvång eller hot.
Han är dessutom en av få som har papper på att han inte är dum i huvudet.
(Verkar som vissa här skulle behöva ett sådant också - för det ser verkligen inte bra ut när man läser exempelvis ditt inlägg ovan)
2021-02-28, 09:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Ja, man kan faktiskt fundera över hur lämplig hon är som mor när hon försätter sina barn i en sån här situation. Ska man lämna in en orosanmälan?
Den som försatt Ebba i situationen är Esbjörn, genom att först sälja ett hus till henne och sen vägra fullfölja för att hon har fräckheten att röja upp och börja reparera huset. Han tänkte väl hela tiden att hon skulle bo bland möss och skadedjur, utan att installera avlopp eller se över elen? Jag menar, huuur skulle han kunna ANA att Ebba tänkte göra huset beboeligt med modern standard? Vilken chock den stackars gamlingen måste fått när hon började röja på tomten!
2021-02-28, 09:08
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Ser att det nya såssespinnet med att EBT skulle vara en dålig mamma fortfarande går på högtryck här inne. Det är ju så töntigt att man gapflabbar, ynkliga små jävla fjantmänniskor alltså väx upp nån gång det är 18 år på Flashback.

Att ta sin tillflykt till ett gapskratt kan oftast hålla ångesten under något så när kontroll.
2021-02-28, 09:10
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Den som försatt Ebba i situationen är Esbjörn, genom att först sälja ett hus till henne och sen vägra fullfölja för att hon har fräckheten att röja upp och börja reparera huset. Han tänkte väl hela tiden att hon skulle bo bland möss och skadedjur, utan att installera avlopp eller se över elen? Jag menar, huuur skulle han kunna ANA att Ebba tänkte göra huset beboeligt med modern standard? Vilken chock den stackars gamlingen måste fått när hon började röja på tomten!
Köper man ett renoveringsobjekt så ser man till att ha tak över huvudet tills huset är inflyttningsfärdigt. Vad krävs för att fatta en så simpel sak?
2021-02-28, 09:10
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Alltihopa detta kommer bli en stor seger för Ebba i slutänden. Hon vinner huset och hon kommer att vinna stora sympatier hos folket nu när de inser vad hon utsatts för av såväl Esbjörn som mediedrev. Det har redan vänt och det är en enorm fördel Ebba kontra Esbjörn i de undersökningar som finns på nätet.

En konspiration som slog riktigt bakut för vänsterextremisterna och som också har rökt ut förrädarna inom egna partiet.

Ebba kommer stå starkare än någonsin efter detta.

Man är alltså en förrädare om man vill skydda senildementa från åldringsrån likt det Ebba håller på med? Det luktar unket i min näsa. KD verkar vara ett ruttet parti.
2021-02-28, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Ren lögn. Det är ESBJÖRN som begått avtalsbrott Han - och endast han - har satt dem båda i den situation de nu befinner sig.
Hade han inte velats sälja så hade han ju inte behövt sälja. Det fanns inget tvång eller hot.
Han är dessutom en av få som har papper på att han inte är dum i huvudet.
(Verkar som vissa här skulle behöva ett sådant också - för det ser verkligen inte bra ut när man läser exempelvis ditt inlägg ovan)
Ja enligt er så har det ju till och med påståtts att Esbjörn och hans klan planerat detta att sätta Ebba i dåliga dager. Bara att den teorin håller inte eftersom det var Ebba som tog kontakt med Esbjörn och inte tvärtom. Avtalet är inte giltigt om det uppkommit på felaktiga grunder. Det är det som skall upp till bedömning i rätten.
2021-02-28, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Du ser vad som kan hända.

Ebba och partiet har tagit stor skada.

Du är helt djävla urblåst som inte förstår dom bakomliggande riskerna.
Tyvärr är det du är blåst. Man gör inte bulvanaffäerre om man är minister - det om något är att be om men skandal. Du är uppenbart helt omedveten om hur det fungerar i Sverige. Men när du blir äldre kommer du kanske förstå det.
Skulle Mona köpt sin Toblerone också via bulvan?
Skulle Margot hyrt son lägenhet via bulvan?
Får ministrar inte göra affärer?
Senast redigerad av martinator 2021-02-28 kl. 09:18.
2021-02-28, 09:13
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Att ta sin tillflykt till ett gapskratt kan oftast hålla ångesten under något så när kontroll.
Nej det är för att era argument numera är så uppenbart mycket cringe att jag håller på att skämmas ögonen ur mig för er
2021-02-28, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Du har tydligen som vuxen inte behövt flytta hem till dina föräldrar igen. Jag blev tvungen att göra så, när jag blev arbetslös och var i Ebbas ålder och det var ingen lek. Oavsett hur bra relation man har med sina föräldrar, tror jag det är direkt skadligt att bo med dom i den åldern. Man vill och behöver ha ett eget boende.

Aha du menar vi ska tycka synd om Niklas?

Skadligt? De har bott på samma fastighet som Ebbas föräldrar sedan 2013.
Inget jag skulle göra. Ha sina föräldrar några meter bort... året om dygnet runt - typ ...

Hon kan lika gärna bo i eget tidigare hus. Det de köpte 2013.
2021-02-28, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Man är alltså en förrädare om man vill skydda senildementa från åldringsrån likt det Ebba håller på med? Det luktar unket i min näsa. KD verkar vara ett ruttet parti.
Man är rätt efterbliven om man inte sagt till sig att han HAR PAPPER PÅ att han INTE är dement.
Du borde också visa ett papper på att du inte är dum i huvudet innan du skriver här igen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in